Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-02, 12:42
Medlem
Jag har införskaffat mig ett par höga knästrumpor i latex för att fira min mans födelsedag. Han är otroligt förtjust i latex så tänkte att det var dags att ska få sig lite action med latex inblandat.

Jag var på martinshop och köpte dessa strumpor samt en spray så att de ska glänsa. Jag hade frågat en brud som jobba där om hjälp och hon sa att det var detta jag behövde köpa.

När jag sedan kom hem och ville prova dom så kunde jag omöjligt få på mig dom. Jag hade smitit in på toan och kämpat men det tog för lång tid, att sätta på sig dom som vanliga strumpor är inte ett alternativ fick jag fram i alla fall.

Det jag undrar är då självklart hur fan man får på sig dom. Som sagt hade hon som jobbat på martinshop inte nämnt något medel man ska ha för detta, och jag har inte någon tid att hitta en affär som säljer sådant heller.

Finns det lite tips och trix?
Citera
2010-12-02, 13:49
Medlem
Manboiiis avatar
pröva smörj dina ben/fötter med lite hudkräm så kanske dom glider på lättare?

Man vill väll inte kladda till det för mycket, men vill man det så kör med vasselin
Citera
2010-12-02, 14:13
Medlem
RuinationIPAs avatar
http://shop.nauclerdesign.se/care.ph...9cfee1485971ab

Use:
Vividress/talcum powder
- For easy dressing and protection from self vulcanization. Talcum powder is found in the baby section in grocery stores. Vividress is found in our store.

Vivishine/Silicone
- for gloss and protection form UV-light.
Citera
2010-12-02, 14:21
Medlem
Har du inget annat testa potatismjöl hehe.
Citera
2010-12-02, 18:15
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyx
Har du inget annat testa potatismjöl hehe.

Det låter som en riktigt dum idé. När det blir fuktigt, och klumpigt av den oundvikliga svetten innanför ett latexplagg så kommer det bli än värre att få av dem.
Citera
2010-12-02, 19:21
Medlem
Jag får väll gå till en mataffär och kolla efter babypuder imorgon då.
Trodde jag skulle köpa ett par knästrumpor för trehundra, nu har jag redan spenderat 550 kr på dom ):
Varför är latex så krångligt!

Kan berätta om det funkar när jag provat
Citera
2010-12-02, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Det låter som en riktigt dum idé. När det blir fuktigt, och klumpigt av den oundvikliga svetten innanför ett latexplagg så kommer det bli än värre att få av dem.

frågan var väl att få på inte av?
Citera
2011-01-01, 15:18
Medlem
Visserligen nästan en månad sent men jag tycker inte riktigt du fick något bra svar på din fråga..

Puder funkar, försök hitta något utan petroleum, vilket oftast babypuder innehåller. Petroleum skadar latex i längden.
Oljebaserade glidmedel är inte heller att rekomendera då detta också skadar latex.
Vattenbaserade glidmedel funkar helt ok men torkar fort och blir klibbigt.
Siliconbaserat glidmedel är klart bäst.. Glider bra och ser till att hålla latex skinande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in