• 1
  • 2
2004-07-14, 09:05
Medlem
TTKs avatar
Ögnade igenom domen igen och det verkar som det var trubbel med flickvänen som de menade. Trubbel som lett till att han blivit utkastad från två krogar.

Det här säger åklagaren i tingsrätten:
"De går först till restaurang Banken och sedan till restaurang Garbo. Där befinner sig Eva. Mattias går fram till det bord där Eva och andra sitter och uppträder på ett sådant sätt att Eva säger till honom att gå därifrån. Mattias trycker då ned Eva i en soffa. En vakt säger till Mattias att lämna restaurangen, vilket Mattias då gör. Senare träffar Mattias på Eva i Geislerska parken i centrala Falun. Mattias försöker få kontakt med henne och ta tag i henne. Mattias uppträder avvikande, han är frånvarande och svår att få kontakt med. Mattias säger också ªjag är odödlig, det här är min stadª. Det hela slutar med att en officerskollega, en kapten, tar hand om honom. Eva går därifrån. Mattias är ledsen och gråter och säger till kollegan att han varit på hemligt uppdrag i Stockholm och träffat ÖB. De skiljs åt. Mattias beger sig då till restaurang Bakfickan, dit även Eva och hennes kamrater gått. Enligt en uppgift har Mattias försökt att få med sig Eva ut, enligt en annan uppgift har Mattias sett en man sitta i knäet på Eva och utdelat slag mot denne man. I alla händelser blev Mattias utslängd från restaurangen. Mattias beger sig därefter till fots till sin bostad. Han byter till fältuniform..."
Citera
2004-07-14, 10:15
Medlem
GucKishs avatar
fortsättning;

"De övriga fångarna "godkände" Mattias Flink vid ett stormöte"

Vid ett stormöte bland fångarna på Beatebergsanstalten blev Mattias Flink "godkänd".
- Annars hade han riskerat att få rejält med spö, säger en källa.
Mattias Flinks flytt vållade mycket stor uppståndelse bland fångarna på Beatebergsanstalten utanför Stockholm.
Vid 13-tiden i förrgår hölls därför ett stormöte i gymnastiksalen.
Flera fångar uttryckte sin avsky för att Flink har mördat oskyldiga kvinnor.

Omröstning
De ansåg att han inte skulle vara välkommen.
Det innebär i ren klartext att Mattias Flink förmodligen skulle ha blivit svårt misshandlad så fort han satte sin fot på anstalten.
Men efter en omröstning beslutade fångarna att inte straffa Flink ytterligare vid sidan av livstidsdomen.
Motståndarna var i minoritet.
På Beatebergsanstalten sitter även nu ett par andra livstidsdömda mördare."

(källa; http://aftonbladet.se/vss/nyheter/st...470673,00.html)
Citera
2004-07-14, 10:28
Medlem
Å SÅ TRUBBEL UNDER UPPVÄXTEN HEMMA HOS FARSAN OCH MORSAN.

-Alltså som ni säkert känner till kan en …ja, varje individ, bli rent livrädd! Få hjärtklappningar, skaka i hela kroppen, på bara ett muller som liknar åskan. –Efter att ha fått uppleva en jädrans effekt av åska. T.ex. att en vän har blivit dödad av åsknedslag.
Och på samma sätt, för varje rejäla upplevelse, inte minst under uppväxten, kan …varje individ bli fullständigt tokig, på något som i mer normala fall, varje individ kan smälta.
Och det var trubbel med morsan under Mattias Flinks uppväxt.

…som då ett förståndigt samhälle tar tag i! …som mest vanligt vårt svenska samhälle idag, inte bara ger faeeen i, utan också kan göra än värre. För någon tid sedan var en ung man i Malmö som dödade sin f.d. flickvän, där hans morsa hade gjort stora ansträngningar för att kunna ta tag i uppväxtproblem för grabben. …och gått på pumpen.
–Å så, att ni kanske har läst om min historia.
Kanske läst om t.ex. när polisen för någon månad sedan kom hem till mig och frågade mig hur jag –psykiskt- mådde.
-Alltså om någon bangar på en klump dynamit och att den exploderar, är det inte lite malplacerat att tala om att dynamit är livsfarligt.

Och om det nu är så? Vilket jag alltså inte riktigt vet om! Att bakom Mattias Flinks att skjuta ihjäl människor, låg att någon hade bangat på dynamit. Å så att denna effekten på Flink nu är reparerad. ..så är det väl inte avigt att mannen kan få bli fri.

