• 2
  • 3
2012-01-17, 19:33
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mokroguz
Tja! Det kan troligtvis vara hår som växer inåt, också kallat pilonidal cysta. Det som uppstår ifall du får något sådant är att ett hårstrå trycks tillbaka in i hårsäcken vilket leder till en inflammation. Om hårsäcken brister så bildas fistelgångar och i dem gångarna så finns det var och annat mysigt. Du kan också få en varböld ifall pilonidal cystan blir infekterad och det kan börja läcka var och blod ur den och man blir klabbig i kallingarna.
Har själv blivit drabbad utav det här och doktorns tips var att genomföra en operation. Gjorde som de sa och opererade mig, oturligt nog hade jag gått runt med detta ett bra tag innan jag gick till doktorn så min operation var ganska så stor vilket gjorde att det tog lång tid att läka. Hade också oturen att några utav mina stygn sprack upp vilket gjorde att det tog längre tid. Nu har det gått lite mer än ett halvår och jag har inte haft några problem alls, tills några dagar tillbaka. Det började värka runt det opererade området och det blev värre dag för dag. Efter tre dagar så hade jag en ny varböld och kunde återigen inte sitta. Fick då hjälp att klämma ut all var och blod ur den och lägga ett förband för att kunna sitta igen. Åkte in till kirurgmottagningen där de såg att skiten hade kommit tillbaks så nu väntar jag återigen på en ny operation. Så ifall du behöver utföra någon slags operation, var noggrann efteråt så att det läker rätt så att du inte får problem i framtiden.
Jag opererades nu i december för det, och nu har jag bara ett litet sår som måste läka inifrån, kommer väl ta ett par veckor till skulle jag tro. Jag känner igen mig precis i det du skriver, jag fick en infektion där och kunde inte för kung och fosterland sitta i mer än 10 sekunder. Mina stygn sprack inte, så när som på ett, och det lämnade ett litet sår efter sig. Men det verkar gå åt rätt håll i alla fall, vilket jag är mycket glad över. Jag hoppas innerligt att dina problem också försvinner, det är ett helvete att ha.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in