Citat:
Ursprungligen postat av
Papper-Eater
Hitills har jag kommit på en sak.
!OBS allt detta är individuellt, behöver ej drabba dig! OBS!
1. man tänker och är allmänt segt när man är hög
2. man blir mindre taggad att göra saker och blir mindre social medans man är hög.
3. man kan få Obstruktiva lungsjukdomar efter mycket, mycket rökande i en lång period.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Obstruktiva_lungsjukdomar
4. tomt
skriv någonting så ska jag försöka motbevisa det.
edit: några grejor som jag tror är falskt.
a. man kan dö av cannabis
b. cannabis användning dödar hjärnceller
c. man får lungsjukdomar av att röka cannabis
edit2: när man får "munchies" så kan det hända att man äter onyttig mat. det här är dock ingen direkt negativ effekt av cannabis, man kan ju alltid äta nyttig mat när man har munchies.
Hej, kanske kan svara på din fråga. Jag har rökt i hela mitt liv och så länge jag kan minnas. Provad som 14 åring och började dagligen att röka cannabis som 18 åring.
Jag har inte problem med cannabis, jag har problem utan. Några kommer kalla mig missbrukare eller funktionell brukare.
Men låt mig berätta hur jag menar att det ger mig mycket. Idag har jag ett topp jobb på ett företag, jag har stort personalansvar och driver produktion och företagets största projekt. Två barn, fru och väldigt god relation med min familj och vänner. 7 år med svåra studier, inte en enda tenta omgjord eller problem på vägen. Jag brukar allt mellan 3-5 gram cannabis idag form av blommor enbart.
Sativa profiler och sativa hybrider för mig rubbar mina rutiner och rytmer i kroppen och därför rör jag inte sativa dominanta strains.
Sativa kan få mig att tappa rutiner som tex saker som ska bli gjorda innan man åker till jobbet, rutiner under dagen som att jag håller en strikt kost och den kan jag slappa med. En enkel sak som att borsta tänderna och diska kan lätt bli till en tyngd. Sativa håller mig vaken när jag inte ska osv och leder till ångest.
Vad jag röker är viktigt. Får jag tag i sativa och märker att jag börjar rubbas så slutar jag helt tills jag känner mig väldigt väldigt nykter. Slänger skiten och letar indica profil som passar mig bättre som tex bloody skunk, skywalker Kush och Holy grail Kush.
Sativa kan dra ner på ens kognitiva primära känslor och över huvud taget kognitivt tänkande. För mig och säger inte att det är så för all men indica styr in mig på banen igen och livet kan fortsätta på sin rätta bana.
Provar man cannabis kanske det inte är en bra profil du röker, kanske är för uppåt och på tok för hög thc % vilket kan resultera i en hemsk upplevelse. Sluta då. Jag slutade med alkohol för över 20 år sedan pga av ångesten jag fick av den skiten. De som inte gör dig större, sluta med de. De som gör dig lite större, håll hårt i de!