Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-07, 21:09
Medlem
Nån som har en aning hur jag ska göra? Har en HP m7270.se dator med ett nvidia 9400gt HDMI grafikkort till.
På grafikkortet finns två pinnar märkta J8 ska enligt mycket googlande vara till ljud ut via hdmi. Problemet är att jag inte vet var eller om jag kan hitta ljud ut på moderkortet för att koppla in detta.

Har letat efter manual till moderkortet men eftersom det är ett oem-kort tillhandahåller inte tillverkaren MSI detta, utan hänvisar till HP. Där har jag hittat en bild på det med de "stora" bitarna utmarkerade, dock inte de "mindre" kontakterna. Bör det finnas spdif ut från moderkortet?

Går det i värsta fall att koppla in sig i spdif uttaget i bak och leda in den på grafikkortet???
Citera
2011-01-07, 22:19
Medlem
spacejoints avatar
ett enklare sätt vore att du använder 3.5mm ljudporten vid vga-porten på teven.
men då kan du måste ändra inställningen i teven så att den upptar ljudet därifrån trots att du kör hdmi för att få bild. det ska gå!

annars funkar optiska ljudporten galant också!
Citera
2011-01-07, 22:47
Medlem
Är lite tveksam om jag kan ställa om min tv för att ta ljudet från 3,5mm ingången när jag kör på hdmi. Ska kolla men jag tror inte det.

Vad är det för spänning på spdif som sitter med rca på baksidan?
Citera
2011-01-09, 05:47
Medlem
För att få ljud till hdmi måste du ha en spdift kabel mellan moderkortet och grafikkortet så hdmi:n får ljud nånstans ifrån, alternativt att du har en kabel mellan ljud och grafikkort om du nu har ett ljudkort.

Har du detta så borde ljudet funka ju?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in