2011-07-18, 06:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkatten
Intressant. Nu har jag inte läst någon FUP (har någon en sådan tillgänglig?), men av det som framkommit undrar man ju hur han tror han ska kunna bli friad från mord. Han sköt väl offret i huvudet?
Det är inte säkert att målet är att bli friad, snarare att få ett tidsbestämt straff.
Citera
2011-07-21, 09:57
Medlem
piratkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte säkert att målet är att bli friad, snarare att få ett tidsbestämt straff.

Det förstås, känns ju troligare. Då är frågan hur stor sannolikheten är för att han får det. Måste det inte ha framkommit nya fakta för att det ska gå vidare till nästa instans?
Citera
2011-07-21, 19:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Måste det inte ha framkommit nya fakta för att det ska gå vidare till nästa instans?
Det beror på vad du menar med nästa instans. Nästa instans är hovrätten, och dit går det alltid vid så här grova brott om någon överklagar. För att Högsta Domstolen ska ta upp målet krävs prövningstillstånd, och för det krävs annat än att det framkommer nya fakta.
Citera
2011-07-21, 19:22
Medlem
piratkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det beror på vad du menar med nästa instans. Nästa instans är hovrätten, och dit går det alltid vid så här grova brott om någon överklagar. För att Högsta Domstolen ska ta upp målet krävs prövningstillstånd, och för det krävs annat än att det framkommer nya fakta.

Mmkay, jaha då blir det intressant att se vad det blir i hovrätten. Är det ingen i tråden som har läst FUP?
Citera
2011-09-02, 09:40
Medlem
Det blev livstids fängelse även i hovrätten.
Citera
2011-12-03, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
Det blev livstids fängelse även i hovrätten.
Det var ju väntat som sagt ..
Frågan vissa undrar är när det kommer dyka upp film på händelsen eftersom han hade dolda kameror hemma???
Enligt rykten så han han plocka undan nån hårddisk fast det kan ju vara spekulationer.
Citera
2011-12-03, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KollaPolski
Plus att mord med 3 skott utan känt motiv och dråpförsök mot poliser är 2 allvarliga brott vilket gör att livstid kan utdömas. Hade han skippat skotten mot polisen hade han inte fått livstid då vållandet till kroppsskada inte anses som ett grovt brott i sammanhanget.

Edit; Intressant att dom båda var gamla klasskamrater, har inte framkommit tidigare i tråden vad jag vet.

Dom var mycket goda vänner.
TL har gjort så mycket saker under alla år och fanns med i polisens register innan.

A.N RIP
Citera
2011-12-03, 01:49
Medlem
Citat:
Med tanke på att det inte längre är några andra misstänkta/häktade för mordet så känns det onödigt att namedroppa fler polare till GM/BO. De har trots allt med största sannolikhet inte med saken att göra.

Jag vete sjutton om jag uppfattade den statusen som ett hot, tror mest det är en rätt naturlig reaktion om man har en vän som blir mördad av en annan vän. Det jag hakade upp mig på var formuleringen om TL som "det fega kräket". Det känns av den anledningen som att personen i fråga känner till en hel del om deras historia/relation. Han verkar förövrigt vara/ha varit väldigt god vän med dem båda.

Men visst, att TL kan ligga riktigt risigt till när han avtjänat sitt straff råder det väl förvisso inga tvivel om.

Säger väll sig självt att om man mördar nångons kompis så kommer det komma ilskna kommentarer på tex facebook.
Dessutom så tycker jag absolut inte nån ska försöka namedroppa folk som inte är inblandad .

låt nu A,N få vila i frid .. så kommer nog T,L ställa till det för sig själv gissar jag med tanke på hur han redan lyckats ställa till det
Citera
2013-08-20, 18:08
Medlem
piratkattens avatar
Nu var det hundra år sedan jag läste/skrev i denna tråd. Men är fortfarande väldigt intresserad av om någon fått tag i FUP. Eftersom jag varit så inblandad i grävandet vore det väldigt intressant att se vilka teser som stämt och inte.

PM/mail går utmärkt. piratkatten at gmail punkt com.
Citera
2016-02-22, 22:14
Medlem
Quarrels avatar
Mordet behandlades i kväll i TV8:s Efterlyst.
Citera
2018-02-15, 16:25
Medlem
defacto79s avatar
Ingen som sitter på FUP??
Citera
2021-06-22, 13:19
Medlem
https://live.aftonbladet.se/supernyt...dlat.M_nsiKquj

Citat:
Nu beslutar tingsrätten att tidsomvandla straffet och att mannen kan släppas om 3,5 år. Han har uppvisat god skötsamhet i fängelset och återfallsrisken bedöms vara låg, skriver domstolen.

Är det någon som sitter på FUP gällande denna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in