====
Och med Anna Lindh, …vore det väl inte så märkvärdigt om t.ex. hennes make Bo Holmberg, kom över hit till Västerås och utredde vad som kanske låg bakom att Anna Lindh gjorde mig rejält illa. Inte minst för Anna Lindhs heder.
…och att polisen, eller sossarna, gjorde en utredning.
-Alltså i en tänkt tanke att Anna Lindh, var just en sådan fin människa som man nu snackar om.
Citera
2004-07-14, 12:14
Medlem
snapcases avatar
Nu får du fan ge dig Gavne. Det här handlar INTE om dig och dina bekymmer. Att du har mage att antyda att det skulle ligga nåt politiskt i vad Mattias Flink gjorde gör mig riktigt förbannad. Min flickvän var god vän med en av tjejerna som dog så jag tar det här personligt. Först ditt jiddrande om MM och nu det här... :mad:
Citera
2004-07-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Nu får du fan ge dig Gavne. Det här handlar INTE om dig och dina bekymmer. Att du har mage att antyda att det skulle ligga nåt politiskt i vad Mattias Flink gjorde gör mig riktigt förbannad. Min flickvän var god vän med en av tjejerna som dog så jag tar det här personligt. Först ditt jiddrande om MM och nu det här... :mad:

Håller med. Såna inlägg hör hemma i konspirationsforumet, och inte här.
Citera
2004-07-14, 12:45
Medlem
NU FÅR DU FAEEEN GE DIG, SNAPCASE! :mad:

-Att signaturen snapcase här ovan, har mage att påstå att jag antyder att det skulle ligga något politiskt I!!! vad Mattias Flink gjorde, med att skjuta ihjäl människor. Jag var, som jag nämner här ovan, god vän med en av tjejerna som dog, så jag tar påståendet emot mig här personligt.
..sen vet jag inte vad ”jiddrande”, som snappcase skriver om här ovan, betyder.
Men förstår att skrivningen ”MM” är ett uttryck för signaturen snapcases slöhet, nonchalans mot oss medmänniskor, med att strunta i att inte skriva fullödigt, namnet Mijail Mijailovic. :mad:

…att snapcase sen inte förstår mitt budskap här ovan, om politiska bedömningar vid domstol-ARNAS utredningar. -Som berör oss alla! Att snapcase uppfattar detta som om jag skriver om politik bakom gärningsmäns gärningar. –Tjaaa! jag har sagt det förr, det borde finnas också en Lilla Flashback. Som det finns en Lilla Jönssonligan.
Citera
2004-07-14, 12:55
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
NU FÅR DU FAEEEN GE DIG, SNAPCASE! :mad:

-Att signaturen snapcase här ovan, har mage att påstå att jag antyder att det skulle ligga något politiskt I!!! vad Mattias Flink gjorde, med att skjuta ihjäl människor. Jag var, som jag nämner här ovan, god vän med en av tjejerna som dog, så jag tar påståendet emot mig här personligt.
..sen vet jag inte vad ”jiddrande”, som snappcase skriver om här ovan, betyder.
Men förstår att skrivningen ”MM” är ett uttryck för signaturen snapcases slöhet, nonchalans mot oss medmänniskor, med att strunta i att inte skriva fullödigt, namnet Mijail Mijailovic. :mad:

…att snapcase sen inte förstår mitt budskap här ovan, om politiska bedömningar vid domstol-ARNAS utredningar. -Som berör oss alla! Att snapcase uppfattar detta som om jag skriver om politik bakom gärningsmäns gärningar. –Tjaaa! jag har sagt det förr, det borde finnas också en Lilla Flashback. Som det finns en Lilla Jönssonligan.
Jaså? ingen sådan antydan? Vad menar du här då?
Citat:
Och också fanns det, har jag för mig, en massa bakgrund för Mattias Flink som det bara antyddes om nyheterna. Och också kring att en av de dödade kvinnorna var aktiv politiker. …som jag hade haft kontakt med just innan att hon åkte på besök till Falun. Där hon hade lovat att vid återkomsten, ta i mina problem med politikerna.

Som jag efteråt berättade för hennes föräldrar, också de politiskt aktiva. Dessa mina problem som dessa gav fullständigt faeeen i.
För mig låter det som om du tror att Flink sköt tjejerna för att hindra en av dom att ta upp ditt fall. Gick du hem till hennes föräldrar sen och krävde att dom skulle ta tag i ditt bråk med myndigheterna? Du är inte sann!
MM är en vedertagen förkortning av Mijalovics namn här på forumet och inte ett uttryck för förakt. Om det är nån här som uppvisar förakt så är det du jämtemot de äkta offren, Anna Lindh och sju döda flickor vid en gångstig i Falun.
Citat:
Och med Anna Lindh, …vore det väl inte så märkvärdigt om t.ex. hennes make Bo Holmberg, kom över hit till Västerås och utredde vad som kanske låg bakom att Anna Lindh gjorde mig rejält illa. Inte minst för Anna Lindhs heder.
…och att polisen, eller sossarna, gjorde en utredning.
-Alltså i en tänkt tanke att Anna Lindh, var just en sådan fin människa som man nu snackar om.
Bo Holmberg har begravt sin hustru. Du vill att han kommer till västerås och förklarar för dig varför hon inte hade tid/ork/lust att lyssna på dig? Jag upprepar, du är inte sann....
Citera
2004-07-14, 21:14
Medlem
Jag har lovat att ta en paus från B-O Gavne och inte kommentera hans inlägg. Han mår inte så bra av det nämligen.
Men jag läser inläggen ändå.
Citat:
Jag upprepar, du är inte sann....
Tack
Citera
2017-07-08, 19:19
Moderator
Tinuviels avatar
Politik: inrikes --> Kriminalhistoria
/Moderator
Citera
  • 1