Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-02, 20:14
Medlem
Tjenare, pascal Högström heter jag, och det e så att jag måste få reda på professionella tips angående Lagning av grafikkort, sånna grafikkort som går igång men har massa färgrender på bilden osv, finns det folk som e insatt i sånt här? tipsa gärna, finns säker fler som vill lära sig

MVh Pascal Högström
Citera
2011-01-02, 20:17
Medlem
SirKnasens avatar
Är kortet så gammalt så att garantin har gått ur så är det bara att köpa nytt. Ingen idé att lägga ner någon energi eller pengar i det annars.
Citera
2011-01-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirKnasen
Är kortet så gammalt så att garantin har gått ur så är det bara att köpa nytt. Ingen idé att lägga ner någon energi eller pengar i det annars.

Det som är grejen är att jag inte bryr mig om nytt, alltså jag lagar datorer och sånt, jag kan sätt som är bra för laga saker, jag vet hur du kan laga grafikkort på 2 sätt, men vill kunna mera jag kan fixa ett färgskadat grafikkort, fast 50/50 att det funkar det är kul att göra på olika sätt och lära sig

Mvh Pascal Högström
Citera
2011-01-11, 00:42
Medlem
Byta ut trasiga kondensatorer.

Sök på "baka grafikkort" på google så kommer du att hitta lite information om hur man kan laga grafikkort med en ugn.

Underklocka gpu och minnen kan ibland hjälpa mot vissa problem läs denna guide men gör allt tvärtom http://www.sweclockers.com/artikel/6...-av-grafikkort

Men jag håller med Sirknasen det finns inget ekonomiskt gångbart sätt att laga ett trasigt grafikkort på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in