2010-11-01, 22:32
Medlem
Pavarottis avatar
Har ingen lust att skriva min livshistoria, men jag flyttade till Uppsala i slutet av Augusti och efter ett par veckor så träffade jag min nuvarande flickvän. Hon är utbytesstudent ifrån USA och flyttar tillbaka dit i Juni nästa år (2011).

Idag så hade den internationella gruppen ett "möte" på en krog för att diskutera en resa till någon Svensk stad där dom skulle boka en stuga och bo i under en helg, jag känner denna grupp igenom min flickvän. Jag berättade för henne att jag inte skulle komma på mötet ikväll då jag inte kände för att åka på denna resa. Efter detta så blev hon helt passiv mot mig och efter att vi var och handlade så gick hon bara ifrån mig och lämmnade mig på gångstigen, sprang efter henne första gången men hon sa att "det är inget" och vände sig om och gick.

Det kom senare fram att "du går aldrig ut med mig och mina kompisar (den internationella gruppen)", har inte hört av henne sen hon gick till mötet.

Jag har försökt att inte alltid hänga på när hon och hennes kompisar går ut för att inte tvinga på min närvaro, men det har visst gett motsatt effekt....

Varför reagerar hon så starkt på det här?
Vill hon bara ha en ursäkt att ta slut på förhållandet?

Ber om ursäkt, men ville bara skriva av mig lite.
Citera
2010-11-01, 22:40
Medlem
Druffsens avatar
Kan lämna ett litet spår om min syn på ämnet.

Jag har en flickvän som jag själv inte vill är med när jag går ut med mina kompisar och så, visst, hon känner alla och har träffat dem väldigt mycket men när det gäller utgång så vill jag inte ha med henne.
Anledningen till detta är att man mest blir osams på något sätt med alkohol i kroppen och svartsjukan tittar fram (hon är den enda som är svartsjuk i förhållandet så hoppar gärna att det dyker upp dispyter i form av bråk, svartsjuka et.c.)

Detta tycker hon är jättekonstigt av mig att jag inte tar med henne, har gjort det några gånger men då dyker dessa situationer uppsom jag nyss beskrev så det går sällan inte, samt att man inte kan släppa loss på samma sätt när flickvännen är med. (Nej jag är aldrig otrogen, har bara en speciell humor när jag är ute, jag och mina vänner ihop. Det är en killgrej, svårt att förklara.)

Men iallafall till din sits, om du vill umgås med henne och visa att d bryr dig, var med henne och hennes vänner, tjejer har en tendens att vilja det har jag märkt :P
Om det inte stör dig då eller liknande, prata med henne om hur hon känner, var öppen och lägg fram korten på bordet, säg som det är att du kanske varit jävligt dum och trott att du skulle vara lite ivägen och rott att hon velat vara själv med sina vänner ibland, och klargör för henne att du mer än gärna följer med henne dit, som det ska vara
Citera
2010-11-01, 22:42
Bannlyst
Har haft samma problem med nuvarande tjejen. Gjorde dock klart jävligt tidigt att jag inte ville ha med hennes kompisar att göra.

Dock kan man ju hänga med någon gång om det är något speciellt.

Tycker du ska säga till henne rakt ut att du inte velat träffa dem för att inte tvinga dig på, och att du hänger med på resan om hon vill. (Om du nu vill det)

Det BÖR hon förstå. Det är ju bara ett missförstånd alltihop?
Citera
2010-11-01, 22:44
Medlem
Pavarottis avatar
Tack för svaret.

Jag förstår nu i efterhand att jag borde följt med henne även fast jag verkligen inte kände för att gå ner på stan igen efter ha suttit på seminarium och föreläsningar hela dagen, men hon borde kunna ta ett nej också för den delen utan att bli arg och göra mig orolig, speciellt på sättet hon gjorde det.

Är bara rädd att förhållandet ska ta slut för en sådanhär sak...
Senast redigerad av Pavarotti 2010-11-01 kl. 23:10.
Citera
2010-11-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pavarotti
Varför reagerar hon så starkt på det här?

För hon ser dig som tråkig och kanske tror att du skäms för henne att du aldrig
vågar visa dig bland henne's vänner!

Hon åker hem 2011 och om du tänkt att det ska hålla efter det hon åkt, ska du nog ta
och se till att följa med på utflykten och tillbringa tid med henne's och dina kompisar samtidigt

Citat:
Vill hon bara ha en ursäkt att ta slut på förhållandet?

Beror helt på, försöke hon verkligen få dig att följa med och träffa henne's kompisar, verkligen ett "snälla följ med" och du inte följde med. Så är det nog slut inom en snar framtid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in