Jag har införskaffat mig ett par höga knästrumpor i latex för att fira min mans födelsedag. Han är otroligt förtjust i latex så tänkte att det var dags att ska få sig lite action med latex inblandat.
Jag var på martinshop och köpte dessa strumpor samt en spray så att de ska glänsa. Jag hade frågat en brud som jobba där om hjälp och hon sa att det var detta jag behövde köpa.
När jag sedan kom hem och ville prova dom så kunde jag omöjligt få på mig dom. Jag hade smitit in på toan och kämpat men det tog för lång tid, att sätta på sig dom som vanliga strumpor är inte ett alternativ fick jag fram i alla fall.
Det jag undrar är då självklart hur fan man får på sig dom. Som sagt hade hon som jobbat på martinshop inte nämnt något medel man ska ha för detta, och jag har inte någon tid att hitta en affär som säljer sådant heller.
Use:
Vividress/talcum powder
- For easy dressing and protection from self vulcanization. Talcum powder is found in the baby section in grocery stores. Vividress is found in our store.
Vivishine/Silicone
- for gloss and protection form UV-light.
Det låter som en riktigt dum idé. När det blir fuktigt, och klumpigt av den oundvikliga svetten innanför ett latexplagg så kommer det bli än värre att få av dem.
Jag får väll gå till en mataffär och kolla efter babypuder imorgon då.
Trodde jag skulle köpa ett par knästrumpor för trehundra, nu har jag redan spenderat 550 kr på dom ):
Varför är latex så krångligt!
Det låter som en riktigt dum idé. När det blir fuktigt, och klumpigt av den oundvikliga svetten innanför ett latexplagg så kommer det bli än värre att få av dem.
Visserligen nästan en månad sent men jag tycker inte riktigt du fick något bra svar på din fråga..
Puder funkar, försök hitta något utan petroleum, vilket oftast babypuder innehåller. Petroleum skadar latex i längden.
Oljebaserade glidmedel är inte heller att rekomendera då detta också skadar latex.
Vattenbaserade glidmedel funkar helt ok men torkar fort och blir klibbigt.
Siliconbaserat glidmedel är klart bäst.. Glider bra och ser till att hålla latex skinande.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!