Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Sluta trolla d du uppenbarligen inte vet vad du pratar om.
Visa mig ett virus till mac. Ge mig ett virus! Lt mig se fr mina egna gon hur de saboterar min dator.
Jag skojar inte, ge mig ett virus, om de nu finns s bevisa det.
Skrytrttigheter?
Som jag sa innan, har inget med att Microsoft r marknadsledande d Apple r i vissa sammanhang ett strre fretag.
D som fan det finns ekonomisk vinning, du kan bli miljonr om du utvecklar ett fungerade virus till OS X. Hur tjockskallig r du?
Det r pga av mnniskor som dig jag brjar bli orolig ver mnniskans intelligens nu frtiden.
Jag har inget virus men f-secure knde till 200 st mac-virus fr 3 r sedan enligt F-secure sjlva.
Sen s finns det ju trojaner ocks fast d r det ju anvndarens dumhet som r boven i dramat fr enligt det jag lst mste man godknna ALLT som installeras p mac.
http://blogg.tkj.se/intervju-mac-virus-f-secure/
"Det har ocks funnits skerhetshl i bde Mac OS X och Safari som har mjliggjort automatisk infektering, men detta har inte skett in the wild."
Fredrik Klasen frn F-secure ppekar ocks flera gnger i artikeln att en orsak till att det inte finns s mycket malware till mac r att windows r marknadsledande.
Operativet r dremot inte mrkbart skrare n Windows och om Apple fortstter i samma anda (plockar marknadsandelar) s kan vi nog rkna med att det kommer att ka med tiden, avslutade Fredrik Klasen.
Sen s finns det ju ett flertal antivirusprogram till mac. Och klart att man kan bli miljonr om man utvecklar ett virus till mac men det kan man med windows ocks, fast sannolikheten i bda fallen r mycket liten.
F.. s har mac osx ett inbyggt anti-trojan-program s det finns trojaner men just VIRUS enligt den riktiga definitionen r extremt ovanligt, fast det har hnt att man har hittat hl som ltit viruset installera sig sjlv men detta har tydligen aldrig anvnts vad man vet av ngra virusmakare.