2010-12-06, 22:27
Medlem
Hej kra macanvndare, nu r det nmligen s att jag hade tnkt att ge mig an Backtrack 4 och jag kan ju sga att jag redan hr stter p grova problem.

Har efter att skt igenom ett 20-tal siter och youtube klipp p hur man connectar till internet genom BT4 p mac och jag har verkligen inte lyckats med ngot.

sudo start-netwok, ifconfig eth0 up, iwconfig etc,etc,etc. Jag har testat flera olika kommandon som ska f detta att fungera men jag fr helt enkelt ingen uppkoppling. Vrt att tillgga r att jag sitter p BT4 genom VMware Fusion och jag r sker p att allt r instllt rtt fr jag anvnder ven VMw fr Windows 7 och det fungerar prima....

Hoppas ngon som har lite mer koll p detta kan hjlpa mig,

Nr jag nd r i farten s undrar jag om det finns ngot stt att anvnda sig utav airport genom BT4, dock verkligen inget krav p att ngon ska ta sig tid att leta efter svar p detta.

Hpd
Citera
2010-12-07, 13:42
Medlem
swejaps avatar
Har du provat start (den lilla draken nere i vnstra hrnet ) - Internet - WICD Network Manager?

Om inte s starta tjnsten och vlj den uppkoppling du har.

Backtrack r inget man lr sig efter ngra korta videoklipp YouTube, utan om du verkligen vill lra dig om IT-skerhet s rekommenderar jag boken Hacking Exposed, upplaga 6.

Lycka till!
Senast redigerad av swejap 2010-12-07 kl. 13:52.
Citera
2010-12-07, 15:49
Medlem
Har testat WICD NM tidigare (glmde att skriva de) och den hittar inte mitt ntverk... brjar fundera lite smtt p att de kanske r ngon liten bugg i bt4 skivan som jag har ordnat... kanske ska ta och testa bt3 och se om jag har samma problem....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in