Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-20, 14:51
  #13
Medlem
005 Brändes 3 december kl. 21.08 Ja Misstänkta för gärningen är två personer utklädda till tomte och pepparkaksgubbe som sköt eldpilar mot bocken.

Hahah läs på wiki
Citera
2010-11-20, 15:08
  #14
Medlem
Peripheryys avatar
"2001 |Brändes| 23 december| Brändes av 51-årig amerikansk turist. När han greps förklarade han att han hade hört talas om traditionen på en fest."
Hahaha va mysigt
Citera
2010-11-20, 15:29
  #15
Medlem
Satt faktiskt här om dagen och funderade på olika sätt att få fyr på bockjäveln
Kom fram till att en flashmob utrustade med ex bensinfyllda ballonger kan initiera det primära anfallet.
Andra delen sammanfaller i en slutgiltlig ballong som är fylld av vit fosfor löst i koldisulfid.
Gruppen hinner avlägsna sig från platsen innan någon brand hinner uppstå, majoriteten av folket involverade har redan ett hyfsat försprång med tanke på att attentatet är delat i två vågor.

Personen som kastar ballongen innehållande koldisulfid har störst chans att bli tagen, dock räknar jag med att kylan saktar ner avdunstningen så pass grovt att även denna person löper en oerhört liten chans att bli ertappad med handen i kakburken.
Citera
2010-11-20, 15:58
  #16
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shmuunk
Satt faktiskt här om dagen och funderade på olika sätt att få fyr på bockjäveln
Kom fram till att en flashmob utrustade med ex bensinfyllda ballonger kan initiera det primära anfallet.
Andra delen sammanfaller i en slutgiltlig ballong som är fylld av vit fosfor löst i koldisulfid.
Gruppen hinner avlägsna sig från platsen innan någon brand hinner uppstå, majoriteten av folket involverade har redan ett hyfsat försprång med tanke på att attentatet är delat i två vågor.

Personen som kastar ballongen innehållande koldisulfid har störst chans att bli tagen, dock räknar jag med att kylan saktar ner avdunstningen så pass grovt att även denna person löper en oerhört liten chans att bli ertappad med handen i kakburken.


Det där skulle faktiskt kunna fungera

Man skulle kunna kombinera dom ballongerna med en radiostyrd helikopter. Om denne klarar vikten på fyllda ballonger då.
Citera
2010-11-20, 20:21
  #17
Medlem
Javisst!

Citat:
Ursprungligen postat av shmuunk
Får man fråga varför det ligger i ditt intresse att utfärda denna belöning?

Absolut! Frågan är högst relevant.

Mitt svar:
Såsom varandes gammal (och eventuellt elak/taskig) eftersträvar jag att bekämpa alla former av destruktiva aktiviteter i allmänhet. Däribland destruktiv användning av kemi!
Sedan må forumet betrakta mig som ärkeknöl eller ej...

PS. Gillar faktiskt Gävlebocken! Med tanke på dess öde (och statistik) skulle jag dock inte vilja ha en sådan där hemma... DS.

P₂S. Ska inte vara orimlig. Ändrar till: "...den/de som fångar in och överlämnar förövaren ifråga till polisen..." Alltså inget "klå upp". D₂S


*Aj... blir nog bannad nu!*
__________________
Senast redigerad av GaussBonnet 2010-11-20 kl. 21:05.
Citera
2010-11-20, 22:49
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Absolut! Frågan är högst relevant.

Mitt svar:
Såsom varandes gammal (och eventuellt elak/taskig) eftersträvar jag att bekämpa alla former av destruktiva aktiviteter i allmänhet. Däribland destruktiv användning av kemi!
Sedan må forumet betrakta mig som ärkeknöl eller ej...

PS. Gillar faktiskt Gävlebocken! Med tanke på dess öde (och statistik) skulle jag dock inte vilja ha en sådan där hemma... DS.

P₂S. Ska inte vara orimlig. Ändrar till: "...den/de som fångar in och överlämnar förövaren ifråga till polisen..." Alltså inget "klå upp". D₂S


*Aj... blir nog bannad nu!*
Skulle dock vilja säga att konstruktiviteten är mycket hög i detta fall. Ingen destruktiv kemi m.a.o
Citera
2010-11-21, 12:17
  #19
Avstängd
DRD4s avatar
tycker du ska köra IRAQ style! fyll en gammal Saab 9000 turbo med ett fat bensin och massa dynamit och ramma skiten.
Citera
2010-11-21, 13:57
  #20
Medlem
eckick1s avatar
Silverlight gjorde för några år sedan ett radiostyrt flygplan av frigolit som var mycket enkelt att flyga, och hade en gripklo under som man öppnade med ett knapptryck. Den kunde lyfta upp mellan 50 och 80g, vilket är ca 1dl T-sprit.

en ordentlig radiostyrd helikopter kan lyfta lite under ett kilo, "det finns en kille..." på den lokala RC-klubben som flyger en bensindriven minihelikopter och lyfter spannar med vatten, och det går väl i ca 1 liter i dem.

Något gripklo-aktigt på en helikopter, med typ napalm, eller något annat som brinner bra + en antändningsannordning borde funka. Det svåra kan bli att pricka bocken, om man inte är en van flygare, och sen så kostar de där helikoptrarna mycket.

Men, det är fullt möjligt enligt mig.
Citera
2010-11-22, 13:48
  #21
Medlem
popeondopes avatar
Bygg ett raketgevär. En spudgun som skjuter bensinladdade ballonger.
Citera
2010-11-22, 15:04
  #22
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenPanaka
Alla tidigare nedbränningar av julbocken finns listade på wikipedia för den som är intresserad. Det finns även lite noteringar om hur man burit sig åt =)
Julbocken på Wikipedia

Festlig tradition . Det kanske är en lokal tävling att lyckas förstöra julbocken där i Gävle?
Citera
2010-11-22, 23:42
  #23
Medlem
blue_no1s avatar
En "hobbyraket" lastad med termit, kanske skulle kunna funka? Modell större då, så klart, ca en och en halv meter lång, lastad med en första laddning innehållande mangalium, eller magnesium, som ger ett sjyst vitt sken/blixt, sedan tänds termitladdningen som tänder (?) resten av bockkräket?!

Skulle vara coolt med en film på nåt liknande i sann flashback anda tycker iaf jag!


-värsta flashback missilattacken liksom...
Citera
2010-11-22, 23:53
  #24
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
En "hobbyraket" lastad med termit, kanske skulle kunna funka? Modell större då, så klart, ca en och en halv meter lång, lastad med en första laddning innehållande mangalium, eller magnesium, som ger ett sjyst vitt sken/blixt, sedan tänds termitladdningen som tänder (?) resten av bockkräket?!

Skulle vara coolt med en film på nåt liknande i sann flashback anda tycker iaf jag!


-värsta flashback missilattacken liksom...
Då kommer ju givetvis följdfrågan: Hur hade du tänkt att sikta med den där? Du kan omöjligen skjuta iväg den från 2 kilometers avstånd eftersom du inte kan få såpass bra precision. Att skjuta från 10 meters håll är mer rimligt (om man siktar rakt på), men du kommer nog få suspekta blickar om du kommer släpandes med värsta raketrampen för att sedan börja sikta mot bocken.

Jag tror dessutom mer på napalm i större mängder. Termit är förvisso varmt men det brinner säkerligen för fort, åtminstone om halmen är impregnerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in