• 3
  • 4
2024-07-16, 21:24
Avstängd
ResanTillMelonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Haha du är smart och ska definitivt ha lön därefter. Korkade snubbar lägre.
Ja
Citera
2024-07-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
Ja
tjyvsanhälle
Citera
2024-07-16, 21:28
Avstängd
ResanTillMelonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
tjyvsanhälle
garanterat gör zigenare så här. Bara ta på sig suvsolen och paxa lite
Citera
2024-07-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
garanterat gör zigenare så här. Bara ta på sig suvsolen och paxa lite
Astrid Lindgren
Citera
2024-07-16, 21:46
Medlem
eltonkebabs avatar
Testa det här då: Köp nån liten grej och håll det du tänker sno i ena handen medan du betalar med den andra. Folk lägger inte märke till det.
Citera
2024-07-16, 22:37
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Testa det här då: Köp nån liten grej och håll det du tänker sno i ena handen medan du betalar med den andra. Folk lägger inte märke till det.
Att du inte skäms.
Citera
2024-07-16, 22:39
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Att du inte skäms.
Butikskedjorna är de som ska skämmas för sina utsugarpriser, och du för din töntiga moralism.
Citera
2024-07-16, 23:05
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Butikskedjorna är de som ska skämmas för sina utsugarpriser, och du för din töntiga moralism.
Haha blir pinsamt sen när du torskar blir bötad och hamnar på lexbase/krimfup.se för fucking snatteri antar du är en vuxen man. Vad skäl du ens, en redbull?
Citera
2024-07-18, 03:57
Medlem
Pungsvings avatar
Sluta med onödiga utgifter så du har råd att betala för din egen mat.
Citera
2024-07-18, 05:25
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Så då är det ok att sno? för att ngt är överprisat? dummaste jag hört
Citera
2024-07-18, 15:21
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Walker
Eller ännu bättre. Samla ihop ett stort gäng (gärna 25-50 personer), traska rakt in i en mindre affär och se till att alla går därifrån med varsinn vara under rocken. Eventuella kassörskor kommer, förutom att tappa hakan, att ha väldigt svårt att bestämma sig för vem hon tänker försöka ta fast. Om hon nu över huvud taget skulle våga ge sig på 25 pers.

Lite fult och gäng-liknande. Gillar inte metoden av princip skäl men nu talar vi om snatteri så om vi bortser ifrån moraliserande så är det ju precis så här organiserat snatteri sker i USAs storstäder.

Gillar dock metoden som OP skriver om, problemet är ju om man blivit sedd på kamerorna eller något liknande.

Har mindre butiker från större kedjor någon som konstant kollar filmerna eller är det liksom en massa kameror kopplat till typ TV apparter i fikarummet där någon kanske sneglar lite ibland?

Rent specifikt när det gäller snatteri så finns det nog en viss moralisk skyldighet att stjäla från vissa av de butiker som bedriver vad som kan liknas vid kartellversamhet och som drev på inflationen. Men jag är udda med min moral så haka inte upp er på det.

edit: O jävlar vad gammal tråden var. Märks också i responsen. Så himla mycket mer chill och ryggdunk kontra nu när både jag och andra moraliserar.

Citat:

Lite så jag brukar snatta de få gånger jag gör det. Dessutom kan man alltid hävda att man råkade glömma att man höll i den ,typ som folk glömmer att man håller i något man letar efter.
Senast redigerad av Transaktiv 2024-07-18 kl. 15:34.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in