Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-08-02, 21:33
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Sorry att jag bumpar i den här tråden. Men jag kommer att tänka på va min svärmor sa till mig när de var på besök här sist. Där de bor finns det numera en flyktingförläggning. Hon sa något i stil med "Men vad jag inte fattar är hur de kan ha råd med fina datorer och mobiltelefoner och så. Du går här med ditt sjukbidrag. Tror du de skulle nöja sig med det?"

Och det har hon ju rätt i.

Jag har inte sett hela den här dokumentären men måste säga att det ligger en del i folks kritik av invandringen. Jag är inte mot att vi skall ta emot invandrare och jag skulle inte lägga min röst på SD men jag anser att vi måste ha lite vett och sans även i denna fråga. Invandrare som kommer hit och begår grova brott tycker jag gott att vi kan utvisa men efter avtjänat straff. Och jag anser att de som kommer hit faktiskt får följa lagen i detta land. De behöver däremot inte fira midsommar och äta fläsk om de inte vill.

Varje år kommer det 100 000 folk från 3dje värden till Sverige. Dessa kommer hit för de drömmer västerländsk materiel välfärd. Svenne har redan bil, möbler, TV, dator, mobil etc. och klarar sig med det till det är dags att byta ut. Det betyda normalt att konjunkturen skulle gå upp och ned. Med 100 000 nya köpsugna konsumenter varje år som dessutom får feta bidrag, kan man hålla konjunkturen uppe. Det är alltså en form av skattesubventionering av handeln och steroider till Svensk ekonomi. Marknaden och börsen blir glada. Dessutom håller invällningen arbetslösheten uppe, så Svenskarna kan inte löneförhandla till sig större del av de ökande vinsterna.
Detta kan dock inte pågå i all evighet, och när det väll kollapsar kommer vi få se resultaten av denna kortsiktiga politiska vansinne.
Citera
2011-08-02, 23:45
Medlem
Excultums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Intressant klipp som funnits uppe ett tag. På slutet så ser man hur debatten har förändrats en smula. Även i början av nittiotalet så ansågs det som självklart att de som kommer ska återvända till sina hemländer i ett senare skede, att deras uppehälle i Sverige bara var tillfälligt. Så gick ju debatten under de första tjugo åren eller nånting.

När ändrades detta egentligen? Finns ju ingen som tror att de någonsin kommer återvända idag. Vi delar ju fortfarande bara ut PUT istället för TUT t o m efter folkpartiets påtryckningar.

Självklart finns det det. Politik är ingenting som är statistiskt. Hinner inte politisk förändring ske via demokratisk väg så kommer vi se det efter att inbördeskrigen bryter loss.
Citera
2011-08-03, 01:55
Medlem
Jag har kontaktat SVT. Det fanns inga planer från deras sida att lägga ut dokumentären på internet. Man kunde tydligen köpa den hos dom för en vacker penning dock.
Citera
2011-08-03, 19:36
Medlem
Vore det inte rätt intressant om det gjordes en uppföljning på den här filmen?
Citera
2020-01-13, 08:06
Medlem
Hela dokumentären: https://www.youtube.com/watch?v=FP8bGYiZlWo
Citera
2020-01-13, 20:11
Medlem
Ska noteras att den spelades in hösten 1992 precis när Bosnienkriget tagit fart på allvar.
Citera
2020-01-14, 07:05
Avstängd
53280s avatar
Tyvärr verka SVT har censurat ett avsnitt av magasinet med Jan G ifrån 80 talet. Jan G och m fl påstådd att vi Svenska aldrig skulle bli minoritet. Nu har vi fått Jan G dröm samhälle med bomber som spräng och usel tillväxt, där vi Svenskar tvingas bo i grind samhälle.

Det alltid bra att kunna historien för att förstå framtiden. Framsynta människor som Sven Olle(c) i Sjöbo förstod vilket dålig samhället vi skulle få, så han fixade fram en folkomröstning. Denna demokratiska rättighet fick inte övriga Svenska folket, och nu har vi ett mardröm samhälle där alla får asyl.

Det kosmopolitiska samhällets bygget är ett gigantisk misslyckade, värre än kommunismen.

Titta vid 54.31 , affärsbiträdet fick sina sko stulna av flyktingar och sedan notera den här uttalandet av dåvarande invandraminister Birgit Friggebo : ( Hon som skulle sjunga we shall overcome i Rinkeby ) ,råkade säga :

uppenbarligen finns någon tradition eller någonting annat som gör att kosovoalbaner är mer benägna att snatta och stjäla cyklar och tvätt" och det blev ett jävla liv. Då tiden tidens problem med kosovoalbanerna var ingenting jämför med dagens muslim plåga vi har idag.

Tyvärr kommer vi titta tillbaka till nuvarande tidpunkt om 20 år och se hur ännu värre det har blivit, dom som växer upp idag, dom förstå inte vilket bättre Sverige vi hade utan mångkultur, för dom är det en del av vardagen att som Svensk bli utsatt för brott och mobbning. Det kokta grodan har blivit ännu en grad varmare.
Senast redigerad av 53280 2020-01-14 kl. 07:38.
Citera
2020-01-14, 21:42
Medlem
Nu minns jag. Det stämmer, det fanns rätt många kosovoalbanska flyktingar på denna flyktingförläggning.
Citera
2020-01-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Gav SVT dokumentären titeln: "Jag är inte rasist, men..."?

Det stämmer. Känns namngivningen otidsenlig?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in