2004-07-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wckd
Gustaf fr en jvla massa pengar per r. Skattebetalarnas pengar.. ver ~100 miljoner kr/r?
Vilken Gustaf? Vet du inte vad vr kung heter eller spelar du bara dum?
Citera
2004-07-13, 21:12
Medlem
Linnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Apanaget (kungens socbidrag) ligger ngonstans runt 94 miljoner/r. Den summan ska dock tcka upp en hel del, bl.a. diverse representationsfester och underhll av alla slott.

Kungen gnllde ju hromret ver att apanaget var fr lgt, tydligen hade han ftt ta av sina egna pengar till en del fester. Han har fr vrigt en frmgenhet p ca. en halv miljard.

Ja, men d kan han vl ta och slja av lite slott och boplatser som han har runt om i landet. Det ska ju dessutom bli kad insyn i kungens alla inkomster och utgifter, men det blev ju en proteststorm. Jag tycker det r en jvligt bra id, varfr ska alla vara en del av det ppna samhllet frutom kungen? Alla som jobbar i det kommunala kan f sina inkomster granskade av gemene man. Finns sidor p ntet dr man kan g in och se vad Ragnar Andersson, sopkare, tjnade i juli-mnad. Offentlighetsprincipen gller i det kommunala...men kungen r vl inte kommunalarbetare
Citera
2004-07-13, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny the Fox
Vilken Gustaf? Vet du inte vad vr kung heter eller spelar du bara dum?

Oj oj. Nyanserad jantelagshumor p hgsta niv. Jag undrar ifall ngon tidning eller ngot tv-program vill ta del av din knivskarpa satir. Jag nskar dig alla lycka p den fronten - du r en fullndad skribent med bitande kritik och hejdlst roliga inlgg.

Till saken:

P forumet brukar vi debattera sakfrgor, som innefattar motiveringar fr de tankar som ligger bakom inlggen. Inte kritisera debattrens eventuella, mentala brister. Jag har motiverat mitt stllningstagande. Om du har avvikande mening s r du vlkommen med motivering fr detta, dock utan ngra fruktlsa och ljevckande jantelags-kommentarer.

Jag r mycket vl medveten om vad Sveriges kung heter - Carl XVI Gustaf. Har du ngot mer att tillgga?
Citera
2004-07-13, 21:32
Medlem
Citat:
Jag r mycket vl medveten om vad Sveriges kung heter - Carl XVI Gustaf. Har du ngot mer att tillgga?
D s. En del av idn med ett kungahus r att en gammaldags tradition bevaras, drfr tycker jag det r viktigt med namn och titulatur. Jag har sett en del p FB som koketterar med en spelad okunninghet typ "jag vet inte ens vad han heter".

Jag har diskuterat kungahusets vara eller icke vara i ett par trdar redan s jag tnker inte frdjupa mig i det ngot mer hr.
Citera
2004-07-13, 21:33
Bannlyst
Citat:
D s. En del av idn med ett kungahus r att en gammaldags tradition bevaras, drfr tycker jag det r viktigt med namn och titulatur. Jag har sett en del p FB som koketterar med en spelad okunninghet typ "jag vet inte ens vad han heter".

Jag har diskuterat kungahusets vara eller icke vara i ett par trdar redan s jag tnker inte frdjupa mig i det ngot mer hr.

Baktstrvare?

Vad "d s"? Jag skrev i ett tidigare inlgg ang om vad han heter. - "Gustaf". Du var mycket vl medveten om att jag syftade p Sveriges konung.
Citera
2004-07-13, 21:39
Medlem
Citat:
Du var mycket vl medveten om att jag syftade p Sveriges konung.
Ja det var jag, men varfr kallar du honom fr Gustaf?
Citera
2004-07-13, 21:50
Bannlyst
Citat:

Varfr inte? Fr man inte tilltala kungen med namn? h, lgg ner dina konservativa tankar. Jag r inte fr monarki.
Citera
2004-07-13, 21:57
Medlem
Linnets avatar
Citat:

Varfr inte "gurra"...dyslexi-gurra...passande!
Citera
2004-07-13, 21:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnet
Varfr inte "gurra"...dyslexi-gurra...passande!

Eller Catten XVI Gustaf... ?
Citera
2004-07-13, 22:03
Medlem
Citat:
Varfr inte? Fr man inte tilltala kungen med namn?
Jovisst, men han heter ju Carl Gustaf.
Citera
2004-07-13, 22:04
Bannlyst
Citat:
Jovisst, men han heter ju Carl Gustaf.

Ja, men du pstod att jag inte visste vem kungen var, nr jag skrev GUSTAF.
Citera
2004-07-13, 22:33
Medlem
Securions avatar
Kungahuset och dess utlndska arv... Tillbaka till mnet kanske...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in