• 3
  • 4
2011-07-11, 16:06
Medlem
Superduperfisks avatar
Är tanken med att odla i garderob att ha två garderober?
En för Veg. där modern och klonerna står, och en för blom. där man sätter in klonerna när dom är tillräckligt stora för att blomma till sig och få buds?

Jag är lite färsk i ämnet och skulle uppskatta upplysningar
Citera
2011-07-11, 18:04
Medlem
Pe.Wahlgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superduperfisk
En för Veg. där modern och klonerna står, och en för blom. där man sätter in klonerna när dom är tillräckligt stora för att blomma till sig och få buds?

Du kan lika gärna köpa frön men du tjänar ett par veckor
Citera
2011-07-11, 18:22
Medlem
Superduperfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pe.Wahlgren
Du kan lika gärna köpa frön men du tjänar ett par veckor
Menar du att man tjänar några veckor om man köper nya frön hela tiden?
Blir det inte fel då, hur vet man vilka som är kvinnliga? kommer inte dom manliga växterna befrukta dom kvinnliga så det blir typ frön istället för buds?
Citera
2011-07-12, 19:40
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:

vegga runt 4 veckor och slå om till 12/12, jag kör 6~8 veckors vegg i en scrog och får hyffsade skördar med lite över 100W i min garderob, enda kylningen är att jag leder ut värmen genom att ha dörren stående på glänt med en springa på under 10cm. Lukt är inget direkt problem för mig och två wonderbaums löser det problemet för mig. Jag har byggt en liten låda i garderoben som jag odlar i som kostade runt 200 kronor (högt räknat) att bygga...
Citera
2011-07-17, 13:56
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattholma-2
vegga runt 4 veckor och slå om till 12/12, jag kör 6~8 veckors vegg i en scrog och får hyffsade skördar med lite över 100W i min garderob, enda kylningen är att jag leder ut värmen genom att ha dörren stående på glänt med en springa på under 10cm. Lukt är inget direkt problem för mig och två wonderbaums löser det problemet för mig. Jag har byggt en liten låda i garderoben som jag odlar i som kostade runt 200 kronor (högt räknat) att bygga...
Det var en hel del över 100W när jag kollade, närmare 150 W + datorfläktar som drar kanske 10W när de kör. Har en LED panel som verkar fungera hyffsat bra med LE lampor. Tjocka buds och hyffsat lite bladbildning.
Citera
2011-07-20, 22:48
Medlem
Citat:
Menar du att man tjänar några veckor om man köper nya frön hela tiden?
Blir det inte fel då, hur vet man vilka som är kvinnliga? kommer inte dom manliga växterna befrukta dom kvinnliga så det blir typ frön istället för buds?

Jag tror han menade att du skulle spara några veckor för varje skör med moder plantor och cloner istället för frön.
Jag har haft mammor och tagit cloner på dom förut men eftersom jag skördar var 10 vecka föredrar jag att sätta fröna i jorden några veckor innan jag ska skörda. I ett annat utrymme så klart där jag kan ge fröna 18/6 och så fort jag skördar dom i blom rummet har jag nya plantor redo som i alla fal varit 3 veckor under 18/6 ljus. Med det systemet slapp jag sitta och vänta som denna vända på att plantorna ska växa till sig innan jag kan blomma dom.

Och för att slippa hanar köper du alltid feminiserade frön, det betyder att 100% av fröna ska vara honor och hittills har jag inte haft några problem med feminiserade frön.
Senast redigerad av wexper 2011-07-20 kl. 22:50.
Citera
2011-07-25, 23:42
Medlem
Superduperfisks avatar
Skulle ingen kunna ta en bild på sin garderob och ladda upp så man får se hur det ser ut?
Eller en paint-ritning eller nått? Skulle uppskattas, tack
Citera
2011-07-28, 00:46
Medlem
defeatists avatar
Tänkte tipsa om ett "nät" man kan använda vid scrog, behövs däremot att klippas till (med tång) efter behov.

Antonius Trådback för 30kr på IKEA.
Citera
2011-07-28, 01:10
Medlem
Schysst guide. Du har inte tänkt på att uppdatera med lite bildexempel för oss som är instruktionshandikappade?
Citera
2011-07-28, 09:28
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fgdsfg
Schysst guide. Du har inte tänkt på att uppdatera med lite bildexempel för oss som är instruktionshandikappade?
Jag håller på att knåpa ihop en bild på en growbox man kan bygga utan att behöva betala en halv förmögenhet och utan att behöva köpa på sig verktyg man inte redan borde ha hemma. Kommer upp i dagarna om ni har tur.
Citera
2011-08-28, 20:10
Medlem
Superduperfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattholma-2
Jag håller på att knåpa ihop en bild på en growbox man kan bygga utan att behöva betala en halv förmögenhet och utan att behöva köpa på sig verktyg man inte redan borde ha hemma. Kommer upp i dagarna om ni har tur.

Värkar som vi inte hade tur..
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in