Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-12, 22:24
Bannlyst
Jag använde 3/5 delar och packade hårt. De blir ju ganska långa eftersom de är så smala men min räckte minst 15 bloss Jag vet att det låter konstigt men de fungerar bättre än man tror!
Citera
2011-01-12, 22:30
Bannlyst
Bibelpapper, kvitton och papper från en tepåse funkar. Bäst är bibelpapper enligt mig.
Citera
2011-01-13, 15:22
Medlem
santanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sölve
Bibelpapper, kvitton och papper från en tepåse funkar. Bäst är bibelpapper enligt mig.
Vet att många snackar om bibelpapper, aldrig provat själv. bara att slicka å hoppas på att det fastnar eller?
Citera
2011-01-13, 15:27
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilovebarca
Hade slut på rullpapper för ett tag sedan och fick en snilleblixt. Jag kom på att jag hade mängder av sugrör inslagna i tunt papper, sådana man kan ta på burger king etc. Jag klippte av pappret i den längden jag ville att jointen skulle vara, hällde i mecket med hjälp av sugröret, packade lite, stoppade i en roach och rökte.

Av alla andra alternativ jag testat (kvitto, bibelpapper, bakplåtspapper osv.) var det här det absolut bästa. Det var jävligt lätt och eftersom att pappret var ofärgat såg det även ut precis som en joint.
Detta är nog ett väldigt bra alternativ för nybörjare och de som inte kan rulla

Ilovebarca

Vet inte om du är ute efter såna här tips också, men pipor gjorda på frukter, rotfrukter eller grönsaker (ex potatis äpple squash etc) funkar skitbra, och smakar dessutom gott.

Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Använde du hela sugröret då eller? Annars är det rent skitsnack, det pappret brinner nog lika fort om inte snabbare.

Alltså papperet kring sugrör är tunnare än ciggpapper, alltså brinner det långsammare

Citat:
Ursprungligen postat av kimztah
Man har alltid extra ocb med sig... Eller så känner man på sig när man har rökt många o pappren börjar ta slut. Annars så har jag köpt något rizzla papper där det kom som ett "papper" som sa att det bara var 5 papper kvar.

Hahaha men FYYY
Senast redigerad av CXT 2011-01-13 kl. 15:29.
Citera
2011-01-13, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Vet inte om du är ute efter såna här tips också, men pipor gjorda på frukter, rotfrukter eller grönsaker (ex potatis äpple squash etc) funkar skitbra, och smakar dessutom gott.

Alltså papperet kring sugrör är tunnare än ciggpapper, alltså brinner det långsammare

Hahaha men FYYY

Jag kanske formulerade mig fel men jag vet att det finns många trådar om folk som letar efter alternativ till rullpapper. Tack för förslagen ändå!
Citera
2011-01-14, 13:43
Medlem
Lefthands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sölve

Enligt mig är det nog bäst att låta bli, om nu det där är dom enda alternativen som finns för tillfället.

OCH GE FAN I KVITTOPAPPER DÅ DET INNEHÅLLER BISFENOL A!!!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bisfenol_A
Citera
2011-01-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lefthand
Enligt mig är det nog bäst att låta bli, om nu det där är dom enda alternativen som finns för tillfället.

OCH GE FAN I KVITTOPAPPER DÅ DET INNEHÅLLER BISFENOL A!!!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bisfenol_A
*läsa igenom wiki*

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUU-

Har rökt ur kvitto nån gång eller två på fyllan, oroar mig nu över eventuella endokrina skador

(kändes riktigt jävla fel efteråt, men man var full och dum)
Citera
2011-01-14, 20:23
Medlem
fhoshos avatar
dubbel
Senast redigerad av fhosho 2011-01-14 kl. 20:26.
Citera
2011-01-14, 20:24
Medlem
fhoshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimztah
Man har alltid extra ocb med sig... Eller så känner man på sig när man har rökt många o pappren börjar ta slut. Annars så har jag köpt något rizzla papper där det kom som ett "papper" som sa att det bara var 5 papper kvar.

Tjena att man tänker på det hela tiden!
"Rizzla" har en grön pappersbit på de sista 5 eller 10.
RAWhar även en text på lappen "Hey, your paper is running out" eller liknande, kommer inte riktigt ihåg.
Vad jag vet iallafall!
Citera
2024-11-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Dock är det ju mycket roligare att bränna bibeln eller koranen

För en satanist 👹
Citera
2024-11-20, 10:00
Medlem
hg777ys avatar
Personligen är klart B.K. sugrör mycket bra och man kan stoppa in ett filter eller röka det utan, i alla fall är det inte så harsh i smaken och i lungorna och kanske tar in till 2grqm (om man klipper) 10/10. Andra plats i mitt lista är hundra procent reklam papper/ newspapper, mycket bra, har också ett intressant smak i sig om man vet att tobaken är sk1t, lätt att arbeta med pga pappren är typ lite tjockare än tobak rullpapper men ändå lätt att rula (kort: smaksättning (varje vecka och sida nytt smak)) 7/10. Också testat sugrör från saft, korta men svårt och långsamt att sticka in tobaken annars är det rätt bra; 9/10. Toapapper och vanligt A4 papper e sk1t. (jag har ett cigarrett ruller, gl utan ett)
Citera
2024-11-21, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hg777y
Personligen är klart B.K. sugrör mycket bra och man kan stoppa in ett filter eller röka det utan, i alla fall är det inte så harsh i smaken och i lungorna och kanske tar in till 2grqm (om man klipper) 10/10. Andra plats i mitt lista är hundra procent reklam papper/ newspapper, mycket bra, har också ett intressant smak i sig om man vet att tobaken är sk1t, lätt att arbeta med pga pappren är typ lite tjockare än tobak rullpapper men ändå lätt att rula (kort: smaksättning (varje vecka och sida nytt smak)) 7/10. Också testat sugrör från saft, korta men svårt och långsamt att sticka in tobaken annars är det rätt bra; 9/10. Toapapper och vanligt A4 papper e sk1t. (jag har ett cigarrett ruller, gl utan ett)
Måste nog ändå säga att en finfin 1000-lapp brinner perfekt kompis!

(Köp mer vanligt papper är ni 10 år?)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in