Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2011-01-08, 21:42
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Chingchong
Testat båda portarna och även HDMI porten. Också testat med olika sladdar.

Testade du den andra PCI-E porten? Vad händer om du kopplar in båda grafikkorten på var sin port? Kanske får du bild på skärmen från ditt gamla, och så kan du börja felsöka det nya lite mer från BIOS och Windows.
Citera
2011-01-08, 21:58
Medlem
Dr.Chingchongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Testade du den andra PCI-E porten? Vad händer om du kopplar in båda grafikkorten på var sin port? Kanske får du bild på skärmen från ditt gamla, och så kan du börja felsöka det nya lite mer från BIOS och Windows.

Testade nu och ingenting nytt. Börjar tro att webhallens dryga personal har ljugit för mig eller något. De sa att det startade utan problem.Tyvärr har jag ingen annan dator att testa grafikkortet på.

EDIT: Ska testa koppla in dubbla så jag, som du sa, kan lättare felsöka i BIOS och windows.
Senast redigerad av Dr.Chingchong 2011-01-08 kl. 22:03.
Citera
2011-01-08, 22:46
Medlem
Dr.Chingchongs avatar
Testade att köra de i varsin port och har även testat att byta plats på dem.
6870 går inte igång på någon av dem och 4870 går igång på båda, dock utan drivrutin om man kopplar in den på PCIEx8'an. Kan inte heller hitta 6870 i enhetshanteraren.
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, känns så skitigt att det inte fungerar.
Har kollat runt i BIOS men tycker inte jag hittat något relevant öht.
Behöver verkligen hjälp, blir galen .

Vad jag också har märkt är att 6870 aldrig blir varm medans 4870 blir jättevarm.
Den blåser lite fjuttigt men drar aldrig igång.
Senast redigerad av Dr.Chingchong 2011-01-08 kl. 22:51.
Citera
2011-01-09, 15:52
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Testade att köra de i varsin port och har även testat att byta plats på dem.
6870 går inte igång på någon av dem och 4870 går igång på båda, dock utan drivrutin om man kopplar in den på PCIEx8'an. Kan inte heller hitta 6870 i enhetshanteraren.
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, känns så skitigt att det inte fungerar.
Har kollat runt i BIOS men tycker inte jag hittat något relevant öht.
Behöver verkligen hjälp, blir galen .

Vad jag också har märkt är att 6870 aldrig blir varm medans 4870 blir jättevarm.
Den blåser lite fjuttigt men drar aldrig igång.

Eftersom att 6870 egentligen inte används så borde den inte heller generera så mycket värme. Jag vet faktiskt inte vad du kan göra nu, om du är säker på att grafikkortet är korrekt monterat så tyder allt på att det nog är defekt. Har du kollat manualen? Det kanske står något där.
Citera
2011-01-09, 17:27
Medlem
Dr.Chingchongs avatar
Grävde fram en gammal dell och testade på och det fungerade.
Kom dock inte in i Windows men det spelar ingen roll(?). Kom in i BIOS och sådant.
Citera
2011-01-09, 20:06
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Grävde fram en gammal dell och testade på och det fungerade.
Kom dock inte in i Windows men det spelar ingen roll(?). Kom in i BIOS och sådant.

Jag är ingen expert, men när ett gammalt GeForce 8600 gick sönder fungerade allting fram tills inloggningen i Windows. Då brukade det oftast bli en 'no signal', eller ibland artefakter över hela skärmen.

Jag tror dock inte att kortet är trasigt, anledningen till att den gamla delldatorn kraschar än nog bara drivrutinerna eller för svagt PSU. Jag vet verkligen inte vad du kan göra nu.
Citera
2011-01-10, 00:32
Medlem
Dr.Chingchongs avatar
Menade inte att den kraschade. Tror inte datorn stödjer W7/windows vista då den inte kunde hitta något på hårddisken.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in