2013-12-16, 21:52
Medlem
Elementarts avatar
Filmen r grym. Den blandar s mycket olika knslor + att musiken r grym som ni andra sger. Gillar lten som spelas i denna scen. http://www.youtube.com/watch?v=_DRn8JpBuAU
Citera
2013-12-17, 06:14
Medlem
Nu har jag ntligen sett den och den var totalt jvla vrdels
Citera
2013-12-18, 22:50
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Nu har jag ntligen sett den och den var totalt jvla vrdels

Sg du den amerikanska eller koreanska versionen?
Citera
2014-06-09, 22:13
Bannlyst
Fantastisk film p alla stt och vis.
Citera
2014-06-21, 03:49
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Vet inte vars jag ska placera filmen. Nu var jag rtt positiv infr filmen. Antog att jag skulle gilla Old Boy. Enbart sett hga betyg och lovord. Jag gillade verkligen fightscenerna. Hade dock svrt att koppla filmen. Stta mig in i karaktrerna. Tyckte inte att den levde upp till sitt rykte
Citera
2014-06-21, 17:57
Medlem
Oldboy r riktigt bra. Hade hga frvntningar nr jag sg den och filmen levde definitivt upp till frvntningarna. Krvs dock att man ser om den eller lser om den fr att frst allt. Jag har ej sett den amerikanska versionen men har hrt frn mnga att den ska vara ren smrja. Ska kolla upp det.
Citera
2014-06-21, 22:53
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGur97
Oldboy r riktigt bra. Hade hga frvntningar nr jag sg den och filmen levde definitivt upp till frvntningarna. Krvs dock att man ser om den eller lser om den fr att frst allt. Jag har ej sett den amerikanska versionen men har hrt frn mnga att den ska vara ren smrja. Ska kolla upp det.

Kollade in den amerikanska trailern. Den verkar bygga p chockvld fr att locka. Spnningen frsvinner ven nr man vet motivet. ven om Oldboy inte fll mig i smaken satt jag p nlar. Ger den pong fr att huvudrollsinnehavaren r fantastiskt och cineastiskt r filmen en frjd att vila gonen p.

Fr bli I saw the Devil ikvll Koreaner och japaner kan det hr med grymma filmer.
Citera
2014-06-22, 00:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Fr bli I saw the Devil ikvll Koreaner och japaner kan det hr med grymma filmer.

Du glmde kineserna med deras kategori tre-filmer...
Citera
2014-06-22, 05:33
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hade kanske tyckt om den mer om jag inte ftt twisten spoilad fr mig i frvg.

Verkligen synd, twisten var verkligen unik och helt omjlig att frutsp.

Filmen har dock massor av nyskapande scener och tankar, man kan ogilla perverterade asiatiska rullar men det gr inte bortse frn att det r ett msterverk.
Citera
2014-06-24, 02:42
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Jag hller med TheGur97 att den kan krva en omtitt. Speciellt om man inte riktigt hnger med i detaljerna
Gillar ven filmmusiken. Oldboy vxte som upplevelse.
Citera
2014-12-24, 00:25
Medlem
Rippless avatar
Sjukt bra film enligt mitt tycke. Sg den nyss fr andra gngen och frskte snappa upp alla detaljer. Twisten r ruggigt bra och hela filmen r drmsk.

10/10, top 3 fr mig, om inte #1.
Citera
2017-12-16, 17:24
Medlem
Inte min typ av film, vldigt snygg och ganska cool men den r helt enkelt inte i min smak. Ger den en 5/10 i betyg. Asiatisk film r nog inte riktigt min pse chips verhuvudtaget, frstr mig inte p deras filmer helt enkelt och sprken fr mina ron att blda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in