Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-27, 20:29
  #5065
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianJP
Har käkat tetralysal nu i 1månad och en vecka och det har blivit mycket värre än innan hur länge kommer det ta innan det blir bättre ?? använder även epiduo som ja tycker e skit. kommer nog beställa roa om det inte blir bättre snart..

Sämre?? Vad är det du äter käre vän? Jag åt det för typ två år sedan och så mycket sämre blev det nog inte direkt, kanske lite i början. Sen när allt verkade såg jag grym ut i ansiktet.
Citera
2013-10-27, 20:33
  #5066
Medlem
ChristianJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Sämre?? Vad är det du äter käre vän? Jag åt det för typ två år sedan och så mycket sämre blev det nog inte direkt, kanske lite i början. Sen när allt verkade såg jag grym ut i ansiktet.
har fått små bölder o skit nu hade inte de innan skiit jobbigt dom går inte bort heller.. när blev de bättre för dig då? och hur blev de efter kuren?
Citera
2013-10-27, 22:02
  #5067
Medlem
Halloj, jag har tagit tetralysal i ungefär 1,5 månad nu men vet ej exakt. Går världen under om jag fortsätter behandlingen 2 veckor för länge, eller om jag avslutar den 2 veckor för tidigt?
Citera
2013-10-27, 22:31
  #5068
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianJP
har fått små bölder o skit nu hade inte de innan skiit jobbigt dom går inte bort heller.. när blev de bättre för dig då? och hur blev de efter kuren?

Ojdå. Sådant fick inte jag alls.
Det tog väl kanske 3-4 månader innan det bara blev bättre och bättre. Allt var bort sen i x antal månader.
Efter kuren kom det mesta tillbaka dock. Inte allt men en del.
Citera
2013-10-27, 22:32
  #5069
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baumann
Halloj, jag har tagit tetralysal i ungefär 1,5 månad nu men vet ej exakt. Går världen under om jag fortsätter behandlingen 2 veckor för länge, eller om jag avslutar den 2 veckor för tidigt?

Nej världen går inte under. Jag fortsatte längre än jag skulle BTW.
Citera
2014-02-04, 14:26
  #5070
Medlem
Jag har haft acne sen jag var 18 år gammal tills nu när jag är 21 år. De försvann när jag började äta pantontensyra/vitamin b5 och järntabletter och jag slutade tvätta ansiktet varje dag. Jag var hos dokton och dom sa att man inte får tvätta ansiktet mera än varannan dag för då kan man också få acne. Jag tvättar varannan dag och använder eucerin washlotion som jag köpte på apoteket. Och nu har jag inte en ända bara ärr!

Man kan få akne i hög ålder om man har järnbrist prova äta!
Citera
2014-11-27, 14:23
  #5071
Medlem
Stadsarkitektens avatar
Trodde min trådstart om naturlig behandling av akne skulle bli en framgång, men kanske bara hade lite otur med trendade ämnen. Så nedan är en saxning från min egna tråd.

Introduktion
Antibiotika, tabletter och alkoholkrämer förstör både kropp och hy. Det är bara enkla sätt för vårdcentralerna att slippa anstränga sig i mötet med sina patienter.

Tidigare har jag haft akne, ungefär 6 av 10 (på en skala där 10 är maximal akne) i ansikte och 8 av 10 på rygg. Som tonåring vände man sig till läkarvården utan förbättring. Som ung vuxen använder man internet och testar sig fram. Resultatet är fantastiskt. Får idag någon enstaka finne, men enbart och det enbart när jag syndar. Synda är att gå ifrån nedan uppsatta regler.

Kosthållning
- Ät proteinrikt (kött, fisk, kyckling, ägg, bönor, linser).
- Dra drastiskt ner på kolhydrater (bröd, pasta, potatis, pizza, friterat, pommes, chips, öl, alkohol etc.). Vill du ha bröd emellanåt, ät fiberrikt (knäckebröd, fullkornsbröd).
- Minska mängden mejeriprodukter, men främst avsluta rent drickande av mjölk.
- Sluta med snabba kolhydrater som i socker (läsk, energidryck, godis, öl).
- Finn alternativ som du tycker om, exempelvis kaffe istället för läsk, vin istället för öl.

Livsstil
- Träna kondition intensivt minst 30 min/vecka.
- Bli en morgonmänniska som tar in naturens ljusenergi och morgonens höga syrehalt.
- Bada bastu eller ångbastu 1 gång/vecka.
- God sömn. Vakna helst naturligt utan alarm (tips är självklart att lägga sig i tid, men främst att inte ha dator, mobil, TV i sängen. Böcker är bra sömnmedel).
- Stress måste bort. (Kräver egentligen egen tråd, men själv hade jag för många projekt samtidigt i livet).

När chans ges
- Sola (ta av tröjan mot ryggakne)
- Bada salta bad.

Naturens mirakelmedel och hudbehandling
- Jojobaolja (ekologisk och kallpressad). Den är helt naturlig och motsvarar hudens egna fettproduktion. Resultatet är att den normaliserar huden. Är huden torr blir den mjuk och fin. Är huden oljig blir den neutraliserad och då mjuk och fin. Oljan driver ut allt dåligt ur hyn. I början kommer du alltså få mer akne av den tills du lägger om kost och livsstil.
- Kläm aldrig finnar.

Avslut
Alla punkter är riktigt bra åtgärder, men ska jag välja tre definitiva blir det att avsluta sockerintaget, bada ångbastu, samt använda jojobaolja. Fyll gärna på och kommentera med egna erfarenheter av naturlig behandling av akne.
Citera
2016-06-21, 21:39
  #5072
Medlem
Tänkte börja ta nattljusolja i form av kapslar nu efter några år av akne. Simmar 7 gånger i veckan men vet inte om det är anledningen till min akne. Jallfall, min fråga är om ifall nogån har tagit nattljusolja som kan berätta lite om det? Har det hjälpt? Gör det något om jag är kille och tar det? Hur mycket ska man ta? Hur länge måste man vänta för att märka skildnad? Vad hjälper det till?
Citera
2016-09-22, 23:59
  #5073
Medlem
"Naturens mirakelmedel och hudbehandling
- Jojobaolja (ekologisk och kallpressad). Den är helt naturlig och motsvarar hudens egna fettproduktion. Resultatet är att den normaliserar huden. Är huden torr blir den mjuk och fin. Är huden oljig blir den neutraliserad och då mjuk och fin. Oljan driver ut allt dåligt ur hyn. I början kommer du alltså få mer akne av den tills du lägger om kost och livsstil.
- Kläm aldrig finnar."

Vilket trams sånt här är, dyrt hokus pokus för att lura dig på dyra pengar på din åkomma.
Om man lägger om sin kost och livsstil så lär ju inte oljan behövas heller och på det sättet så
så slipper du delmomentet att få än värre besvär pga. oljan...
Citera
2017-05-31, 14:58
  #5074
Medlem
Freebops avatar
Differin, någon som använt det? Bra eller anus?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback