• 3
  • 4
2004-07-11, 12:43
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Anser du att invandrade personer och deras avkomma är legaliserade kriminella för att de lever på existensminimum utbetalat av socialtjänsten?
Den åsikten verkar vara populär hos invandrarkramare.

Ja självklart menar jag det. Skönt att det framgick.

Legaliserade kriminella...

Invandrarkramare...

2004-07-11, 14:57
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria

Stig-Allans fördomar ger jag inget för.

Anser inte att min fråga är någon fördom.
Den är högst aktuell.

Man träffas gång på gång av åsikter som tycker så synd om människor från invandrartäta områden.
De har det så fattigt, det är därför inte så farligt att de fyller på plånboken med hjälp av brott.

Alla Svenska medborgare har rätt till försörjningsstöd som utbetalas av socialtjänsten.
Det är tillräckligt mycket så att invandraren erhåller en levnadsstandard betydligt högre än vad han hade i sitt ursprungsland.

Men likförbannat så gnälls det över fattiga invandrare.
Ungdomsgängen stjäl mobiltelefoner för att de är så fattigt hemma!

Tycker minsann att det är betydligt mera synd om kroniskt sjuka som måste leva på existensminimum. Där finns det väldigt begränsade möjligheter till någon extrainkomst.
2004-07-11, 16:01
Medlem
Namblas avatar
Är detta Skvaller?. Tycker mer denna tråd passar bättre i invandringspolitik.
2004-07-11, 17:05
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Anser inte att min fråga är någon fördom.
Den är högst aktuell.

Man träffas gång på gång av åsikter som tycker så synd om människor från invandrartäta områden.
De har det så fattigt, det är därför inte så farligt att de fyller på plånboken med hjälp av brott.

Alla Svenska medborgare har rätt till försörjningsstöd som utbetalas av socialtjänsten.
Det är tillräckligt mycket så att invandraren erhåller en levnadsstandard betydligt högre än vad han hade i sitt ursprungsland.

Men likförbannat så gnälls det över fattiga invandrare.
Ungdomsgängen stjäl mobiltelefoner för att de är så fattigt hemma!

Tycker minsann att det är betydligt mera synd om kroniskt sjuka som måste leva på existensminimum. Där finns det väldigt begränsade möjligheter till någon extrainkomst.

Hej Sieg Haillan.

Du fattar ju verkligen inte. Jag har ingenstans i mitt inlägg påstått att jag tycker att vissa invandrares livssituation berättigar kriminalitet. Det enda jag säger är att kriminalitet är en väldigt naturlig KONSEKVENS av situationen. Vad är det som är så svårt att greppa här?

Det känns som att du har bildat dig en generell uppfattning av invandrare, kanske pga av dåliga personliga erfarenheter, kanske inte vilket gör att du brusar upp direkt när nån säger at han/hon inte vill slänga ut en invandrare som begått en kriminell handling. Det känns som att du inte ens är intresserad av de verkliga orsakerna till kriminalitet och varför en viss grupp människor är mer benägen än en annan. Därför börjar kännas smått omöjligt att diskutera detta med dig, varför jag nog lägger ner diskussionen för min del. Inte minst för att den egentligen inte passar in under den här tråden.

Ha en trevlig kväll.
2004-07-11, 17:19
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Hej Sieg Haillan.

Du fattar ju verkligen inte. Jag har ingenstans i mitt inlägg påstått att jag tycker att vissa invandrares livssituation berättigar kriminalitet. Det enda jag säger är att kriminalitet är en väldigt naturlig KONSEKVENS av situationen. Vad är det som är så svårt att greppa här?

Ha en trevlig kväll.

Fegt lägga ner när du har skändat mitt namn med något som borde generera en varning.

Så krasst dömer du ut Svensk socialpolitik.
Det genom att påstå, att kriminalitet är en naturlig konsekvens av att leva på existensminimum.
Det är de jag reagerar på att du och andra invandrarkramare anser vara normalt.
Legaliserad kriminalitet enligt vissa anser jag detta betyder.

Skärpning, din finske invandrarstackare.
Är du kriminell också?
2004-07-11, 17:34
Medlem
Namblas avatar
Citat:
Fegt lägga ner när du har skändat mitt namn med något som borde generera en varning.

