2019-07-27, 13:27
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Tråden var inte längre än att den gick att läsa igenom, och nej, dyrare hästar har inte behandlats i tråden.
(att du själv bara påstår det, utan att läsa igenom tråden säger en del)
Det är DU som påstår att man alltid vinner om man köper Rigel!

Citat:
Schackklockor känner jag till, mycket väl dessutom.
Men du har ingen förmåga att förstå hur de kan tillämpas på andra spel än just bara schack? Man startar stoppuren när det är ens tur. Sen vänder man på timglaset. Nähe. Lite för mycket överkurs för dig dära.

Timglas för att det är fysiskt, och bara kostar någon enstaka krona att tillverka. För att behålla brädspelskänslan. Du kan göra vad du vill på din pekskärm, men då har det lämnat brädspelsvärlden som är ganska speciell och inte digitalt ersättningsbar.

Citat:
Det står heller ingenting i reglerna om att man inte får mörda sina motståndare, hälla kaffe på dom, snatta kort från sina motståndare, eller vad man nu kan hitta på.
Att bilda allians mot en begynnande ledare för att själv få en chans att kunna vinna, åtminstone i slutronden, det är inget du kan föreställa dig? Att du och jag ömsesidigt frivilligt kommer överens om att byta grejer med varandra, det definierar du som att du mördar mig. Konstigt... Du bara kastar tärningen och hoppas på turen. Lycka till då'rå.

Det är sånt här som gör sällskapsspel så sällskapliga!!!
Senast redigerad av Fri 2019-07-27 kl. 13:32.
Citera
2019-07-27, 13:42
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Det är DU som påstår att man alltid vinner om man köper Rigel!

Men du har ingen förmåga att förstå hur de kan tillämpas på andra spel än just bara schack? Man startar stoppuren när det är ens tur. Sen vänder man på timglaset. Nähe. Lite för mycket överkurs för dig dära.

Timglas för att det är fysiskt, och bara kostar någon enstaka krona att tillverka. För att behålla brädspelskänslan. Du kan göra vad du vill på din pekskärm, men då har det lämnat brädspelsvärlden som är ganska speciell och inte digitalt ersättningsbar.

Att bilda allians mot en begynnande ledare för att själv få en chans att kunna vinna, åtminstone i slutronden, det är inget du kan föreställa dig? Att du och jag ömsesidigt frivilligt kommer överens om att byta grejer med varandra, det definierar du som att du mördar mig. Konstigt... Du bara kastar tärningen och hoppas på turen. Lycka till då'rå.

Det är sånt här som gör sällskapsspel så sällskapliga!!!
Ta gärna fram citatet där jag, enligt dig, påstår att den som köper hästen Rigel alltid vinner.
Citera
2019-07-27, 13:58
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ta gärna fram citatet där jag, enligt dig, påstår att den som köper hästen Rigel alltid vinner.
Enligt dig är det olagligt för spelare att köpslå. Har du bevis för att det är så att det är omöjligt och förbjudet att göra så? Är inte hela poängen med spel att man får spela, eller är det konceptet för svår för dig att begripa? Eller sosseljuger du bara helt felaktigt och misslyckat hela tiden om och om och om igen? Gör du det? Sosseljuger du hela tiden om spelare inte får spela?

Det här börjar faktiskt bli psykiatriskt intressant. Vilka piller går du på? Är det du som tuggar i dig Pollux plastrepresentation? Jag trodde det var hunden, men jag underskattade tydligen hennes intelligens.
Citera
2019-07-27, 14:05
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Enligt dig är det olagligt för spelare att köpslå. Har du bevis för att det är så att det är omöjligt och förbjudet att göra så? Är inte hela poängen med spel att man får spela, eller är det konceptet för svår för dig att begripa? Eller sosseljuger du bara helt felaktigt och misslyckat hela tiden om och om och om igen? Gör du det? Sosseljuger du hela tiden om spelare inte får spela?

Det här börjar faktiskt bli psykiatriskt intressant. Vilka piller går du på? Är det du som tuggar i dig Pollux plastrepresentation? Jag trodde det var hunden, men jag underskattade tydligen hennes intelligens.
Du hittade tydligen inget sådant citat.
Hade det inte varit enklare att erkänna det ?
Citera
2019-07-27, 14:13
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ja just det, PK-slavens öde, "hitta citat".´Din metod för att vinna är VERKLIGEN psykopatisk. Att Gud/Staten löpande hittar å vilka regler som helst.
"- Det står ingenstans att jag inte får byta Rigel mot Pollux, två spelare emellan, och du inväntar Stefan Lövféns order om saken." Tragiskt...
Senast redigerad av Fri 2019-07-27 kl. 14:16.
Citera
2019-07-28, 00:45
Medlem
bernad_laws avatar
Nu får det nog bli lite skärpning här. /Mod
Citera
2019-07-29, 12:20
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:

Citat:
Ja just det, PK-slavens öde, "hitta citat".´Din metod för att vinna är VERKLIGEN psykopatisk. Att Gud/Staten löpande hittar å vilka regler som helst.
"- Det står ingenstans att jag inte får byta Rigel mot Pollux, två spelare emellan, och du inväntar Stefan Lövféns order om saken." Tragiskt...

Wow...det eskalerade väldigt fort, visste inte att Jägersro kunde bli ett så känsligt politiskt ämne...
Citera
2019-07-31, 18:06
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Wow...det eskalerade väldigt fort, visste inte att Jägersro kunde bli ett så känsligt politiskt ämne...
Jo, hästen störtade litegranna dära i sammanhanget. Men det var så jag spelade Jägersro sist, som var sist i dubbel mening. När en bunt leksakspengar, eller ens en riktig hundralapp, under bordet inte hjälper, inte ens en hård spark på smalbenet. Då är nästa steg på vägen till seger att plocka upp Pollux från upploppet och tugga sönder den, gulp. Med blicken (h)järnhårt fast stirrande i fiendens ögon. Ord överflödiga. Segra eller döda.

Nästan som bland galoppbanans bettare och hästskojare på riktigt!
Senast redigerad av Fri 2019-07-31 kl. 18:13.
Citera
2019-08-07, 21:27
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det finns ett galoppkort som kan vålla lite bekymmer.
Dålig galopp
Invänta närmast bakomvarande häst.

Hur gör ni ?
Citera
2019-08-08, 06:33
Medlem
MeanMEs avatar
Vill minnas att man som alltid vann om man fick de gula hästarna eller var det de röda?
Citera
2019-11-01, 17:20
Medlem
Fick syn på det här tråden nu. Jävlar vad nostalgisk jag blir! Jag och brorsan spelade det här spelet sanslöst ofta då vi var hemma hos farfar och farmor på 70-talet. De där hästnamen går rakt ner i maggropen på mej. Kan man köpa det fortfarande?
Citera
2019-11-01, 18:33
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Fick syn på det här tråden nu. Jävlar vad nostalgisk jag blir! Jag och brorsan spelade det här spelet sanslöst ofta då vi var hemma hos farfar och farmor på 70-talet. De där hästnamen går rakt ner i maggropen på mej. Kan man köpa det fortfarande?
Inte som nytt.
Men det har tryckts i ganska stora upplagor, både det gamla och nya, så man hittar det ganska lätt på en populär auktionssida.

Dock är det många som tycker om det, så det blir sällan billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in