Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-04, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Du kallar Lars Kristensson för "frimurarbundsförvant"
Du fortsätter på temat frimurarkonspiration om att man "gjort sig av med" en populär chef och ersatt henne med Peter Nirum från Manpower så att man "på detta sätt fick in ytterligare en frimurare i sina led..."

Har du några belägg för att Lars Kristensson eller Peter Nirum är frimurare, eller har du hittat på det?

Som sagt, det går rykten om det. Jag vill ha er hjälp att ta reda på det. Såg en kommentar i Skånska Dagbladet som påstod att Peter Nirum var frimurare, som strax därefter togs bort. Ingen källa, jag vet, men då jag inte har en komplett lista över alla frimurare blir det svårt att ta reda på vilka som är det och inte?

Mod kanske borde flytta tråden till skvaller?
Citera
2011-01-05, 01:34
Medlem
von Clausewitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfisgoingon.
Som sagt, det går rykten om det. Jag vill ha er hjälp att ta reda på det. Såg en kommentar i Skånska Dagbladet som påstod att Peter Nirum var frimurare, som strax därefter togs bort. Ingen källa, jag vet, men då jag inte har en komplett lista över alla frimurare blir det svårt att ta reda på vilka som är det och inte?

Mod kanske borde flytta tråden till skvaller?

Peter Nirum är inte upptagen i SMFOs matrikel...

Kanske dags, inte att flytta till Skvaller utan att istället avsluta denna debatt, om ingenting som påstås går att styrka annat än TS artikellänk?

VH

vC
Citera
2011-01-07, 11:37
Medlem
Okej, alltså, min konspirationsteori måste vara bevisad på alla punkter för att platsa i detta forum?
För att alla debatter genom alla tider på Flashback är kända för att vara bevisade till 100% när dom startas?

Vill ha hjälp med att finna bevis, det är det som är poängen med denna tråd.
Citera
2011-01-07, 13:25
Medlem
Citat:
Okej, alltså, min konspirationsteori måste vara bevisad på alla punkter för att platsa i detta forum?

Nej, men om man påstår att vissa uttalanden är fakta när de inte är det, så tappar man i trovärighet. Man har helt enkelt dragit ner byxorna på sig själv. Då är det svårt att ta resten av teorin på allvar.
Citera
2011-01-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Nej, men om man påstår att vissa uttalanden är fakta när de inte är det, så tappar man i trovärighet. Man har helt enkelt dragit ner byxorna på sig själv. Då är det svårt att ta resten av teorin på allvar.

När förvaltningschefen Benny Ståhlberg tillträdde för 1½år sedan, var han troligen tillsatt av sin frimurarbundsförvant Lars Kristensson.

Rykten säger att han anlitades direkt av Benny Ståhlberg som på detta sätt fick in ytterligare en frimurare i sina led

Var har jag påstått att det är fakta? Läs noggrant istället för att försöka idiotförklara mig? Vad är det du vill ha en källa på som jag misslyckats leverera?
Citera
2011-01-09, 10:07
Medlem
Citat:
När förvaltningschefen Benny Ståhlberg tillträdde för 1½år sedan, var han troligen tillsatt av sin frimurarbundsförvant Lars Kristensson.

Rykten säger att han anlitades direkt av Benny Ståhlberg som på detta sätt fick in ytterligare en frimurare i sina led

Var har jag påstått att det är fakta? Läs noggrant istället för att försöka idiotförklara mig? Vad är det du vill ha en källa på som jag misslyckats leverera?

Du försvarar en del av ditt uttalande som ingen ifrågasatt, men "glömmer" de ord som visat sig osanna. En typisk red herring. Så låt mig citera dig själv igen, med andra betoningar:
Citat:

Ordet "troligen" syftar alltså på "tillsatt" och att den tillsättningen skulle skett på oklara grunder. Men det finns inga "kanske, eventuellt" om att Lars Kristensson skulle frimurare. Vilket alltså inte är sant.

Citat:
Rykten säger att han anlitades direkt av Benny Ståhlberg som på detta sätt fick in ytterligare en frimurare i sina led.
Återigen, "Rykten säger" hänvisar till att han (dvs Peter Nirum) skulle anlitats direkt på ett felaktigt sätt, att han skulle vara frimurare hänger med som ett "fakta" som inte omfattas av ryktes-brasklappen.
Citera
2011-01-10, 08:02
Medlem
Haters gonna hate ..Ber om ursäkt att du missade budskapet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in