2010-11-02, 18:50
Medlem
toyys avatar
Ngon som knner till fenomenet?

(r 21 r och tjej)

Det finns en kille som jag knt ett par mnader och sttt p lite sporadiskt d och d. Ingenting har hnt mellan oss (n). Vi har pratat en hel del och knner varandra rtt bra.

Nu till det skumma - dragningskraften mellan oss. Ser jag honom kan jag inte slppa honom med blicken och vice versa verkar det som. Mts vra blickar "lses de fast" i varandra tills de bryts av ngon utomstende faktor eller tills ngon av oss hlsar/gr fram till den andra och brjar prata. ven nr vi brjar prata kan vi inte slppa varandra med blicken och efter ett tag blir det s spnningen mellan oss s uppenbar och pinsam fr min del att jag mste komma p en urskt att ta mig drifrn.

Samma gller kroppskontakt, det r inte ngot "elektriskt" mellan oss, utan vra kroppar verkar bara dras mot varandra. Str vi bredvid varandra brjar vi smkramas av automatik och han brukar ofta skojknuffa mig och hlla p om jag r i nrheten.

Senast knde t.o.m hans kompisar frn andra sidan landet av spnningen och kommenterade ngot om att det ser ut som om vi r jttekra (vi stod och berttade om ngot internt, typ hur vi trffades fr frsta gngen).

Jag knner inte alls ngot "pirr" i magen som nr man var ung/yngre och frlskad. Han gr mig inte nervs och jag r heller inte srskilt kt p honom, inte ens p fyllan. Visst r jag attraherad, men sex r verkligen inte det frsta jag tnker p nr jag ser honom.

Jag vet ju att jag inte r kr i honom eftersom jag knappt knner honom. Men vad r det d? r det vrt att anspela p, eller vore det bttre att fortstta vrt platoniska frhllande? Vi trivs ju bra tillsammans och kommer med strsta sannolikhet bli bra vnner.

Det hr kanske verkar vara en vldigt konstig trd, men r lite frvirrad eftersom jag aldrig knt s hr frut. Hatar filmen Twilight, men brjar fan undra om han inte r vampyr nd. Nu har jag bara sett filmen en gng, men var det inte ngon speciell dragningskraft mellan random brud och bgen?
Citera
2010-11-02, 19:17
Medlem
Cregers avatar
Personkemi, men det betyder ingenting egentligen om det r det du undrar ver.

Det r det dr som r egentlig personkemi och attraktion, och inte det hr med att ni knullar vldigt bra t ex eller han skulle boosta din status som gr att folk attraheras till varandra.

Men allts, det r inget band eller ngot dr new age stuffs dr, det r bara att ni passar personmssigt och fysiskt.
Citera
2010-11-02, 20:16
Medlem
toyys avatar
Nej, exakt. Tror inte p snt stuff heller.

r det inte lite konstigt att det r frsta gngen jag knner ngot snt hr? Jag menar, har nd haft ett frhllande (bara 5 mn, dock) och haft flera flrter/frlskelser. Speciellt det senast ret, har lekt av mig en hel del, trffat sjukt mnga killar, men ingen som jag haft samma kemi med. Inte ens i nrheten.

Men visst, jag r kanske inte srskilt kompatibel med s mnga personer. Har egentligen bara en vn som jag knner r frn samma planet som jag.

S vad tycker du, ska jag placera honom i vnfacket eller ska jag ragga upp honom?
Citera
2010-11-02, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toyy
Nej, exakt. Tror inte p snt stuff heller.

r det inte lite konstigt att det r frsta gngen jag knner ngot snt hr? Jag menar, har nd haft ett frhllande (bara 5 mn, dock) och haft flera flrter/frlskelser. Speciellt det senast ret, har lekt av mig en hel del, trffat sjukt mnga killar, men ingen som jag haft samma kemi med. Inte ens i nrheten.

Men visst, jag r kanske inte srskilt kompatibel med s mnga personer. Har egentligen bara en vn som jag knner r frn samma planet som jag.

S vad tycker du, ska jag placera honom i vnfacket eller ska jag ragga upp honom?

Brja som vn och se vart det leder! En fika har ingen dtt av. lycka till!
Citera
2010-11-02, 22:48
Medlem
Har en person som jag har exakt samma sak med. Vi brjade som ragg men slutade som vnner (tror vi). Det r dock pinsamt uppenbart att vi har ngot vldigt speciellt mellan oss och jag tror aldrig den grejen vi har kan sluta i ren vnskap...

Jag hvdar att just denna saken r krlek p hg niv men andra menar att det bara r att skita i det. Vi fr se vem som fr rtt
Citera
2010-11-03, 07:22
Medlem
Schnyggves avatar
Jag mste bara bryta in hr och sga att jag tycker det lter fantastiskt fint! Lite sdr filmiskt...oerhrt fint! Jag hoppas det blir ni! Det kanske kan knnas svrt att ta steget frn vn till frhllande...men om det r som du sger borde det falla sig naturligt, vad vet jag!
Citera
2010-11-03, 11:13
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Jag mste bara bryta in hr och sga att jag tycker det lter fantastiskt fint!

Hller med. Det lter som sdan dr personkemi man sjlv hoppas f uppleva. Ungefr som i Big Fish nr huvudpersonen ser sin stora krlek p cirkus och allt bara stannar upp. Du mste ju vara skitnyfiken p att utforska vidare vad det kan vara!
Citera
2010-11-03, 13:00
Medlem
toyys avatar
Jo, det r lite underbart men omtumlande. Sen tror jag inte att han kommit ver sitt ex n. Fast hon bor vldigt lngt bort s frhoppningsvis gr det ver. Speciellt om han nu ocks knner samma dragningskraft som jag gr.

Ska fortstta ta det vldigt lugnt, bara vara kompisar och se hur det utvecklar sig. Ett ONS med honom p fyllan hade ju inte varit optimalt kanske. Jag har ju varit vldigt distanstagande/dissig med tanke p hans ex och med tanke p att jag varit osker p den dr knslan. Fr frska lgga det p en lagom niv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in