Tja? arbetarunge utan morsa och ej närvarande farsa så jag lärde mig tidigt att göra vad som föll mig in vilket ledde till att jag var en riktig rövarunge.
Aldrig medvetet haft sönder saker & sabbat men kört bilar & traktorer innan jag ens såg ut över ratten, tjuvlånat gevär, stulit båtar (när jag var liten var inte en enda båt låst så det var bara att hoppa i och köra iväg) och mycket sån skit.
Repressalier blev det ju emellanåt de gånger man blev påkommen vilket i mitt fall ledde till stryk, mycket stryk men det bekom mig aldrig av någon anledning? ..idag tror jag att jag hittade på allt sånt för att få uppmärksamhet och att det inte spelade någon roll för mig vilken sorts uppmärksamhet det var jag fick.
Hade det lätt i skolan både socialt och betygsmässigt men lite utstött & ensam på fritiden för det var inte alla barn som fick leka med mig för sina föräldrar om man säger så vilket i tidig tonår ledde till att jag sökte mig till andra nyckelungar och vi började sen rätt snart experimentera med droger vilket jag nu 20år senare inte har slutat med.
Stilar man bara sig så märks det inte så lätt och umgås man dessutom mest med andra människor som INTE använder sig av droger så kan lite kameleontartat fortsätta förstöra sig själv i lugn & ro utan att polisen eller socialen jagar en.
edit; Mina huvudroger idag är opiater & cannabis, ..benso, pulver och allt annat som finns tar jag ytterst sporadisk bara för jag inte haft råd att köra vidare på opiaterna. Toleransen skjuter snabbt i höjden och då behöver man hoppa på ett annat tåg ett litet tag tills man styrt upp ekonomin och fått ner den tråkiga tillvänjningen.