Citat:
Ursprungligen postat av
Herr.Dittling
Tråden var inte längre än att den gick att läsa igenom, och nej, dyrare hästar har inte behandlats i tråden.
(att du själv bara påstår det, utan att läsa igenom tråden säger en del)
Det är DU som påstår att man alltid vinner om man köper Rigel!
Citat:
Schackklockor känner jag till, mycket väl dessutom.
Men du har ingen förmåga att förstå hur de kan tillämpas på andra spel än just bara schack? Man startar stoppuren när det är ens tur. Sen vänder man på timglaset. Nähe. Lite för mycket överkurs för dig dära.
Timglas för att det är fysiskt, och bara kostar någon enstaka krona att tillverka. För att behålla brädspelskänslan. Du kan göra vad du vill på din pekskärm, men då har det lämnat brädspelsvärlden som är ganska speciell och inte digitalt ersättningsbar.
Citat:
Det står heller ingenting i reglerna om att man inte får mörda sina motståndare, hälla kaffe på dom, snatta kort från sina motståndare, eller vad man nu kan hitta på.
Att bilda allians mot en begynnande ledare för att själv få en chans att kunna vinna, åtminstone i slutronden, det är inget du kan föreställa dig? Att du och jag ömsesidigt frivilligt kommer överens om att byta grejer med varandra, det definierar du som att du mördar mig. Konstigt... Du bara kastar tärningen och hoppas på turen. Lycka till då'rå.
Det är sånt här som gör sällskapsspel så sällskapliga!!!