Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-09, 23:15
Medlem
Är verkligen inte insatt i hårdvara, men har fått bilden av att 3dmark vantage är ett bra test att gå efter för en (på det stora hela) bedömning av grafikkortet. Rätta mig om jag har fel!

Så jag undrar vilken 3dmark vantage (performance) poäng en dator bör ha just NU för att kunna spela samtliga nu existerande spel på högsta eller nära högsta inställningar.
Citera
2011-01-10, 01:17
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renzo-G
Är verkligen inte insatt i hårdvara, men har fått bilden av att 3dmark vantage är ett bra test att gå efter för en (på det stora hela) bedömning av grafikkortet. Rätta mig om jag har fel!

Så jag undrar vilken 3dmark vantage (performance) poäng en dator bör ha just NU för att kunna spela samtliga nu existerande spel på högsta eller nära högsta inställningar.

Jag påstår att man bör ha 15000+ på grafikkortet/korten för att ha ett hyfsat flyt i de mest krävande spelen på höga inställningar. Det är om du kör testet rakt av utan att ändra några inställningar.
Citera
2011-01-10, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Jag påstår att man bör ha 15000+ på grafikkortet/korten för att ha ett hyfsat flyt i de mest krävande spelen på höga inställningar. Det är om du kör testet rakt av utan att ändra några inställningar.

Är det 15 k + 3dmarks eller GPU score?
Vad är det man brukar se i tester online? 3Dmarks eller GPU scoren?
Citera
2011-01-10, 11:32
Medlem
det är 3dmark scoren.
Citera
2011-01-10, 17:29
Medlem
Boggas avatar
Nej, GPU score. Totala poängen blir ofta missvisande för att såna som har kort från nvidia nästan alltid glömmer deaktivera phys-x och får missvisande poäng pga det.

Så 15000+ GPU score...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in