Det genom att påstå, att kriminalitet är en naturlig konsekvens av att leva på existensminimum.

Är du kriminell också?

Hahaha. Du är väldigt komisk du StigAllan
Typiskt ´straxövermedelåldersminmageputarutochjaghatarinva ndraredåjagintevetnågotomdem´

Rööööööööv
2004-07-11, 18:54
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nambla
Hahaha. Du är väldigt komisk du StigAllan
Typiskt ´straxövermedelåldersminmageputarutochjaghatarinva ndraredåjagintevetnågotomdem´

Rööööööööv

Dina argument var inte speciellt genomtänkta.
Bättre lycka nästa gång.
2004-07-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Jag kan säga så mycket som att du har inte en aning om vad du skriver.
Det finns svenskar där (fanns).

Jag bodde i Gottsunda tills jag var 5 år tror jag.

Men vi flyttade där ifrån, det är nog ingen som vill att sitt barn ska växa upp där det bor 90% invandrare.
2004-07-11, 20:04
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:

Är du kriminell också?

Hehe.. Fast jag är lite stolt över den fyndiga skändningen.

Ja, jag dömer ut svensk socialpolitik och all annan socialpolitik också för den delen när det kommer till att hindra bittra, fattiga människor från att ta till andra metoder för att uppnå välstånd. Jag har ingen lösning på problemet med att folk struntar i lagar och ordning för att uppnå välstånd. Det enda jag gör är konstaterar faktum. Nu är det tredje gången jag skriver det (lär säkert få skriva det ännu fler gånger).
Visste du förresten att stöld är ett brott? Tänkte bara påminna om att på vanliga hederliga svenska arbetsplatser stjäls det mer än någon annanstans i samhället. Pennor, block, tejp, disketter, skivor, etc. Vad ska vi göra med dessa hemska kriminella? Fast det kanske är lugnt då de inte är invandrare...

Angående mitt finska påbrå - Min mamma är född i Finland, flyttade hit som 16-åring i slutet av 60-talet. Själv är jag född och uppvuxen i Stockholm. Så mycket för min invandrarbakgrund. I och med detta så är jag självklart kriminell också. Körde moppe på landet när jag var 10...
2004-07-11, 20:20
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Hehe.. Fast jag är lite stolt över den fyndiga skändningen.

Ja, jag dömer ut svensk socialpolitik och all annan socialpolitik också för den delen när det kommer till att hindra bittra, fattiga människor från att ta till andra metoder för att uppnå välstånd. Jag har ingen lösning på problemet med att folk struntar i lagar och ordning för att uppnå välstånd. Det enda jag gör är konstaterar faktum. Nu är det tredje gången jag skriver det (lär säkert få skriva det ännu fler gånger).
Visste du förresten att stöld är ett brott? Tänkte bara påminna om att på vanliga hederliga svenska arbetsplatser stjäls det mer än någon annanstans i samhället. Pennor, block, tejp, disketter, skivor, etc. Vad ska vi göra med dessa hemska kriminella? Fast det kanske är lugnt då de inte är invandrare...

Angående mitt finska påbrå - Min mamma är född i Finland, flyttade hit som 16-åring i slutet av 60-talet. Själv är jag född och uppvuxen i Stockholm. Så mycket för min invandrarbakgrund. I och med detta så är jag självklart kriminell också. Körde moppe på landet när jag var 10...

Försök inte att förringa ditt eländiga liv, som son till en invandrare så måste väl du vara inom ramarna för ett kriminellt liv.
Men kanske var inte existensminimum aktuellt i dina föräldrars fall.
Antar att hon avlade dig med en Svensk?

Sedan så ska du inte börja svamla om arbetsplatsstölder, den typen av brottslighet faller under helt andra premisser.

Det jag tydligen inte fått in i din lilla skalle är att invandrarkramare tycker att det är legalt med invandrare som är kriminella på grund av fattigdom.
Med fattigdom menar dom att leva på försörjningsstöd från socialen.
Ska det vara så väldigt svårt att fatta?
2004-07-11, 20:59
Medlem
Pellenezs avatar
Nu har ta mig fan tråden glidit iväg allt för långt från ämnet.

*låst tråd*
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in