2004-07-08, 23:00
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Du har så fel.

Alltså bor du på en "vädergata". Känner en annan kvinna där....nu känner jag två. Jiiiipppiiiieee !!!
2004-07-08, 23:01
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkWhore
Det är lite skrämmande när man märker hur trångsynta vissa personer här är +o(

Och ? Vad menar du ?
2004-07-08, 23:06
Medlem
PinkWhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Och ? Vad menar du ?

va tror du? ja känner flera svenska i gränby, dom bor inte endast på vädergator, som att alla invandrare skulle bo på gränbys skitsida, de är mest skitsnack, enligt mej är de blandat
2004-07-08, 23:07
Medlem
Pellenezs avatar
Håller er till ursprungsfrågan, annars kommer tråden att låsas.

/Moderator
2004-07-08, 23:59
Medlem
Citat:
va tror du? ja känner flera svenska i gränby, dom bor inte endast på vädergator, som att alla invandrare skulle bo på gränbys skitsida, de är mest skitsnack, enligt mej är de blandat

'Enligt dig'? Andelen svenskar och invandrare är väl knappast något man kan tycka om, antingen är det på det ena eller andra sättet. Det låter ju högst sannolikt att det är större andel invandrare i hyresrätterna än i bostadsrätterna (det mönstret följs ju i ungefär varenda svensk stad).
2004-07-09, 00:31
Medlem
PinkWhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olyckan
'Enligt dig'? Andelen svenskar och invandrare är väl knappast något man kan tycka om, antingen är det på det ena eller andra sättet. Det låter ju högst sannolikt att det är större andel invandrare i hyresrätterna än i bostadsrätterna (det mönstret följs ju i ungefär varenda svensk stad).

ja precis "enligt mej" eftersom de är så det är, sen sitter de en massa personer och tycker att "nej det finns inte några svenskar i gränby". som sagt det är blandat. då är de klart att jag uppfattar de så eftersom det är sant. det bor ungefär lika mkt svenskar som invandrare i gränby, sen är de skitsamma om det är hyres eller bostadsrätt, det handlar väl om var gränby börjar och slutar och där drar man gränsen för hur många svenskar/invandrare det bor där? jag bor i en hyresrätt, blir jag automatiskt en knarkande afghan då?
2004-07-09, 00:34
Medlem
Viktorias avatar
Citat:
jag bor i en hyresrätt, blir jag automatiskt en knarkande afghan då?

Tyvärr blir du det i många trångsynta FB:ares ögon.

Åter till ämnet nu.
2004-07-09, 00:52
Medlem
jo nån i gränbys invandrar gäng antar jag, de har ju krig mot stenhagen och gottsunda då och då. var ju dock ett par år sedan jag gick i gottsunda men då vare fan krig i varje basket match jag spelade i mot stenhagen och gränby. läste i tidningen att det skulle vara ett gängkrig mellan dem och några andra, nån som vet om det är stenhagen eller gottsunda? undrar om grb (gottsunda rood boys) är kvar... gottsundas självutnämnda mafiosos som gick omkring och var stöddiga ett tag för några år sedan, jävla loosers. fan vad glad att jag är i universitets världen, invandrargäng som gick omkring och bråkade på uteställena var ju so kul...

Kattla
2004-07-09, 01:01
Medlem
PinkWhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattla
jo nån i gränbys invandrar gäng antar jag, de har ju krig mot stenhagen och gottsunda då och då. var ju dock ett par år sedan jag gick i gottsunda men då vare fan krig i varje basket match jag spelade i mot stenhagen och gränby. läste i tidningen att det skulle vara ett gängkrig mellan dem och några andra, nån som vet om det är stenhagen eller gottsunda? undrar om grb (gottsunda rood boys) är kvar... gottsundas självutnämnda mafiosos som gick omkring och var stöddiga ett tag för några år sedan, jävla loosers. fan vad glad att jag är i universitets världen, invandrargäng som gick omkring och bråkade på uteställena var ju so kul...

Kattla

tydligen (från de som jag har hört från folk som är släkt/vänner med dom inblandade) så handlar de om sävja stenhagen gränby och gottsunda, men vad som har startat de har jag inte hört
2004-07-09, 08:16
Medlem
Snaggletooths avatar
Cyklade förbi platsen där allt hände cirka 30 minuter innan det small.

Det var ju inte allt för länge sedan som 2 utav Uppsalas gäng rök ihop ordentligt på storatorget(om jag inte minns fel s var det den sk. Gottsunda-maffian och den sk. Gränby-maffian) såpass att polisen spärrade av torget.
Är väl inte omöjligt att det är samma gäng som är på varandra igen.
2004-07-09, 15:05
Medlem
PinkWhores avatar
Vi tar de en gång till.....

Citat:
tydligen (från de som jag har hört från folk som är släkt/vänner med dom inblandade) så handlar de om sävja stenhagen gränby och gottsunda, men vad som har startat de har jag inte hört

som sagt.... dessutom vill ja påpeka att de inte är "invandrargäng", det är helt enkelt gäng med andra ord blandat, visserligen kanske majoriteten är invandrare. Jag tycker att många börjar låta lite väl mkt rasistiska, de är väl fan klart att de är svenskar me i gängen!
2004-07-09, 19:02
Medlem
P3RK3L3s avatar
Alltså..

Förstår inte vad det är som är så fascinerande med att dessa kriminella gäng består till majoriteten av invandrare?
Kan ju inte komma som en överraskning direkt... Anledningen till att en människa ger sig in på "fel bana" är väl som bekant fattigdom, utanförskap, taskig uppväxt etc. Passar in på ganska många invandrare m.a.o. Det intressanta är att om man tittar på hur många invandrare som verkligen är kriminella så är det förvånansvärt få med tanke på vilka förutsättningar de har.
Visst är invandrare överrepresenterade i brottstatistiken men de är ju som bekant också överrepresenterade i socialgrupp 3.
Hajar ni logiken? Den är enkel.

Förresten - vet ni vilken invandrargrupp som leder brottsstatistiken?

Jo, undertecknads - nämligen den finska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in