Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-29, 20:39
Medlem
Nedomanskys avatar
Det kan trigga ångest o panikångestattacker som kan bli kroniska.. rökning i tidiga tonåren ger ett lägre IQ, men det är sällan ett problem om man är ständigt pårökt..
Citera
2024-10-29, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper-Eater
Hitills har jag kommit på en sak.

!OBS allt detta är individuellt, behöver ej drabba dig! OBS!

1. man tänker och är allmänt segt när man är hög
2. man blir mindre taggad att göra saker och blir mindre social medans man är hög.
3. man kan få Obstruktiva lungsjukdomar efter mycket, mycket rökande i en lång period.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Obstruktiva_lungsjukdomar
4. tomt

skriv någonting så ska jag försöka motbevisa det.

edit: några grejor som jag tror är falskt.
a. man kan dö av cannabis
b. cannabis användning dödar hjärnceller
c. man får lungsjukdomar av att röka cannabis

edit2: när man får "munchies" så kan det hända att man äter onyttig mat. det här är dock ingen direkt negativ effekt av cannabis, man kan ju alltid äta nyttig mat när man har munchies.

Man flyga in i en psykos och behöva äta antipsykotiska läkemedel, har du de rätta anlagen, så på livstid.

Du tror att det händer någon annan, inte jag, men hur roligt är det att vara paranoid och ha ångest??

Dessutom blir man rätt dum. Den som röker är den sista som förstår det!
Citera
2024-10-29, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Det kan trigga ångest o panikångestattacker som kan bli kroniska.. rökning i tidiga tonåren ger ett lägre IQ, men det är sällan ett problem om man är ständigt pårökt..

Och det brukar gå bra i livet för de hash tomtar som rökt på.. bara losers håller på med sådant.
Citera
2024-10-31, 08:34
Medlem
Är man daglig rökare så är man olämplig bakom ratten. Ja det spelar ingen roll ifall det går 12-16-20-timmar sedan senaste jollen och allt känns bra. Du är ändå dålig bakom ratten. Och nej det spelar ingen roll att du lyckades backparkera på tajtaste stället. Du är ändå dålig bakom ratten när det väl gäller. Du kan inte reagerara rätt när ett barn springer ut på gatan. Det är fakta och det är till syvende och sist också på ditt samvete.
Citera
2024-11-01, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Är man daglig rökare så är man olämplig bakom ratten. Ja det spelar ingen roll ifall det går 12-16-20-timmar sedan senaste jollen och allt känns bra. Du är ändå dålig bakom ratten. Och nej det spelar ingen roll att du lyckades backparkera på tajtaste stället. Du är ändå dålig bakom ratten när det väl gäller. Du kan inte reagerara rätt när ett barn springer ut på gatan. Det är fakta och det är till syvende och sist också på ditt samvete.

Ta det från en person som röker mycket.
Din reaktionsförmåga blir kraftigt nedsatt samt att dina hjärnceller försvinner för varje dag.
Citera
2024-11-03, 08:13
Medlem
Citat:

2. man blir mindre taggad att göra saker och blir mindre social medans man är hög.
3. man kan få Obstruktiva lungsjukdomar efter mycket, mycket rökande i en lång period.
4. tomt

edit2: när man får "munchies" så kan det hända att man äter onyttig mat. det här är dock ingen direkt negativ effekt av cannabis, man kan ju alltid äta nyttig mat när man har munchies.

Hej, kanske kan svara på din fråga. Jag har rökt i hela mitt liv och så länge jag kan minnas. Provad som 14 åring och började dagligen att röka cannabis som 18 åring.

Jag har inte problem med cannabis, jag har problem utan. Några kommer kalla mig missbrukare eller funktionell brukare.

Men låt mig berätta hur jag menar att det ger mig mycket. Idag har jag ett topp jobb på ett företag, jag har stort personalansvar och driver produktion och företagets största projekt. Två barn, fru och väldigt god relation med min familj och vänner. 7 år med svåra studier, inte en enda tenta omgjord eller problem på vägen. Jag brukar allt mellan 3-5 gram cannabis idag form av blommor enbart.

Sativa profiler och sativa hybrider för mig rubbar mina rutiner och rytmer i kroppen och därför rör jag inte sativa dominanta strains.

Sativa kan få mig att tappa rutiner som tex saker som ska bli gjorda innan man åker till jobbet, rutiner under dagen som att jag håller en strikt kost och den kan jag slappa med. En enkel sak som att borsta tänderna och diska kan lätt bli till en tyngd. Sativa håller mig vaken när jag inte ska osv och leder till ångest.

Vad jag röker är viktigt. Får jag tag i sativa och märker att jag börjar rubbas så slutar jag helt tills jag känner mig väldigt väldigt nykter. Slänger skiten och letar indica profil som passar mig bättre som tex bloody skunk, skywalker Kush och Holy grail Kush.

Sativa kan dra ner på ens kognitiva primära känslor och över huvud taget kognitivt tänkande. För mig och säger inte att det är så för all men indica styr in mig på banen igen och livet kan fortsätta på sin rätta bana.

Provar man cannabis kanske det inte är en bra profil du röker, kanske är för uppåt och på tok för hög thc % vilket kan resultera i en hemsk upplevelse. Sluta då. Jag slutade med alkohol för över 20 år sedan pga av ångesten jag fick av den skiten. De som inte gör dig större, sluta med de. De som gör dig lite större, håll hårt i de!
Citera
2024-11-03, 12:09
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Stämmer inte ett dugg.
Citera
2024-11-03, 14:59
Medlem
Citat:

Det finns ingen sanning i den ”fakta” du påstå skriva. Tyvärr.
Citera
2024-11-03, 22:59
Avstängd
servicedeskgirls avatar
en nackdel utan att ha läst nåt annat inlägg :
dom här lagliga som thcjd och thcp(som var lagligt förra vintern) sitter i FÖR LÄNGE.

thch är soft dock, det försvinner ganska snabbt.

men det sjuka är ju att de lagliga är helskumma jämfört med det gamla fina olagliga
Citera
2024-11-16, 20:28
Medlem
Citat:

4. tomt

Det beror väl på vad man menar med negativt, tänker jag. För personen som själv nyttjar cannabis kanske det inte är negativt men det finns flera saker för andra, som ska ha med den här cannabishöga personen att göra, som är negativt:

1) Stendum - cannabis-snubben blir verkligen stendum, IQ70 eller lägre. Går inte att prata med. Tänker långsamt, förstår inte vad man säger, har inget sammanhängande att säga. Klarar inte av att göra enkla vardagsuppgifter i en familj. Ointressant och faktiskt belastande helt enkelt. Det mest positiva man kan säga är väl "han är åtminstone inte våldsam".
2) Verkar uveckla vanföreställningar om en grandios tillvaro som ingen annan har sett. (Det är ju ett ganska patetiskt argument "jag ser mer än du", som typ "tusen gånger mer än du kan säga" i de gamla barnlekarna)
3) Är helt absorberad av sig själv och sin fantasi. Att ha sex med någon som är hög ... det är att ha sex med honom och hans fantasier om alla tidigare flickvänner och andra som han fantiserar om. Du själv är mer som en vehicle i sammanhanget. Dvs det är synnerligen oattraktivt.
4) Utvecklar grandiosa föreställningar om sin egen kompetens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in