Jag ringde henne nu i förmiddags... Det var inte direkt ett muntert samtal.
Jag hade skrivit upp en "radda" med frågor. Allt ifrån om hon kände killen sen tidigare? Om hon har kontakt med honom nu? Om det bara var ett strul? osv osv.
Direkt när jag hörde hennes röst lät den väldigt nere.
Sen började jag ställa frågor:
-Vad hände i lördags egentligen?
Svar: Hon mumlade någonting, men jag fick ingen klarsak i det hela. Antingen så kom hon inte ihåg eller också hade hon otroligt svårt att prata om de. Jag kände att det inte ledde någonstans och frågade vidare...
-Känner du den där snubben sen tidigare?
Svar: Ja, tydligen genom hennes gamla X, i hans vänskapskretsar.
-Har du snackat med snubben nu i efterhand?
Svar: Ja, det hade hon. Men enligt henne bara genom vanligt kompissnack.
-Hände det något mer än bara ett strul?
Svar: Det blev tyst en lång stund i telefonen. Sen svarade hon tvekande: Jag vet inte...
Då kände jag bara hur det kokade i mig och hur det ekade i huvudet, helvete helvete helvete!
Jag fick till slut ur henne att den här snubben hade sovit över hos henne och att hon inte kom ihåg mer(!)
Hon hade frågat snubben på morgonen efter om dom hade gjort något mer än bara strulat. Eftersom hon var så full hade hon inte ens hade kommit ihåg hur tagit sig hem.
Enligt snubben hade dom bägge somnat direkt när dom kom hem.
Hon sa även att hon fick en chock då hon vaknade morgonen därpå och det låg en snubbe bredvid henne. (Hur mycket sanning det är utav det här vet jag inte.)
-Ångrade du det som hände?
Svar: Ja, mycket sa hon.
-Varför berättade du om strulet för mig?
Svar: För om du skulle ha åkt till mig nu hade jag inte klarat av och ha det samvetet sa hon.
-Varför strulade du med killen då du själv hade sagt att man inte kan skylla på alkoholen:
Svar: Ja, jag vet inte.
Nu kommer nästan det värsta.
-Tror du att det skulle kunna hända igen?
Svar: Det vet jag inte...
Åhhh...!
Det var ju inte direkt det svaret jag var ute efter sa jag.
Då sa hon: -Men hur menar du då? Att jag skulle strula med honom igen eller med andra?
Jag sa: -Men jag menar självklart om du skulle strula med någon annan över huvudtaget?
Svar: Nej, det skulle jag inte göra.
Det sista jag hann fråga var:
-Vill du fortsätta träffas?
Svar: Om jag var dig hade jag kanske inte velat det pga av vad jag gjort.... sen bröts samtalet.
Det gick inte att ringa upp henne. Efter några minuter fick jag ett sms av henne där det stod: "Jag ringer dig senare för jag har bråttom osv"
Inget glädjande sms direkt...
Nu väntar jag fortfarande på hennes samtal.
Jag ska höra om hon vill fortsätta träffas. Om hon vill det ska jag nog åka till henne i allafall. Då ska jag snacka med henne och ta reda på hur allting ligger till...