• 1
  • 2
2010-12-07, 17:19
Medlem
Danro80s avatar
Alltså skäms du inte när du skriver detta? Om man ska beblanda sig med kriminella och göra business med dom så får man oxå räkna med att det kan bli bråk/konflikter.
Du inser att du låter killen "våldta" dig medans du står och piper som en liten mus?

Jag förstår att du kanske är rädd för konsekvenserna av att du sätter dig upp mot honom, det hade jag troligtvis oxå varit. Dock är detta inget problem för mig då jag inte "umgås" med sånt pack.
Citera
2010-12-07, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sladderballen
Okej, läste det nu. Lät mindre bra faktiskt. Speciellt om han är fel snubbe att hamna i trassel med. Men som du skrev har ni haft en kamratlig relation väldigt länge, så han kanske har problem för tillfället, därav sitt utbrott? Du kanske ska testa att snacka med honom om några dagar för att se om det har lugnat ner sig? Om inte så finns det ju inte så många alternativ. Skit i att betala om heder går före hälsa. Betala om du vill slippa strul. Polisen om du vill vara en fitta. Ja, det är väl det enda. Om du väljer att betala "skulden" får du väl fortsätta deala. Annars finns ju blocket. Nu uppmanar jag inte dig till att blåsa folk på den sidan, men det är ju ett alternativ.

Well det verkar som min kran's kran (citat) "Står och dunkar huvudet i väggen" för att han vill misshandla mig för att pengarna saknas. Så jag tror tyvärr ej att det kommer gå bättre om jag väntar någon dag och försöker snacka med honom igen.

Att börja deala är en ide som jag helst inte vill ha, men som han själv sa "Lyckas du kränga tre hg på en vecka, så är du skuldfri OCH du får 5000". Och inte ens med mina kontakter som jag har skaffat mig kommer detta funka särskilt bra.

heder i Partille har försvunnit sedan länge, och hälsan börjar vika sig för varje individ som tar ett steg tyvärr (Känns som om samhället blir snyggare men folket värre). Så ja nu sitter jag här, med panikångest och lite mer mysko saker.
Citera
2010-12-13, 17:59
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Asså inte för att stöda din typ av verksamhet men tips är väl att:
-Sälja allt som går (TV, DVD, Stereo, mobil, bil, mattor, möbler, filmer, tv-spel, tavlor) som langare har du väl bränt pengar på flådiga grejer antar jag? Eller har du dragit upp avansen i näsan eller liknande?
-Ringa föräldrar, syskon, nära vänner och fråga om ett kortfristigt lån på 20 000. Antar att det är bättre att dom blir lacka när du inte kan dega än din "hotare". Du kan ju alltid betala tillbaka dom kvarvarande 5300 och säga detta var allt jag kunde fixa så snabbt!
-Gå till banken och säg att du har ett jobb på gång (antar att du vart arbetslös under dina langar-dagar) men du behöver ha egen bil och att du har hittat en jättefin för 30 tusen men saknar 15000 för att kunna köpa den. Blancolån får fan vem som helst, i synnerhet om man lägger fram det lite smart.
-Ta 5 sms-lån a 3000. Visst sugiga avgifter etc och kanske fogden till slut men fortfarande bättre än att åka på stryk/bli mördad!

Jaja, där har du lite olika sätt!

Edit: inser nu att du kanske redan är död iom att de var förra veckan! sorry!

/V_V
Citera
2010-12-13, 21:06
Medlem
toby79s avatar
Din superbästa kompis sedan barnsben har garanterat egna ekonomiska problem som han nu försöker lösa genom att nypa åt dig bara för att han kan.
Nu är det kanske lite sent att komma med pekpinnar, men så här går det när man blandar sig med fel folk. Skulle också tro att ditt enda snabba hopp består i att sälja dina ägodelar och ta snabba smslån. Smslån avråder jag alla med normala knipor att ta, men de langar å andra sidan inte droger heller, så era ekonomier är knappast jämförbara.

Du skulle förstås kunna försöka tala honom till rätta, men jag såg direkt två kriterier i din trådstart som gör det omöjligt.
Smslån är nog den bästa lösningen och ta skiten som garanterat följer. Sen ska du lära dig att välja ditt umgänge, för du kommer bara halka djupare ner i skiten för varje dag som går om du inte tar avstånd från lowlifes.
Citera
2010-12-15, 01:51
Medlem
LasseNorrs avatar
Gå till polisen, det enda rätta....

eller inte...FAIL...du sitter i skiten

http://www.vk.se/Article.jsp?article=403217
Citera
2010-12-15, 06:16
Moderator
v50s avatar
Tipsa snuten om din kran, anonymt givetvis, så kommer han ha fullt upp med att hantera polisen och han lär fokusera mindre på att få in sin påstådda skuld. Alternativt så skiter du i att betala den om du anser att den är felaktig.

Ska du dra in pengar så kanske en försäljning av saker kan inbringa pengar snabbt alternativt så fortsätter du langa ett tag till tills du får ihop så pass mycket pengar att du kan betala din skuld.
Citera
2010-12-15, 06:22
Medlem
Azphyxias avatar
Hur kan du vara skyldig honom 14,7k + de dryga 1500 som du själv säger? Borde det inte vara antingen eller?
Citera
2010-12-16, 11:41
Medlem
ugge_das_boots avatar
Ja droger för då bara trevligheter med sig

OT: Har du nått du kan sälja, eller familj att låna av.
Senast redigerad av ugge_das_boot 2010-12-16 kl. 11:43.
Citera
2010-12-16, 14:32
Medlem
Ptolemaioss avatar
Troligtvis är han skyldig någon pengar och som normalt i den kriminella världen så går han på någon svagare för att i sin tur rädda sitt skinn. Om du anonymt anmäler honom som någon ovan tipsade om, kommer "räntan" garanterat göda skulden ännu mer tills han kommer ut.

Självklart måste du i första hand stå på dig, om det nu stämmer att han har tiodubblat skulden så måste han ha någon logisk förklaring till dig. Kan vara värt en smäll eller två för att du ska få reda på det.

Börja inte deala igen, då är du snart skyldig honom ännu mer då han vet att du gör vad han säger.

Om han vägrar lyssna på reson, erbjud honom det dubbla vad du är skyldig honom, 3000:- är inte så farligt inom en skälig tid. Så kommer du ev. undan billigare och han får sin blatte heder smekt medhårs.
Citera
2011-02-24, 18:41
Medlem
Skulle smaka med ett stycke update, hur löste sig skiten?
Citera
2011-02-24, 20:19
Medlem
Smurfkonto2010s avatar
Ja, hur gick det? Klippte de några fingrar?
Citera
2011-02-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfkonto2010
Ja, hur gick det? Klippte de några fingrar?
TS är ju avstängd så vi får nog inte så mycket svar på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in