Å SÅ TRUBBEL UNDER UPPVÄXTEN HEMMA HOS FARSAN OCH MORSAN.
-Alltså som ni säkert känner till kan en …ja, varje individ, bli rent livrädd! Få hjärtklappningar, skaka i hela kroppen, på bara ett muller som liknar åskan. –Efter att ha fått uppleva en jädrans effekt av åska. T.ex. att en vän har blivit dödad av åsknedslag.
Och på samma sätt, för varje rejäla upplevelse, inte minst under uppväxten, kan …varje individ bli fullständigt tokig, på något som i mer normala fall, varje individ kan smälta.
Och det var trubbel med morsan under Mattias Flinks uppväxt.
…som då ett förståndigt samhälle tar tag i! …som mest vanligt vårt svenska samhälle idag, inte bara ger faeeen i, utan också kan göra än värre. För någon tid sedan var en ung man i Malmö som dödade sin f.d. flickvän, där hans morsa hade gjort stora ansträngningar för att kunna ta tag i uppväxtproblem för grabben. …och gått på pumpen.
–Å så, att ni kanske har läst om min historia.
Kanske läst om t.ex. när polisen för någon månad sedan kom hem till mig och frågade mig hur jag –psykiskt- mådde.
-Alltså om någon bangar på en klump dynamit och att den exploderar, är det inte lite malplacerat att tala om att dynamit är livsfarligt.
Och om det nu är så? Vilket jag alltså inte riktigt vet om! Att bakom Mattias Flinks att skjuta ihjäl människor, låg att någon hade bangat på dynamit. Å så att denna effekten på Flink nu är reparerad. ..så är det väl inte avigt att mannen kan få bli fri.
====
Och med Anna Lindh, …vore det väl inte så märkvärdigt om t.ex. hennes make Bo Holmberg, kom över hit till Västerås och utredde vad som kanske låg bakom att Anna Lindh gjorde mig rejält illa. Inte minst för Anna Lindhs heder.
…och att polisen, eller sossarna, gjorde en utredning.
-Alltså i en tänkt tanke att Anna Lindh, var just en sådan fin människa som man nu snackar om.