• 2
  • 3
2010-11-01, 10:12
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankvalster
Han kanske har snackat ut allt som det finns att snacka om med henne?

Det är så jag känner
Citera
2010-11-01, 10:14
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyyp
Säg vafan som helst, allt (nästan) är bättre än inget. Sen föds det bättre samtal ur ditt ursprungliga "skitsnack" Till exempel;

senario: ni går förbi en mäklar byrå

"Svensk fastighetsförmedlning, har en polare som jobbar där, dom tjänar ju grymt med pengar osvosv"

om du listar upp vad du ska säga blir det ju bara jävligt stelt...

Jag har försökt mig på sånt, jag har typ lagt av en kommentar om nåt sånt på lite skämt men det har kommit ut ur munnen som sarkasm eller irritation vilket gör att tjejen antingen aldrig fattar eller liknande
Citera
2010-11-01, 10:19
Medlem
Tyyps avatar
jadu, då blir det svårt. jag kör då alltid på den, men det funkar väl olika för alla.

Men min tumregel är alltid; allt är bättre än inget. säg i princip vad som helst, bara ni inte sitter och säger "jahopp......jaja.....jaaa...."
Det löser sig säkert, tänk på att hon vill också ha samtal utan pinsamma tystnader, hon försöker hon med!

"it takes two to tango"
Citera
2010-11-01, 10:26
Medlem
doggydees avatar
Dra i dig en jävlans massa tjack innan så ska du få se på snack.
Citera
2010-11-01, 12:26
Medlem
von-Utfalls avatar
Grejen är ju att när jag väl är i såna situationer så blir jag meganervös, även om det är en tjejkompis, och är helt tom i huvet. Jag skriker till mig själv inombords "säg nåt, säg nåt" ofta och det är väldigt många pinsamma tystnader jag varit med om. Jag är jävligt efterklok också, jag kan komma på den rätta meningen först efteråt när hon leavat eller när det gått åtskilliga minuter så det stämplas som försent att ta upp.
Och det har varit tillfällen då jag dejtat sociala tjejer som pratat mycket, den senaste gjorde dock indirekt narr av mig flera gånger och jag kände mig som en hjälplös liten pojke i hennes närvaro samtidigt som jag var 100% beredd på att vilja vara med henne. Denna tjej har dock flyttat nu...
Senast redigerad av von-Utfall 2010-11-01 kl. 12:29.
Citera
2010-11-01, 20:12
Medlem
Wickermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Grejen är ju att när jag väl är i såna situationer så blir jag meganervös,

Tips. Mentalträna innan. Sätt dig bekvämt med slutna ögon och koppla av. Föreställ dig situationen med kvinnan i fråga. Föreställ dig att ni är tillsammans, och du är självsäker och avslappnad och säger det du vill säga till henne utan att du känner någon blyghet eller osäkerhet. Gör om detta i ditt huvud om och om igen. När den verkliga situationen kommer sedan kommer du att ha med dig en del av det lugnet. Det kommer inte att gå så enkelt som i dina tankar, men betydligt lättare än utan denna mentala träning.

Har tagit till detta ett par gånger i andra situationer när jag varit nervös, och det är skillnaden mellan katastrof och hanterbart.

Lycka till!
Citera
2010-11-01, 21:16
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wickerman
Tips. Mentalträna innan. Sätt dig bekvämt med slutna ögon och koppla av. Föreställ dig situationen med kvinnan i fråga. Föreställ dig att ni är tillsammans, och du är självsäker och avslappnad och säger det du vill säga till henne utan att du känner någon blyghet eller osäkerhet. Gör om detta i ditt huvud om och om igen. När den verkliga situationen kommer sedan kommer du att ha med dig en del av det lugnet. Det kommer inte att gå så enkelt som i dina tankar, men betydligt lättare än utan denna mentala träning.

Har tagit till detta ett par gånger i andra situationer när jag varit nervös, och det är skillnaden mellan katastrof och hanterbart.

Lycka till!

I mina fantasiscenarion så rör sig läpparna men vi "pratar" ljudlöst.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in