2010-10-31, 19:32
Medlem
Ampzzzs avatar
Jag är jävligt förvirrad, jag skall berätta allt.

Jag träffade en tjej som är två år äldre än mig genom en kompis (Oktober 2009), vi började snacka genast, vi började snacka ganska mycket, i några månader, vi blev jävligt bra kompisar, vi började umgås och sånt. Efter ett tag fick vi känslor för varandra, vi var tillsammans i ca. 6 månader, allt var bra. Efter 6 månader sade hon att hon hade tappat känslor, alla känslor. Jag blev förvirrad och arg och ledsen, jag gick vidare. Efter två dagar blev jag tillsammans med en tjej som hade gillat mig innan (vet inte varför jag gjorde detta, var väl arg på henne), mitt ex kontaktade mig och ville bli tillsammans igen, hon sade att hon ljög om att hon hade tappat känslor, jag sket i henne, jag fortsatte att vara tillsammans med den nya tjejen. Efter ett tag dumpade jag den nya tjejen, jag sket i båda.

Jag och mitt ex hade ingen kontakt på ett bra tag, vi fick kontakt igen och vi började snacka jävligt mycket, vi blev på G men efter två veckor tappade vi kontakten igen, vi började bråka och dylikt. Jag var jävligt arg på henne pga vissa saker hon sa, jag ignorerade hennes SMS och samtal, hennes vänner kontaktade mig och försökte få mig att börja prata med henne, men icke, jag stod fast vid mitt beslut, att inte prata med henne på något sätt alls.

Efter ett långt sms där hon förklarar hur hon känner för mig, att hon absolut inte kan komma över mig, att hon har gråtit jävligt mycket då svarar jag, och vi försöker på nytt men... som vänner. Visst tänkte jag, vi kan vara vänner.
Vi fortsätter att prata som vänner, helt normalt. Efter en månad blir hon tillsammans med min bästa vän, jag blir riktigt förbannad och ber båda att dra åt helvete. Det tog slut mellan dom efter en månad, och hon kontaktade mig, dum som jag är, sade jag inget om detta, vi blev vänner.
Vi snackade ett bra tag, sedan bråkade vi igen, sedan blev vänner och detta hände några gånger till, hon SMS:ade mig för ~5 veckor sedan, sade att hon saknar mig och massor, vi började snacka, och hon sade att hon fortfarande gillade mig (efter ca. 1 år). Jag frågade henne om hon ville försöka om på nytt, två gånger, hon sade 'Nej, det kommer aldrig bli vi igen', visst tänkte jag då.. Jag gick vidare, sedan SMS:ar hon mig och säger att hon vill försöka (efter 3 veckor), jag sade nej för jag hade börjat träffa en ny tjej.

Igår ville hon försöka igen, men jag sa nej och sa upp kontakten, för jag har börjat träffa en ny tjej, jag är inte säker på att denna tjejen verkligen vill ha något seriöst, mitt ex är den första jag älskade, och jag är den första hon älskade. Hon blev tillsammans med min bästa vän, jag sårade henne rejält, men ändå så ville vi båda försöka igen.
Jag älskade henne jävligt mycket, vi snackade varenda dag, hela dagarna.. Jag har fortfarande kvar lite känslor för henne, men jag vill tappa dom, för det känns som att hon kommer såra mig igen.. Jag är rädd för att låta henne komma in i mitt liv igen..

Jag dissade henne pga denna nya tjej, jag är inte säker på att jag borde ha gjort det.. Borde jag? Är det 100% slut mellan oss? Borde jag stoppa mitt ex och mig själv att gå vidare..? Är jävligt förvirrad, hjälp!
Citera
2010-10-31, 22:06
Medlem
mihis avatar
Låter lite "fjortis" hela förhållande grejen? bara gå vidare...
Citera
2010-11-01, 04:26
Bannlyst
Förklara för henne rakt och utan krusiduller hur du känner och tänker och hur allt har påverkat dig. Det låter som att hon är ung och då kan det vara bra att det kan gå ett tag så kan ni ju försöka återuppta det hela senare ifall ni är singlar då. Det känns även som att hon är i extremt stort behov av bekräftelse och då vänder sig till de som hon vet kommer bekräfta henne. Ett egoistiskt spel som inte kommer leda till något nu tror jag. Ifall du kan så kan ni ha en kontakt och eventuellt låta detta bli en bra vänskap men där ni båda ska vara medvetna att det stannar där. Sen får framtiden utvisa vad som sker.
Citera
2010-11-01, 08:35
Medlem
Mean_Mans avatar
FN vad ni velar.

Är det slut så låter man det vara slut. Gör hon slut pga hur hon känner just denna morgon så är det inget att satsa på. Hon kommer dumpa dig igen om ni råkar bli ihop. Är ni inte ihop så får hon knulla vem hon vill utan att du ska jaga upp dig och bråka. Det är så kompisar agerar.
Citera
2010-11-01, 08:46
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ampzzz
Jag dissade henne pga denna nya tjej, jag är inte säker på att jag borde ha gjort det.. Borde jag? Är det 100% slut mellan oss? Borde jag stoppa mitt ex och mig själv att gå vidare..? Är jävligt förvirrad, hjälp!

Vad fan... ditt ex har tydliga bekräftelsebehov och så länge du finns med i bilden så kommer hon smsa med och ringa dig. Hon har ju dig i sitt nät så lätt och du ger ju bara efter hela tiden också. Det är ungefär som kattungen och garnbollen, så länge med kastar runt garnbollen så kommer katten vilja leken, men ligger garnbollen still så leker inte katten längre.

Du är garnbollen, hon är katten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in