2010-11-03, 12:13
Bannlyst
Inte för att vara en fitta - men hångla eller ligga är sak samma. Det är moraliska fel på henne.
Jag var i samma sits som dig för tre år sedan och förlät. Det ångrar jag idag.
Givetvis lärde hon sig inte av det och det slutade med att hon var otrogen.

Sannolikheten är att du får erfara någonting liknande.
Citera
2010-11-03, 12:29
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CmdrKeen
Se till att hon kommer till dig istället, knulla henne hårt, gå ut på promenad, spring hem och lås dörren. Därefter Clean cut.

Lycka till!

There you go! +1

eller så kan du förlåta henne, men det känns inte så värt.. Finns nog bättre brudar inom 50milsradien som du kan träffa!
Citera
2010-11-03, 12:52
Medlem
Planritnings avatar
Hör aldrig av dig till henne igen. Det var bra att ni gjorde slut!! Ni bor ändå långt ifrån varandra och blir ni ihop igen så kanske hon är otrogen igen. Dessutom har ni bara varit ihop 2 månader, det är både enklare att göra slut nu plus att om hon är otrogen efter bara 2 månader vad är hon för flickvänsmaterial då liksom?
Citera
2010-11-03, 13:21
Medlem
Jag ringde henne nu i förmiddags... Det var inte direkt ett muntert samtal.

Jag hade skrivit upp en "radda" med frågor. Allt ifrån om hon kände killen sen tidigare? Om hon har kontakt med honom nu? Om det bara var ett strul? osv osv.

Direkt när jag hörde hennes röst lät den väldigt nere.

Sen började jag ställa frågor:

-Vad hände i lördags egentligen?
Svar: Hon mumlade någonting, men jag fick ingen klarsak i det hela. Antingen så kom hon inte ihåg eller också hade hon otroligt svårt att prata om de. Jag kände att det inte ledde någonstans och frågade vidare...

-Känner du den där snubben sen tidigare?
Svar: Ja, tydligen genom hennes gamla X, i hans vänskapskretsar.

-Har du snackat med snubben nu i efterhand?
Svar: Ja, det hade hon. Men enligt henne bara genom vanligt kompissnack.

-Hände det något mer än bara ett strul?
Svar: Det blev tyst en lång stund i telefonen. Sen svarade hon tvekande: Jag vet inte...
Då kände jag bara hur det kokade i mig och hur det ekade i huvudet, helvete helvete helvete!

Jag fick till slut ur henne att den här snubben hade sovit över hos henne och att hon inte kom ihåg mer(!)
Hon hade frågat snubben på morgonen efter om dom hade gjort något mer än bara strulat. Eftersom hon var så full hade hon inte ens hade kommit ihåg hur tagit sig hem.
Enligt snubben hade dom bägge somnat direkt när dom kom hem.
Hon sa även att hon fick en chock då hon vaknade morgonen därpå och det låg en snubbe bredvid henne. (Hur mycket sanning det är utav det här vet jag inte.)

-Ångrade du det som hände?
Svar: Ja, mycket sa hon.

-Varför berättade du om strulet för mig?
Svar: För om du skulle ha åkt till mig nu hade jag inte klarat av och ha det samvetet sa hon.

-Varför strulade du med killen då du själv hade sagt att man inte kan skylla på alkoholen:
Svar: Ja, jag vet inte.

Nu kommer nästan det värsta.
-Tror du att det skulle kunna hända igen?
Svar: Det vet jag inte...

Åhhh...!

Det var ju inte direkt det svaret jag var ute efter sa jag.
Då sa hon: -Men hur menar du då? Att jag skulle strula med honom igen eller med andra?
Jag sa: -Men jag menar självklart om du skulle strula med någon annan över huvudtaget?
Svar: Nej, det skulle jag inte göra.

Det sista jag hann fråga var:
-Vill du fortsätta träffas?
Svar: Om jag var dig hade jag kanske inte velat det pga av vad jag gjort.... sen bröts samtalet.

Det gick inte att ringa upp henne. Efter några minuter fick jag ett sms av henne där det stod: "Jag ringer dig senare för jag har bråttom osv"
Inget glädjande sms direkt...

Nu väntar jag fortfarande på hennes samtal.
Jag ska höra om hon vill fortsätta träffas. Om hon vill det ska jag nog åka till henne i allafall. Då ska jag snacka med henne och ta reda på hur allting ligger till...
Citera
2010-11-03, 13:41
Medlem
codeexs avatar
Med tanke på det där senaste samtalet så skulle jag, om jag var du, definitivt säga upp kontakten med henne. Jag är väldigt säker på att det måste finnas en bättre tjej för dig, som dessutom bor närmare..
Citera
2010-11-03, 13:42
Medlem
Vänta inte på något samtal... och ring inget mer till henne. "vet inte" HERREGUD
Citera
2010-11-03, 13:45
Medlem
E.tunas avatar
Ledsen men det är bara att skita i det, förklara att du inte vill träffa henne mer nästa gång hon ringer. Om du väljer att köpa hennes snack om att hon var full och inte minns något om vad som hände så är du väldigt naiv. Överhuvudtaget ska man inte lita på någon människa som skyller sina felsteg på alkoholen, det var aldrig något tvång att dricka från början.

