Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-04, 15:44
  #1825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Att bryta med sitt vuxna barn är inte ovanligt,eller felaktigt om situationen kräver.
Sanna har i media pratat om hans drickande och han som frånvarande föräldrar,samt som du själv påpekar Sanna uttrycker ju också tydligt (i intervjuer) hur sjukligt dominant Lundell är, hur han utövar emotionell utpressning osv
Hur kändes det för honom,att läsa?
Hon har även bett honom om pengar trots hon bor ihop med en skådis som har miljoner.

Sen vet ingen utomstående hur deras relation är, eller varit.
Han är en människa med integritet, han är lite egen,man låt han vara det då.

Ovanligt är det defintivt.
Nej vi vet inte hur relationen ser ut
Men med tanke på Uffes minst sagt solkiga förflutna, kan man tycka att han kunde vara storsint
Han har nog gjort betydligt värre saker än SL .....
Hur känns det att ha en pappa som skämt ut sig för hela Sverige i decennier?
Integritet? Nja där är vi oense.
När Uffe söp som hårdast, var han halvpsykotisk och ökänd i Stockholm.
Det finns miljoner stories....
Jag har själv haft en alkad anhörig och vet vilket helvete det är.
Citera
2023-12-09, 14:15
  #1826
Medlem
Ett superproffs rakt igenom. Flertalet genomarbetade plattor,böcker,turneer. Undantaget 2-3 gig 1985. 2-3 gig 1991. Ingen har gett så mycket av sig själv till sin publik som Ulf. 3-4 timmars energikonserter.
Citera
2023-12-09, 17:46
  #1827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
Ett superproffs rakt igenom. Flertalet genomarbetade plattor,böcker,turneer. Undantaget 2-3 gig 1985. 2-3 gig 1991. Ingen har gett så mycket av sig själv till sin publik som Ulf. 3-4 timmars energikonserter.
Han har gjort några riktiga pärlor, som sticker ut ur mängden, det måste man ge honom. Synd bara att musiken blir så enformig...samma slags komp låt efter låt. Det slog mig alltid då jag bevistade hans konserter. Nu var det flera decennier sen sist jag såg han live så han och bandet kanske slipat lite på arren, vad vet jag. Men det som slog mig då på 90talet var hur jäkla långrandig det lät. Inte mycket dynamik där inte.
Citera
2023-12-09, 18:06
  #1828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thunderbow
Han har gjort några riktiga pärlor, som sticker ut ur mängden, det måste man ge honom. Synd bara att musiken blir så enformig...samma slags komp låt efter låt. Det slog mig alltid då jag bevistade hans konserter. Nu var det flera decennier sen sist jag såg han live så han och bandet kanske slipat lite på arren, vad vet jag. Men det som slog mig då på 90talet var hur jäkla långrandig det lät. Inte mycket dynamik där inte.
Alltid lika uppfriskande att ta del av en riktig kännares synpunkter
Citera
2023-12-09, 18:50
  #1829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Alltid lika uppfriskande att ta del av en riktig kännares synpunkter
Nu ska vi inte vara sarkastiska så här inför jul.
Kännare!? Är ju att ta i, men har hört en jäkla massa Lundelllåtar fr 70 talet till nu.
Du som uppenbarligen är ett Die Hard Fan. Upplever du aldrig honom som tjatig???
Var 'Tranorna kommer" en välbehövlig kommentar.
Citera
2023-12-09, 19:10
  #1830
Medlem
Hittade till farbrors youtubekonto häromåret, ja ivf till ett av dem..favoritlistan o övr var public, skrattade åt några fyndiga rätt så syrliga kommentarer han lagt på kvinnliga utländska singer-songwriters' videoklipp. Favoritlistan innehöll enbart bilvideos och gamla klipp på..ulf lundell. Det var inte från några uppträdanden utan snarare före o efter desamma. Minns inte hur jag bar mig åt för att säkerställa det verkligen var hans konto jag besökte men jag jämförde daterade sidor i dagböckerna med sparade favoriter på youtube iaf. Återvände aldrig till detta stalkande, kanske fick han hjälp att göra sidan privat.
Citera
2023-12-28, 23:58
  #1831
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uff99
Hittade till farbrors youtubekonto häromåret, ja ivf till ett av dem..favoritlistan o övr var public, skrattade åt några fyndiga rätt så syrliga kommentarer han lagt på kvinnliga utländska singer-songwriters' videoklipp. Favoritlistan innehöll enbart bilvideos och gamla klipp på..ulf lundell. Det var inte från några uppträdanden utan snarare före o efter desamma. Minns inte hur jag bar mig åt för att säkerställa det verkligen var hans konto jag besökte men jag jämförde daterade sidor i dagböckerna med sparade favoriter på youtube iaf. Återvände aldrig till detta stalkande, kanske fick han hjälp att göra sidan privat.

Kan du inte bjuda på några citat? Hade han skrivit något på någon Taylor Swift video eller dylikt?
Citera
2024-02-29, 14:14
  #1832
Medlem
lunarluddes avatar
Ulf lundell har rätt i mycket han säger och en grym sångare. Att han kritiserar folk som gör reklam speciellt spelreklam är bara rätt, dessa kändisar som gör det har jag inget för, så jävla pengarkåta så dom går över lik för pengar även fast det inte går någon nöd på dom alls.
Citera
2024-02-29, 20:04
  #1833
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Ulf lundell har rätt i mycket han säger och en grym sångare. Att han kritiserar folk som gör reklam speciellt spelreklam är bara rätt, dessa kändisar som gör det har jag inget för, så jävla pengarkåta så dom går över lik för pengar även fast det inte går någon nöd på dom alls.


Helt rätt!
Pengakåta kändisar, allt från GW, Persbrandt till Zelmerlöw med spelreklam och sitt namn på simpla tankvagnsviner.
Det skulle han aldrig ställa upp på.
Citera
2024-03-01, 19:11
  #1834
Medlem
truly.adolphines avatar
En anekdot från en artikel i Expressen från en recension av Marianne Lindberg De Geers senaste dagbok.

Citat:
Och nu springer MLDG på honom på gatan, hälsar – varpå Lundell pekar på henne och säger ”du ser ut som sista stadiet i syfilis”. Ursäkta? Så småningom förstår hon att det är för att hon själv har skrivit så här: ”Ulf Lundell påminner om en farbror på Lillhagens mentalsjukhus på 60-talet, svårt drabbad av syfilis.”

Trodde de var för gamla för att hålla på så. Samtidigt lite kul då jag själv skulle vilja våga slänga ur mig nålstick på det sättet mot mina personliga fiender.
Citera
2024-03-31, 11:36
  #1835
Medlem
snurresprettiss avatar
"Stad Full Av Ensamhet"
https://www.youtube.com/watch?v=FgnvfTyJiYM

Någon som vet varför den låten inte finns på Spotify? Är den inte från något av hans album/samlingar?

Är det Uffe själv som inte vill ha med den där?
__________________
Senast redigerad av snurresprettis 2024-03-31 kl. 11:39.
Citera
2024-04-25, 19:34
  #1836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
"Stad Full Av Ensamhet"
https://www.youtube.com/watch?v=FgnvfTyJiYM

Någon som vet varför den låten inte finns på Spotify? Är den inte från något av hans album/samlingar?

Är det Uffe själv som inte vill ha med den där?

Tack för länk
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback