Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-29, 16:38
Medlem
Tja

Har en 2 månader gammal MacBook Pro 13" och högtalarna har börjat låta riktigt dåligt. Den vänstra hötalaren har spräckts och man kan inte kolla på tex youtube med tillfredsställande ljudinställningar.

Brukar Apple se det som ett garantiärende?
Citera
2010-11-29, 16:42
Medlem
Har du själv spräckt den så är det inte ett garantiärende, annars är det bara att höra av sig till Apple och fråga.
Citera
2010-11-29, 18:15
Medlem
sommarlovs avatar
Som gammal reparatör av laptops tycker jag att det är konstigt att man kan spela sönder högtalarna!

Du kan alltid fråga vänligt, vad Apple tycker, kanske standardfel??
Citera
2010-11-29, 19:26
Medlem
willzors avatar
Hmm... Låter som något man inte borde kunna göra med standard volym (utan att öka ljudet internt i ett program dvs.)

Nu en annan fråga; Kan man byta ut sina högtalare i Macbook PRO mot ett par bättre? Finns det bättre högtalare i den storleken?

Finns det någon guide?

Mvh
Citera
2010-11-29, 21:55
Medlem
Skickade mail till min lokala verkstad + apple... ska lämna in den men vet inte när.

Har endast använt mig av standard ljud i olika program. Aldrig lekt med ljudet i VLC eller något liknande.... Hur mycket kostar det att byta högtalarna om det nu inte går på garantin?
Citera
2010-11-30, 15:31
Medlem
willzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av index
Skickade mail till min lokala verkstad + apple... ska lämna in den men vet inte när.

Har endast använt mig av standard ljud i olika program. Aldrig lekt med ljudet i VLC eller något liknande.... Hur mycket kostar det att byta högtalarna om det nu inte går på garantin?

Då skall det gå på garantin.
Citera
2010-11-30, 15:35
Medlem
För annars blir det dessvärre svindyrt.
Citera
2010-11-30, 15:58
Medlem
klart man kan spränga högtalare
Datorn är ju bara ett par månader gammal, så lämna in den och få den reparerad på garatin
Citera
2010-11-30, 19:29
Medlem
Tack för kommentarerna!

Ska lämna in datorn nu på måndag så får vi se vad som händer.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in