2010-11-03, 08:10
Medlem
Hej gott folk.

Har enorma bekymmer nu som jag inte vet hur jag ska lösa...

Träffade en tjej över nätet i somras.
Kan väl säga att de i princip sa klick direkt. Och jag är inte direkt typen som blir kär i tid och otid precis...
Vi pratade på och känslorna blev starkare och starkare...

Sen blev det tyst en dag...
Va tyst ett par dagar... Sen kom det ett sms...
Hon hade då blivit brutalt misshandlad av sin förra karl... Som hon förövrigt har tre barn ihop med...
Anledningen till detta är att hon försökt lämna honom eller har väl gjort de också, men han har väl inte vart så pigg på den idén så att säga.
Hon tog med sig ungarna och stack till hemlig ort.
Fick hon va i fred då kan man undra.?
Ja hon själv fick väl vara i fred.. För han visste ju inte vart hon var nånstans..
Men istället började hennes kompisar och bröder bli hotade, fick stryk till o med om dom inte sa vart hon var någonstans.
Hon fick naturligvis enorma skuldkänslor för det.
Kände sig tvungen att flytta tillbaka, flytta tillbaka in hos mannen som nyligen misshandlat henne så hon nästan dött...
Där är vi nu, hon och barnen bort ihop med honom igen.

Så vad är problemet tänker ni...
Polisanmäl luffaren o killen åker in.
Men hon törs inte det...
Killen är med i en kriminell organisation och det är inga smågrabbar som en vanlig Svensson som jag gärna beblandar mig med.
Och barnen älskar sin far, dom vet inte mer än att pappa vart lite dum mot mamma.

Så vad fan gör jag?
Kan ju tillägga att hon älskar mig och jag henne...
Hon får stryk igen nu, hon kan knappt prata med mig längre för hennes "karl" har full kontroll över hennes dator o telefon, så hon lever som i ett jävla fängelse!
Har erbjudit mig att försöka lösa saker o ting.. Men hon vill inte att jag ska bli indragen i massa skit heller...

Lämnar jag henne o bara tänker på mitt eget skinn så kommer jag känna mig som en fullständigt värdelös människa som lämnar den jag älskar i sticket....´

Så vad gör man.?
Citera
2010-11-03, 08:23
Bannlyst
tror inte du kan göra så mycket så länge ingen av er vågar polisanmäla, du vet du kan ju faktiskt polisanmäla det inte bara hon. även om hon säger att hon inte vill att du ska göra det kanske det är det enda rätta. försök få med hennes vänner/bröder på polisanmälan, är ni många måste polisen agera.

alternativt "Go Mr.Miyagi on his ass"
Citera
2010-11-03, 10:05
Medlem
Mean_Mans avatar
Försök få en kontakt inom polisen och förklara situationen. Om detta är tunga pojkar så finns det säkert någon som har dem under lupp. De skulle säkert hoppa på iden att sy in dem för lite misshandel och olaga hot.
Citera
2010-11-03, 11:10
Medlem
Melissans avatar
Pratar ni med polisen så finns det speciellt skydd ni alla kan få. Det är ju inte meningen att ni inte ska våga polisanmäla när sånna snubbar som han går lösa. Lycka till!
Citera
2010-11-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melissan
Pratar ni med polisen så finns det speciellt skydd ni alla kan få. Det är ju inte meningen att ni inte ska våga polisanmäla när sånna snubbar som han går lösa. Lycka till!

Jo tanken är säkert strålande...
Men när man kommit upp lite till åren så har man ju ofta stadgat sig på nån plats, man har sitt jobb sina vänner...
Att då bryta upp flytta nånstans mitt i ingenstans känns ju inte så där lockande...
Citera
2010-11-03, 13:24
Medlem
michieffs avatar
Det är helt enkelt en av de situationerna man kan stöta på i livet, där man inte har något val. Du kan inte påverka situationen där borta och än mindre vill du lägga dig i och störa honom. Ditt enda val är att lämna kvinnan till sina barn och man och acceptera att problemen de har tillsammans måste lösas av dem och deras nära och kära. Det är förstås väldigt sorgligt det som händer, men du vinner aldrig på att "rädda" henne ur hans gap pga barnen och familjen.

Hon gjorde ett val tidigare i livet, hon valde att bli tillsammans och skaffa barn med en kriminell man (inte direkt så att man bara blir kriminell på gamla dar och slår kvinnor) så jag kan inte direkt förstå hur du kan tro att ni kommer få det bra tillsammans.
Citera
2010-11-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michieff
Det är helt enkelt en av de situationerna man kan stöta på i livet, där man inte har något val. Du kan inte påverka situationen där borta och än mindre vill du lägga dig i och störa honom. Ditt enda val är att lämna kvinnan till sina barn och man och acceptera att problemen de har tillsammans måste lösas av dem och deras nära och kära. Det är förstås väldigt sorgligt det som händer, men du vinner aldrig på att "rädda" henne ur hans gap pga barnen och familjen.

Hon gjorde ett val tidigare i livet, hon valde att bli tillsammans och skaffa barn med en kriminell man (inte direkt så att man bara blir kriminell på gamla dar och slår kvinnor) så jag kan inte direkt förstå hur du kan tro att ni kommer få det bra tillsammans.

Saken är den..
Såvida hon inte ljuger men de har jag ingen anledning att tro...

Att när dom träffades så va han som vilken kille som helst.
Snarare än tönt än en "hårding".
Sen efter ett antal år så hände de saker som hon inte kunde styra över...
Sen blev de så att säga en accelererande spiral...
Och är väl rätt naturligt att tro att de kan bli bra igen i början om man haft ett antal fina år bakom sig...
Sen har de gått överstyr, tillslut är de så illa att de inte går att bryta...

Kan man lämna nån man älskar i sticket?
Sen titta sig i spegeln varje morgon när man vaknar o tycka att de är en fin person som tittar tillbaka.?

Saken är den att hon aldrig haft några krav på mig.
Hon vill verkligen hålla mig utanför hennes dåligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in