2010-12-16, 16:25
Medlem
Dr.Sativas avatar
Hej!

Kollade igenom min post idag, sg att jag hade ftt en rkning frn Alektum Inkasso!
Enligt dem har jag en skuld p 980:- och skriver att man kan delbetala 175:- i mnaden fr att bli skuldfri. Skulden ska vara frn Fujicolor tydligen.

Nu till saken, har aldrig kpa ngot drifrn, och undrar sledes, r detta en scam? En snabb googling ger lite vatten p kvarnen.

http://www.familjeliv.se/Forum-4-188/m47400327.html

S vad gra? Ska ringa imorgon, men annars d? Bara bestrida fakturan? Polisanmla?
Citera
2010-12-16, 16:27
Medlem
cammos avatar
Hr r en FB trd om dom https://www.flashback.org/t1326147
Citera
2010-12-16, 16:32
Medlem
_Nille_90s avatar
Betala inte iaf. Ta kontakt med dem och frga vad det handlar om, att du aldrig har haft med det fretaget att gra och att du bestrider inkassokravet.
Gr detta via BREV, ring inte!
Du vill ha allt p papper om det gr till tingsrtten.
Citera
2010-12-16, 19:26
Medlem
Vet du med dig att skulden r felaktig s ignorerar du kravbreven... Hr inte av dig via telefon och slsa definitivt inga pengar p frimrken. Sl dremot grna en pling till polisen och gr en anmlan om bedrgerifrsk. Hr ven av dig till Fujifilm och hr vad de har att sga. Tror knappast att de skulle skicka bluffakturor.

Det vrsta som kan hnda r att du fr ett brev frn Kronofogden, men vet du med dig att skulden r felaktig r det knappast troligt, n mindre troligt r det att bolaget skulle driva rendet vidare om du bestrider skulden till Kronofogden.
Senast redigerad av Magban 2010-12-16 kl. 19:30.
Citera
2011-02-20, 00:04
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Vet du med dig att skulden r felaktig s ignorerar du kravbreven... Hr inte av dig via telefon och slsa definitivt inga pengar p frimrken. Sl dremot grna en pling till polisen och gr en anmlan om bedrgerifrsk. Hr ven av dig till Fujifilm och hr vad de har att sga. Tror knappast att de skulle skicka bluffakturor.

Det vrsta som kan hnda r att du fr ett brev frn Kronofogden, men vet du med dig att skulden r felaktig r det knappast troligt, n mindre troligt r det att bolaget skulle driva rendet vidare om du bestrider skulden till Kronofogden.

Enligt Alektum har Fujifilm man skickat ut foton, dock har inte jag ftt hem dessa, s enligt dem har det kommit bort i posten. Dock gick man med p att skriva ner skulden d det inte gick att bevisa att de inte har kommit fram, skumt nog.

Fick ven securitas att skriva av en p-bot, p boten stod en annan vg en vad det stod i deras system, win win den mnaden :P
Citera
2011-02-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sativa
Enligt Alektum har Fujifilm man skickat ut foton, dock har inte jag ftt hem dessa, s enligt dem har det kommit bort i posten.

Vad sger Fujifilm?
Citera
2011-02-20, 15:33
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Vad sger Fujifilm?

Pratade bara med Alektum, och i och med att den blev avskriven la jag inte mer ner energi p att ringa Fuji.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in