Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2010-11-27, 16:22
  #37
Medlem
DagensIndustris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ung_Fascist
Men råttan är ju en råtta och hästen en häst. Två helt olika arter/släkten vet du. Negrer och vita (antar jag du menar, och inte svenskar) är ju av samma släkte.

Ja och nej. Både råttan och hästen är däggdjur, och det är människor också oavsett ras. Det finns olika hästraser också om den analogin passar bättre.
Citera
2010-11-27, 17:55
  #38
Medlem
Alltså först och främst kan jag inte ta ditt projekt på allvar för du har dom konstigaste argumenten!
Jämföra en råtta och en häst? va fan?

Och tror inte ditt lilla projekt skulle gå igenom för det anses nog som riktigt grov rasism!
Och dessutom skulle det förstöra så många andra människors liv då de skulle känna sig utsatta eftersom du drar alla över en kant?
Och dessutom håller inte din teori då många invandrare är polacker eller ryssar etc.
Eller en stackars mörkhyad person som blivit adopterad av svenska föräldrar?

Jag är inte så insatt politiskt, men va inne på brå's hemsida och kikade om det verkligen var så "otroligt mycket mer invandrare än svenskar som gjorde brott.

Därför vill jag citera

Citat:
Brå har i en undersökning från år 2005 studerat risken för att personer med svensk, respektive utländsk bakgrund, misstänks för brott. Den visar att de som är födda utomlands har en högre risk att misstänkas för brott, än personer födda i Sverige av svenskfödda föräldrar. Men 88 procent av de utrikes födda var inte misstänkta för något brott över huvud taget under en femårsperiod. Motsvarande andel bland dem som var födda i Sverige av svenskfödda föräldrar var 95 procent.

Och det ser nästan ut som som Svensken kommer vinna loppet?

Tycker din idé är ganska så ogenomtänkt ?

Och som sagt är jag inte så insatt i politik men vet att sd vill dra ner på invandringen.
Men tror inte dom heller skulle stödja din idé..
Citera
2010-11-27, 20:00
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagensIndustri
Ja och nej. Både råttan och hästen är däggdjur, och det är människor också oavsett ras. Det finns olika hästraser också om den analogin passar bättre.
Det finns olika hästraser men det finns inte olika människoraser. Jag tror snarare att det är en slump att invandrare har en högre andel lagbrott än svensken (som fortfarande har en otydlig definition av dig, DagensIndustri) snarare än att det är en analogisk anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av DagensIndustri
Nej det är en högst relevant analogi. En neger är inte en svensk, men en neger kan ha ett mer eller mindre välförtjänt medborgarskap - på samma sätt som råttan kan bo i stallet utan att störa hästarna, och på så vis bli accepterad.
Du menar alltså med det att alla som flyttar till Sverige men som blivit uppfödda utrikes är på ett biologiskt sett annorlunda till sättet att handla (är mer kriminella eller samhälleligt destruktiva på andra sätt)?

Citat:
Ursprungligen postat av antehihi
Men tror inte dom heller skulle stödja din idé..
Med tanke på deras valfilm där muslimer med barnvagnar snor pensionärernas pengar skulle det inte förvåna mig
Citera
2010-11-27, 20:15
  #40
Medlem
haha jag bor i norge just nu och har som sagt inte så stor politisk insyn! men är det så illa så förstår jag varför det blivit så stort hat mot sd.
Visst ska man få tycka vad man vill men att göra något sånt borde vara mot lagen då vi har något som kallas jämställdhet och det borde innefatta saker som detta?

tror fortfarande inte att hans idé kommer gå igenom pga av det andra jag skrev om
brottsligheten.
Citera
2010-11-27, 20:36
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antehihi
haha jag bor i norge just nu och har som sagt inte så stor politisk insyn! men är det så illa så förstår jag varför det blivit så stort hat mot sd.
Visst ska man få tycka vad man vill men att göra något sånt borde vara mot lagen då vi har något som kallas jämställdhet och det borde innefatta saker som detta?

tror fortfarande inte att hans idé kommer gå igenom pga av det andra jag skrev om
brottsligheten.
Det är bara att dölja procent och likheter och bara i slutändan säga "negrerna gjorde fler brott än svensken, ut med negrerna" - om du förstår vad jag menar...

Jag håller helt och hållet med det du säger. Man ska så klart tolerera andras åsikter - i den mån den är i beaktande till lagen.
Citera
2010-11-27, 21:17
  #42
Medlem
haha ja det är klart... Men alla med lite insikt fattar att det är propaganda!
Men jag tror och hoppas att svenska folket vet bättre än vad SD försöker Progagera!

Men nog om det! även fall Sd skulle gå med på det så är det en ganska kass idé att just framställa
alla invandrare som negrer, det är inte just själva negrerna sd vill åt utan dom som kommer till sverige för ett (oftast) bättre liv än i sitt förra land.

Och jag tror hela världens mörkhyade befolkning skulle bli ganska sura om ett litet parti skulle framställa alla mörkhyade som kriminella ?

Men det är klart bara mina tankar.

Ts måste förstå att dom som invandrar till sverige inte bara är mörkhyade kriminella män, (eftersom det oftast är män som begår brott )
Utan många är duktiga doktorer tandläkare eller har andra bra utbildningar som kommer sättas i skiten och förnedras på grund av ett sånt här system.

