• 1
  • 2
2010-11-18, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Hur länge är det hållbart att driva kommuner på detta sätt?

Kan det redas upp?

Accepterar kommuninnevånare att deras skatt går till gamla pensionsåtaganden istället för till kommunal service?

1. Var tar pengarna vägen?

2. Varför urholkas pensionen parallellt med massinvandringen?
Citera
2010-11-18, 13:02
Medlem
Richard3Smallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Hur tänker du nu?!

Jag fick en hastig varning för ett skämt i en annan tråd, och jag misstänker att det berodde snarare på att jag tog fel politisk linje än på det som sades, och om samma regler gäller för alla bör Toledomahn också varnas, och därför var jag nyfiken.

Tänker inte gnälla om mods eller liknande, men lika ska vara lika, trodde jag i alla fall.
Citera
2010-11-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...Så klart att många kommuner inte klarar att hantera sina egna pensionsåtaganden. Det är väl ingen som på fullaste allvar tror att kommunalpolitikerna ata sådana här saker på allvar? Det rör ju bara den personal som i många år lojalt och underbetalt arbetat för att förverkliga de imbecilla politikernas beslut.
Jag tror att kompetensen att förvalta medel/överskåda pensionsåtaganden saknas på kommunal nivå. (Det kan också vara så att en del korruptions-politrukker skiter i det eftersom dom räknar med att vara avlidna när det havererar)
Citat:
Totalt riskerar kommunen att förlora 302,3 miljoner kronor på sina kreditlänkade obligationer.

http://www.ostran.se/nyheter/kalmar/...ner_aer_i_fara
Om dom inte själva är korrumperade riskerar dom att bli alltför imponerade när en vältalig, välklädd yngre man (och idag även en yngre kvinna)presenterar någon idiotplacering som lågrisk. När dom inte vill verka för korkade köper dom placeringen rakt av. Dom borde på sin höjd få placera i statsobligationer.

Som tur är kommer kompetens utomlands ifrån och löser problemen när svenska ekonomichefer misslyckas
Citat:
De båda olyckliga obligationsaffärerna har genomförts av Armin Avdics företrädare Joakim Malmdal.
Citera
2010-11-18, 13:36
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard3Smalls
Jag fick en hastig varning för ett skämt i en annan tråd, och jag misstänker att det berodde snarare på att jag tog fel politisk linje än på det som sades, och om samma regler gäller för alla bör Toledomahn också varnas, och därför var jag nyfiken.

Tänker inte gnälla om mods eller liknande, men lika ska vara lika, trodde jag i alla fall.

När man är en färsking på FB får man fler bannor av moderatorerna. De etablerade "namnen" har tillgång till mycket stort tolleransutrymme. Håll ut så kan du så småning skriva vad du vill.
Citera
2010-11-18, 20:46
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Nej, det är det ingen som tror, men vad skolan beträffar så handlade det om en nyliberal politik där de blåröda makthavarna med "decentralisering" och "valfrihet" och andra dementa catchwords som förevändning tog sig an att krossa den högkvalitativa standardlösningen i syfte att slippa betala för upprätthållandet av likvärdigheten. En stor börda lyftes således från statens axlar. Ja, den slappa och flamsiga hata staten-politiken har nått vägs ände i Sveriges rike nu.

Verkligen! I ett land med en befolkning ungefär lika stor som Londons, är det ju vettlöst att dela upp skolansvaret på 290 olika händer. Men så har ju resultaten blivit därefter också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in