Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Eh, vet du vem som äger svenska riksbanken?
Min poäng är att det officiellt inte spelar någon roll vem som äger riksbanken, vad jag har för mig är det väl staten numera, att staten skulle vara infiltrerade av Rothschild är ju inte direkt otroligt -om man nu köper Rothschild-konspirationen i allmänhet.
Citera
2017-08-13, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Min poäng är att det officiellt inte spelar någon roll vem som äger riksbanken, vad jag har för mig är det väl staten numera, att staten skulle vara infiltrerade av Rothschild är ju inte direkt otroligt -om man nu köper Rothschild-konspirationen i allmänhet.
Eftersom du nu verkar göra det (du postar ju YouTube-länken som "sanning") kanske du kan förklara på vilket sätt Rotschild kontrollerar svenska staten och därigenom "äger" svenska riksbanken?
Citera
2017-08-13, 08:53
Medlem
Citat:
Min poäng är att det officiellt inte spelar någon roll vem som äger riksbanken, vad jag har för mig är det väl staten numera, [...]
"Numera" = sedan 1668, när den grundades som Riksens Ständers Bank blev världens äldsta (fortfarande existerande) riksbank. Dessutom är den sedan 1 Jan 1999 självständig, om än fortfarande en myndighet, med syfte att upprätthålla prisstabilitet och att främja ett säkert och effektivt betalningsväsende, samt ge ut betalningsmedel (sedlar och mynt).
Citera
2017-08-13, 12:11
Medlem
Citat:
Eftersom du nu verkar göra det (du postar ju YouTube-länken som "sanning") kanske du kan förklara på vilket sätt Rotschild kontrollerar svenska staten och därigenom "äger" svenska riksbanken?
Jag har ingen aning om det är sant, däremot är det intressant.
Citat:
"Numera" = sedan 1668, när den grundades som Riksens Ständers Bank blev världens äldsta (fortfarande existerande) riksbank. Dessutom är den sedan 1 Jan 1999 självständig, om än fortfarande en myndighet, med syfte att upprätthålla prisstabilitet och att främja ett säkert och effektivt betalningsväsende, samt ge ut betalningsmedel (sedlar och mynt).
Haha ja, den officiella förklaringen låter jävligt gullig...
Citera
2017-08-13, 18:59
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om det är sant, däremot är det intressant.

Har då gått från "Intressant hur man förutspådde kriget mellan USA och Nordkorea som är påväg att bryta ut..." till "Jan har ingen aning om vad jag postar vill inte stå för det"?

Citat:
Haha ja, den officiella förklaringen låter jävligt gullig...
Tja, vilken annan förklaring har du?
Citera
2017-08-13, 19:08
Medlem
Citat:
Har då gått från "Intressant hur man förutspådde kriget mellan USA och Nordkorea som är påväg att bryta ut..." till "Jan har ingen aning om vad jag postar vill inte stå för det"?
Vaffan snackar du om?

Jag gick ifrån att tycka att det var intressant att dem förutspådde kriget, till att fortfarande tycka att det är intressant?

Citat:
Tja, vilken annan förklaring har du?
Jag vet inte, jag är ingen konspirationsteoretiker?

Men som jag skrev tidigare:
Citat:
Förstår du vad jag menar när jag säger att det inte spelar någon roll vem som officiellt äger banken?

Sen är det inte jag som har gjort videon, ifall du trodde det.
Senast redigerad av Blalotus 2017-08-13 kl. 19:11.
Citera
2017-08-14, 10:54
Medlem
Citat:
Vaffan snackar du om?

Jag gick ifrån att tycka att det var intressant att dem förutspådde kriget, till att fortfarande tycka att det är intressant?

Du skrev att det var intressant HUR de förespådde kriget (som inte startat än). Nu har du ändrat dig till ATT. Det är skillnad, eftersom HUR innebär att du håller deras påstående för sant och ställer dig bakom det. Men om du inte vill stå för innehållet i det du länkar kanske du kan påpeka det i framtida poster?
Citera
2017-08-14, 11:29
Medlem
Citat:
Du skrev att det var intressant HUR de förespådde kriget (som inte startat än). Nu har du ändrat dig till ATT. Det är skillnad, eftersom HUR innebär att du håller deras påstående för sant och ställer dig bakom det. Men om du inte vill stå för innehållet i det du länkar kanske du kan påpeka det i framtida poster?

Som sagt det är inte jag som gjort videon.
Citera
2017-08-14, 18:16
Medlem
Citat:

Som sagt det är inte jag som gjort videon.
Som min kommentar visade gör jag skillnad på de som gjort videon och dig. Det är därför jag skrev att du ställde dig bakom DERAS påstående och därmed visade att du höll det för sant. Det är ju bra att du ändrat dig. Jag har aldrig trott att du gjort videon.
Citera
2017-08-14, 18:19
Medlem
Citat:
Som min kommentar visade gör jag skillnad på de som gjort videon och dig. Det är därför jag skrev att du ställde dig bakom DERAS påstående och därmed visade att du höll det för sant. Det är ju bra att du ändrat dig. Jag har aldrig trott att du gjort videon.
vad snackar du om?

Jag har inte påstått att allt i videon är sant, men dem har ju fortfarande förutspått kriget? Jag vet inte om det blir krig, jag vet bara att de i videon förutspår det. Vilket är intressant då medierna också pratar om det.
Senast redigerad av Blalotus 2017-08-14 kl. 18:23.
Citera
2018-11-13, 00:52
Medlem
FireWalkWithMes avatar
Destiny Lab - Unseen Zones:
https://www.youtube.com/watch?v=6mTrWtHBOUI

Text i spoilern.

Citera
2019-10-09, 17:19
Medlem
Neolitikums avatar
Jag har lyckats komma över en bok från Prospect for America : the Rockefeller Panel reports , inte alla delar, utan just den där de planerar att införa NWO. Rockefeller var vice president och under tiden skulle Henry Kissinger samt hans stab göra upp planerna tills när Nelson Rockefeller blev president, vilket han inte blev.....
Boken sitter inlåst i Rockefellers arkiv, men jag använde ett grab-verktyg som tyvärr lämnar ett vattenmärke efter sig. Men man kan läsa allt ändå. Jag ville inte betala 25 dollar för fullversionen.
Info:
https://en.wikipedia.org/wiki/Special_Studies_Project

Det är en guldgruva som jag letat efter i månader.

Citat:
The archival study papers are stored in the Rockefeller Archive Center at the family estate; portions of the papers are still restricted, over four decades after the report was published.

Boken:
https://www.file-up.org/fl7askmodmay
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in