• 1
  • 2
2010-11-01, 16:54
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishforitnow
när hon kommer tillbaka så kanske hon vill försöka igen, om jag har ändrat på mig, och blivit en bättre person.

Medan denna tjej säger till mig hela tiden "ändra inte på dig, du ska vara precis som du är." dvs hon gillar mig för den jag, jag ska bara vara mig själv.

Svårt val?!
Har du varit ihop med en sektledare förut eller?
Citera
2010-11-01, 16:58
Medlem
Wishforitnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Svårt val?!
Har du varit ihop med en sektledare förut eller?

Haha! Nej men exet tyckte jag var för omogen, borde växa upp och ta mer ansvar, vilket jag i sig har gjort under dessa veckor som gått.

Den nya har ju inte sett mitt gamla jag och vet därför inte om, dock har jag talat om för henne att exet ville att jag skulle ändra på mig, vilket jag även gjort.

Det skiljer sig ändå 7 år mellan mig och exet, hon är 30+ och så. Så vi är väl antagligen på olika nivåer i livet men det hindrade ju inte oss från att vara tillsammans i nästan 4 år.

Den nya tjejen har dock bett mig flera gånger att inte vara så rädd för att ha egen åsikt om saker och ting, och säga vad jag känner och tycker om saker, att jag ska vara den jag är, inte ändra mig t ex genom att springa på gym och biffa upp mig bara för att jag fått för mig att det är så man fixar fina tjejer.

Denna tjej är jätte fin i mina ögon, och hon valde att prata med mig, jag är inte tränar, ser inte vältränad ut, jag är kort (173 cm) ändå vill hon att jag bara ska vara mig själv, och stolt över det.

Så ja! Jag borde välja henne om chansen kommer, är rädd bara för att ta steget, men jag får träna in det, att jag måste våga.
Citera
2010-11-02, 15:49
Medlem
Wishforitnows avatar
Exet kom hem inatt, ringde mig idag kl 11 och vi pratade i nästan 2 timmar.

Hon berättade att hon fortfarande inte kände något för mig och berättade att hon bara ville vara vän med mig, kanske vi hittar tillbaka någon gång om så sker.

Hon berättade även att något hade hänt när hon var utomlands.

Hon hade träffat en kille som hon i princip bodde hos under hela resan, och dom hade haft flitigt sex varje dag i princip.

Mår verkligen skit nu, jag vet varken in eller ut, vad jag vet är att jag måste försöka gå vidare och jag ska satsa på den nya tjejen men just nu är jag bara ledsen och känner för ingenting.

Trodde verkligen det skulle vara jag och exet som bildade familj, skaffa hus etc men verkar inte sluta så.
Citera
2010-11-02, 16:04
Medlem
Mad-Macs avatar
Skit i exet (vet att det är lättare sagt än gjort), hon kommer bara att göra dig olycklig. Koppla bort henne helt och hållet från ditt liv i minst ett halvår.

PS. Kör på den nya, hon verkar ju bra på många sätt! DS.
Citera
2010-11-02, 18:22
Medlem
Widilinskis avatar
Citat:

Hon berättade att hon fortfarande inte kände något för mig och berättade att hon bara ville vara vän med mig, kanske vi hittar tillbaka någon gång om så sker.

Hon hade träffat en kille som hon i princip bodde hos under hela resan, och dom hade haft flitigt sex varje dag i princip.

Mår verkligen skit nu, jag vet varken in eller ut, vad jag vet är att jag måste försöka gå vidare och jag ska satsa på den nya tjejen men just nu är jag bara ledsen och känner för ingenting.

Trodde verkligen det skulle vara jag och exet som bildade familj, skaffa hus etc men verkar inte sluta så.

Snällt av ditt ex att välja att berätta sådant. jag hade hatat mitt ex om hon berättat något sådant för mig bara sådär
Citera
2010-11-02, 19:49
Medlem
Citat:

Jag ska inte ljuga jag hade tagit det ruskigt hårt om jag var i din situation. Men försök se den förnuftiga och ljusa sidan av det hela, nu behöver du inte välja och det finns ingen anledning för dig att inte satsa hårt på den nya bruden. Så satsa satsa satsa, och återrapportera här. Sedan förslår jag att du ringer upp ditt ex och berättar om hur underbar den nya är, och poängtera gärna att hon är en klockren tia. Jag menar om ditt ex vill "vara vän" med dig så bör hon väl bara bli glad att du har hittat någon snygg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in