Om Ts förslag skulle gå igenom så skulle han dels behöva göra en kategori för varje brott eftersom
brotten begås olika mycket som misshandel, mord och rån.

Sen måste han göra "en gubbe av varje nationalitet som finns i sverige, eftersom det finns många invandrare som är vita eller från asien, eller hur?

Jag vet inte hur åkesson & co tänker, men jag ser iallafall inte alla invandrare som mörkhyade?
och jag tror SD´s politiker inte heller gör det?
Det är nog Ts och en liten skara till som inte kan se skillnad på människoraser?

och TS du kan aldrig i hela helvete jämföra en råtta & häst med en Vit människa och en Mörkhyad?
Du är ju en sådan grov rasist så det skriker om det!
Tänk efter 2 gånger vad du skriver innan du trycker skicka svar!
Citera
2010-11-27, 21:31
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antehihi
Men det är klart bara mina tankar.
Nej då, jag ser på saken precis som du

Citat:
Ursprungligen postat av antehihi
Det är nog Ts och en liten skara till som inte kan se skillnad på människoraser?
Det är väl snarare TS och en liten skara till som faktiskt kan se skillnad på olika människoraser, eftersom att det är det som är rasism: att dela upp i raser (det finns ju inga olika människoraser).
Citera
2010-11-27, 21:42
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktorhultsten
Det är väl snarare TS och en liten skara till som faktiskt kan se skillnad på olika människoraser, eftersom att det är det som är rasism: att dela upp i raser (det finns ju inga olika människoraser).


Det är så sant som du säger!
Så har jag inte tänkt innan.
Citera
2010-11-28, 22:11
  #45
Medlem
DagensIndustris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antehihi
Alltså först och främst kan jag inte ta ditt projekt på allvar för du har dom konstigaste argumenten!
Jämföra en råtta och en häst? va fan?

Och tror inte ditt lilla projekt skulle gå igenom för det anses nog som riktigt grov rasism!
Och dessutom skulle det förstöra så många andra människors liv då de skulle känna sig utsatta eftersom du drar alla över en kant?
Och dessutom håller inte din teori då många invandrare är polacker eller ryssar etc.
Eller en stackars mörkhyad person som blivit adopterad av svenska föräldrar?

Jag är inte så insatt politiskt, men va inne på brå's hemsida och kikade om det verkligen var så "otroligt mycket mer invandrare än svenskar som gjorde brott.

Därför vill jag citera



Och det ser nästan ut som som Svensken kommer vinna loppet?

Tycker din idé är ganska så ogenomtänkt ?

Och som sagt är jag inte så insatt i politik men vet att sd vill dra ner på invandringen.
Men tror inte dom heller skulle stödja din idé..

Alltså kan du inte läsa innantill? Det framgår ju av ditt citat att invandrarna är kraftigt överrepresenterade...
Citera
2010-11-28, 22:29
  #46
Medlem
DagensIndustris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorhultsten
Det finns olika hästraser men det finns inte olika människoraser. Jag tror snarare att det är en slump att invandrare har en högre andel lagbrott än svensken (som fortfarande har en otydlig definition av dig, DagensIndustri) snarare än att det är en analogisk anledning.

Du menar alltså med det att alla som flyttar till Sverige men som blivit uppfödda utrikes är på ett biologiskt sett annorlunda till sättet att handla (är mer kriminella eller samhälleligt destruktiva på andra sätt)?

Med tanke på deras valfilm där muslimer med barnvagnar snor pensionärernas pengar skulle det inte förvåna mig

Jo det finns olika människoraser. Hur har detta gått dig förbi? Vänligen läs på lite innan du uttalar dig. Jag länkar åt dig

Ja invandrare är oftare kriminella därför att de är inavlade och därigenom har lägre IQ.
Jag länkar igen

Så sluta dumma dig nu...
Citera
2010-11-29, 02:02
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagensIndustri
Jo det finns olika människoraser. Hur har detta gått dig förbi? Vänligen läs på lite innan du uttalar dig. Jag länkar åt dig.
Det finns bara en ras som fortfarande lever, vilket du måste ha förstått att jag menade om du inte har en allvarligt låg IQ. Förresten motargumenterade du dig själv.

Citat:
Today, all humans are classified as belonging to the species Homo sapiens and sub-species Homo sapiens sapiens.
Citera
2010-11-30, 21:27
  #48
Medlem
DagensIndustris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorhultsten
Det finns bara en ras som fortfarande lever, vilket du måste ha förstått att jag menade om du inte har en allvarligt låg IQ. Förresten motargumenterade du dig själv.

Du översätter art till ras vilket är lika fel - dessutom omnämns det i ditt citat ett antal underarter vilka mer lämpligen kan översättas till raser...

Det där påståendet om IQ tror jag inte du är kvalificerad att uttala dig om.

Om du själv tillhör någon annan underart = ras av människa så förstår jag att du kanske har lite svårare att förstå sambandet just beroende på din IQ nivå.

Kolla gärna i artiekln nedan vilken IQ nivå ni har i ditt hemland:
http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_...lth_of_Nations
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback