Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Och skulle det finnas en allmän accepterad definition av begreppet "postmodernism",(jag har inte brytt mig om att gräva ifrågan, än), så skulle du säkert fördömma detta definition som "manipulationer av elaka kulturmaxister".
Det känns lite onödigt att spekulera i mina eventuella framtida reaktioner. Jag har redan sagt att jag föraktar dogmatiker. Hade du kommit med någon validerad samt nyttig information som för mig vore okänd sen tidigare så hade jag gärna tagit det till mig. Så har ännu inte varit fallet.
Citat:
Men "svunna värderingar" leder ju tillbaka till värderingar i ett "svunnet samhälle", alltså ett reaktionärt tankesätt.
Vänligen upphör att tolka det jag skriver som fan läser bibeln. Jag skrev klart och tydligt att det enbart gäller en del av de svunna värderingarna. Innebär det enligt dig att alla som tycker att det åtminstone fanns NÅGOT som var bättre förut automatiskt är reaktionärer?
Det finns gott om svunna värderingar som inte är önskvärda i dagens samhälle. Jag skrev även att jag inte önskar någon form av samhällig regression utan snarare omfamnar en omfattande framtida vetenskapliga och teknologiska paradigmskiften.
Hitler var förtjust i att anklaga de som saknade weimartidens folkinflytande och parlamentarism för att vara reaktionärer. Detsamma gjorde Stalin när han bemötte kritiker som menade att han avfallit från lenins svunna internationalistiska ideal efter den senares frånfall från den bolsjevikiska maktscenen.
Citat:
Men då skall man inte försöka hindra den polska ungdomen att försöka skapa en sådan framtid.
Om du nu ska rabbla samma mantra gång på gång så får du först komma med några källor på att postmoderna (som vi ännu saknar en definition på) värderingar har en korrelation med ett lands växande ekonomiska och politiska inflytande i sitt närområde.
Citat:
Självfallet så får var och en fira jul som man själv önskar i Sverige. Men du tror förstås att "de elaka muslimerna" kommer att förbjuda det i framtiden, eller?
Om den rådande demografiska utvecklingen får fortsätta i samma takt 60-80 år till och den muslimska minoriteten kommer att fortsätta uppvisa samma låga assimilationsgrad till västerländska värderingar så kommer ett traditionellt kristet julfirande säkert att försvåras. Att det skulle införas ett lagkraftigt förbud mot ett sådant firande kommer dock inte kunna ske under den närmaste tiden. Om ett sådant någonsin skulle gå igenom så är det mer sannolikt att det genomförs av de oikofobiska svenska politikerna än av muslimska diton.
Citat:
Arbetskraftsinvandringen till Sverige omfattar ett betydligt större antal individer än några hundra:
Återigen väljer du att tolka mina inlägg som fan läser bibeln och följaktligen koncentrerar du dina svar på oväsentligheter.
Huvudfrågan här var om SDs politiska ådra främst är islamismkritisk eller massinvandringskritisk.
Du menade att SDs accepterande av arbetsinvandring som princip innebär att det rör sig om det första alternativet snarare än det andra.
SD är kritiska mot den RÅDANDE arbetskraftsinvandringen då (precis som dina länkar visar) många av dessa invandrare uppfyller de kraven som ursprungligen ställdes på arbetskraftsinvandrare.
Sedan alliansen kom till makten så har gjort allt i sin makt för att sminka massinvandringskrisen. Man har beskyllt S för det rådande läget då man argumenterat för att sossarnas system tvingade in nyanlända i ett "bidragsberoende" som resulterade i de utanförskapsområden som finns i våra storstäder. Alliansen menar att man har svaret på detta i sin arbetslinje och har därför på senare år försökt att relansera invandringspolitiken genom öka arbetskraftsinvandringen medan man gjort ett halvhjärtat försök att hålla ute åtminstone en bråkdel av de till det svenska samhället mindre anpassade befolkningsgrupper (Billströms mediaäventyr angående irakierna och somalierna t.ex.).
Därför har (som dina länkar visar) arbetskraftsinvandringen ökat markant på senare år. Detta illa fungerande system kritiseras av SD och har egentligen ingenting att göra med ursprungsfrågan som vi diskuterade inledningsvis. Det är bara en av dina återkommande undanmanövrar.
Citat:
Så vilken är en ohederlig debattör, du eller jag?
Det är fortfarande dig det gäller...