Tar du tillbaka henne kommer du gå med ångest varenda gång hon är ute och festar, du kommer aldrig kunna lita på henne igen. Bespara dig det!
Citera
2010-11-03, 13:50
Bannlyst
Klart dom knulla, dumpa slynan och var glad att förhållandet inte hade hunnit bli riktigt seriöst.
Citera
2010-11-03, 14:07
Medlem
Herrtrosas avatar
Jag har sett det här beteendet förr och jag ska väl egentligen vara försiktig med att döma henne utifrån mina tidigare erfarenheter. Personligen har jag svårt att se hur hon ska bryta det där mönstret då hon verkar vara en torsk på kombinationen killar+alkohol - är hon villig att dra ner på alkoholkonsumtionen kan det säkerligen lösa ett och annat framtida problem.

Vidare kan vi kanske anta att den här killen vill ha henne i säng, de kommer med stor sannolikhet träffas fler gånger och de kommer med stor sannolikhet befinna sig på samma fester. 50 mil ifrån har du förbannat svårt att kolla vad hon gör och inte gör, vill det sig så illa kanske hon t.o.m. spelar på det kortet i framtiden.

Två träffar på två månader, 50 mil ifrån och problem av den här typen i ett sådant här tidigt skede är inte bra tecken. Åker du nu till henne så gör det med inställningen att reda ut problemet. Kom även ihåg att det är inte du som ska offra dig eller krypa för att det ska fungera - är hon inte villig att göra någonting för att få det till att fungera så är hon ingenting att hänga i din julgran. Du åker dit för samtalet (som annars kan tas via telefon), inte för att försoningssexa eller sopa problemen under mattan.
Citera
2010-11-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpeee
Jag ringde henne nu i förmiddags... Det var inte direkt ett muntert samtal.

Jag hade skrivit upp en "radda" med frågor. Allt ifrån om hon kände killen sen tidigare? Om hon har kontakt med honom nu? Om det bara var ett strul? osv osv.

Direkt när jag hörde hennes röst lät den väldigt nere.

Sen började jag ställa frågor:

-Vad hände i lördags egentligen?
Svar: Hon mumlade någonting, men jag fick ingen klarsak i det hela. Antingen så kom hon inte ihåg eller också hade hon otroligt svårt att prata om de. Jag kände att det inte ledde någonstans och frågade vidare...

-Känner du den där snubben sen tidigare?
Svar: Ja, tydligen genom hennes gamla X, i hans vänskapskretsar.

-Har du snackat med snubben nu i efterhand?
Svar: Ja, det hade hon. Men enligt henne bara genom vanligt kompissnack.

-Hände det något mer än bara ett strul?
Svar: Det blev tyst en lång stund i telefonen. Sen svarade hon tvekande: Jag vet inte...
Då kände jag bara hur det kokade i mig och hur det ekade i huvudet, helvete helvete helvete!

Jag fick till slut ur henne att den här snubben hade sovit över hos henne och att hon inte kom ihåg mer(!)
Hon hade frågat snubben på morgonen efter om dom hade gjort något mer än bara strulat. Eftersom hon var så full hade hon inte ens hade kommit ihåg hur tagit sig hem.
Enligt snubben hade dom bägge somnat direkt när dom kom hem.
Hon sa även att hon fick en chock då hon vaknade morgonen därpå och det låg en snubbe bredvid henne. (Hur mycket sanning det är utav det här vet jag inte.)

-Ångrade du det som hände?
Svar: Ja, mycket sa hon.

-Varför berättade du om strulet för mig?
Svar: För om du skulle ha åkt till mig nu hade jag inte klarat av och ha det samvetet sa hon.

-Varför strulade du med killen då du själv hade sagt att man inte kan skylla på alkoholen:
Svar: Ja, jag vet inte.

Åhhh...!

Det var ju inte direkt det svaret jag var ute efter sa jag.
Då sa hon: -Men hur menar du då? Att jag skulle strula med honom igen eller med andra?
Jag sa: -Men jag menar självklart om du skulle strula med någon annan över huvudtaget?

Det sista jag hann fråga var:
-Vill du fortsätta träffas?
Svar: Om jag var dig hade jag kanske inte velat det pga av vad jag gjort.... sen bröts samtalet.

Det gick inte att ringa upp henne. Efter några minuter fick jag ett sms av henne där det stod: "Jag ringer dig senare för jag har bråttom osv"
Inget glädjande sms direkt...

Nu väntar jag fortfarande på hennes samtal.
Jag ska höra om hon vill fortsätta träffas. Om hon vill det ska jag nog åka till henne i allafall. Då ska jag snacka med henne och ta reda på hur allting ligger till...

Där gick du från att vara hjälte till den stora förloraren.
Du hade chanser att gå ut ur förhållanden med stolthet. Nu blir du klickad och hon har inte tid med dig. Du går ut som förlorare och hon har dessutom varit otrogen mot dig.

Good job.
Citera
2010-11-03, 14:19
Medlem
lägg inte ner energin. Finns mer tjejer.
Citera
2010-11-03, 14:42
Medlem
Voldos avatar
Om hon har gjort det en gång vad talar då för att hon inte kommer att göra det igen? Känner du att du vill ge bruden en chans och hoppas på att detta inte händer igen så ja, åk dit.

Edit: Såg det sista samtalet nu. För helvete dumpa den där idioten till brud!

Citat:
Ursprungligen postat av simpeee

Hon vet inte om det kan hända igen? Det kommer det att göra. Hon är helt enkelt inte mogen att hålla sig till en kille. Och hennes idiotiska följd fråga är ju bara för mycket. Hon svarade bara på att hon inte skulle strula med någon annan, men jag tolkar det som att det kan hända att hon strular med den där killen igen. Men jag kanske har fel.

Slutsats: Åk inte dit, glöm henne.
Senast redigerad av Voldo 2010-11-03 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in