Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-18, 00:16
  #13
Medlem
h8_religions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
https://www.flashback.org/sp22936757
https://www.flashback.org/sp8895454

Tack! Verkar vara lite blandade omdömen av Artemis då alltså, om man inkluderar den här tråden (om nu inte TS är superkräsen av sig? :P)
Citera
2010-12-18, 08:26
  #14
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Tack! Verkar vara lite blandade omdömen av Artemis då alltså, om man inkluderar den här tråden (om nu inte TS är superkräsen av sig? :P)

Ja, om man läser i trådarna på t.ex. ISG så är det tydligt att folk har väldigt olika åsikter om vilken som är deras favoritklubb. Vissa tycker Artemis, andra Oase, en del Palace osv osv. I Berlin är ju Artemis den enda FKK-klubben värd namnet, medan Frankfurt har ett betydligt större och bättre utbud av klubbar (även om jag själv tycker Artemis är riktigt bra, inte minst har de grymt fina tjejer, varav merparten gärna kysser utan att ta extra betalt). Förmodligen beror det här på att Berlin har ett så pass stort utbud av vanliga lägenhetsbordeller, ett mindre befolkningsunderlag, och inte är en lika rik region som Hessen. Dock skulle det nog finnas plats för åtminstone en till högklassig FKK-klubb, inte minst med tanke på att det ofta är så många gäster på Artemis, i synnerhet under mässorna.
Citera
2010-12-18, 11:51
  #15
Medlem
Anser mig inte själv som superkräsen, men för min del så är ett FKK besök så mycket mera än bara damer. Jag anser att helhetsupplevelsen är viktigast för min del. Artemis hade en del bombnedslag, inget snack om den saken, men man vet ju sedan gammalt att bra sex inte nödvändigtvis måste innefatta en 10 poängare, utan att en mer medelmåttig 7-8 kan prestera så mycket bättre.

Miljömässigt att jämföra Artemis med World är som att jämföra en dagens på Sibylla med Operakällaren, i synnerhet på sommaren. Jag som gillar att glida runt en heldag från 11 på förmiddagen till någonstans efter midnatt och njuta av god mat, vacker utsikt och härliga faciliteter så uppfyller inte Artemis mina mått. Det kändes som vilket simpelt horhus som helst medans World mer påminner om Playboy Mansion.

Är man ute efter bara en snabb "hit and run" på ett par timmar så funkar det hur bra som helst på Artemis, men är man ute efter att njuta av livets goda så är det inget snack om vad man bör välja enligt mig. Bara en sådan sak som att maten på World var värdig vilken bättre restaurang som helst medans maten på Artemis var skolbespisning gör en enorm skillnad för mig. Och att man bara kan gå till vilken man vill av alla barer på World och hämta sig en gratis pilsner istället för att krångla ut till receptionen och köpa en polett för €10 och sedan trassla sig in till baren igen....

Lägg sedan till att allt är dyrare på Artemis, såväl entré som sessioner och alkoholm, ja då ser jag inte någon vits att överväga något Berlinbesök längre, såvida man ändå inte är där av andra orsaker, för då kan man ju glida in på lite nöje ett par timmar. Men vid en dedikerad resa så erbjuder ju Frankfurt en hel hög med olika ställen som håller toppklass!
Citera
2010-12-18, 13:54
  #16
Medlem
h8_religions avatar
Ni båda för fram intressanta synpunkter helt klart.

Det där med att tjejerna på Artemis gärna hånglar (och dessutom utan att ta extra betalt) är ett stort plus i kanten för min del om det stämmer, och som väger över det mesta (om tjejen i fråga ser bra ut då såklart och i övrigt är härlig att ligga med, men det gör ju de flesta på sådana ställen). Hur är det med 2:an, några upplevelser på den fronten i Berlin och/eller Frankfurt?

Men sen är det ju också så som du säger Mr.LobaLoba att det är helhetsintrycket som räknas. Ett "Playboy Mansion" låter ju onekligen som en upplevelse i sig, och ska definitivt testas någon gång!
Citera
2010-12-18, 14:15
  #17
Medlem
På World och Oase upplevde jag damerna som extremt generösa. Inget pang på rödbetan, tvärt om. På World tog de sig god tid, gick ner till relaxavdelningen och satte sig gärna i en soffa och småpratade och hånglade lite innan man bestämde sig för att gå vidare, och det till trots att de hade 7års jubileum och mer än nog med kunder. På Palace däremot har jag fått för mig att det mesta kostar extra, även hångel.
Tvåan finns väl överallt, men det är inte alla som ställer upp på det, så det får man fråga om innan i sådana fall och det kostar extra var du än går.
Citera
2010-12-18, 14:17
  #18
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
[...]

Det där med att tjejerna på Artemis gärna hånglar (och dessutom utan att ta extra betalt) är ett stort plus i kanten för min del om det stämmer, och som väger över det mesta (om tjejen i fråga ser bra ut då såklart och i övrigt är härlig att ligga med, men det gör ju de flesta på sådana ställen).

På de klubbar jag varit på kysser en majoritet av tjejerna (men alltså inte alla!) gärna utan att ta extra betalt, med undantag för Palace där det omvända förhållandet råder. Oase upplevde jag som särskilt bra i det här hänseendet.

Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Hur är det med 2:an, några upplevelser på den fronten i Berlin och/eller Frankfurt?

Det är, vad jag förstår, en ganska liten andel som ställer upp på analsex (har aldrig velat testa själv så jag har inte frågat), och då det dessutom kostar €100 extra utöver den ordinarie taxan känns det inte riktigt värt det även om jag skulle få för mig att vilja prova.
Citera
2010-12-19, 20:40
  #19
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.LobaLoba
På World och Oase upplevde jag damerna som extremt generösa. Inget pang på rödbetan, tvärt om. På World tog de sig god tid, gick ner till relaxavdelningen och satte sig gärna i en soffa och småpratade och hånglade lite innan man bestämde sig för att gå vidare, och det till trots att de hade 7års jubileum och mer än nog med kunder. På Palace däremot har jag fått för mig att det mesta kostar extra, även hångel.
Tvåan finns väl överallt, men det är inte alla som ställer upp på det, så det får man fråga om innan i sådana fall och det kostar extra var du än går.
fråga om world:
har man bara på sig fattiga handdukar som täcker röven och kuken ? sett en del bilder där i från men inga badrockar någonstans
bar överkropp som gäller på world ?
då kanske man skulle fintuna sina pecks innan man sticker dit hehe

Sen att dom kysser är kanske lite tändande men jag skulle fan aldrig göra det, bara tanken på att dom har haft 10-15 olika kukar som vispat runt där inne och en del av dom som har lagt sin sats där skulle få mig att bli äcklad om hon skulle försöka kyssa mig

jo visst dom sköljer säkert eller borstar, men ändå, fy fan asså

lite samma att slicka en hora är oxå ett stort no no för mig
__________________
Senast redigerad av Kebabsuger 2010-12-19 kl. 20:45.
Citera
2010-12-20, 06:16
  #20
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
fråga om world:
har man bara på sig fattiga handdukar som täcker röven och kuken
? sett en del bilder där i från men inga badrockar någonstans
bar överkropp som gäller på world ?
då kanske man skulle fintuna sina pecks innan man sticker dit hehe

[...]

Ja.

(Men ta frågor om World förslagsvis här eller här så att vi slipper få tillsägelser av moderatorerna, då den här tråden handlar om Artemis.)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback