Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Undra om det finns någon fysisk gräns där vanligt folk börjar undra kring sanningshalten, eller om dom kan hitta på vad som helst?
kring hittler och nazismens ondska toror jag inte det finns någon verklig gräns. Skulle i så fall vara om man kommer in på det övernaturliga som en deal med dävulen eller liknande. Men saker som är fysiskt möjligt, som tex att hittler ska ha låtit nyfödda judiska spädbarn tömmas på blod och sedan haft blodet fraktat till sig för att avnjuta med kex över en god bok skulle nog köpas.
Citera
2011-01-13, 17:01
Bannlyst
Men i Hitler the rise of evil, så visas det att han har sexuellt umgänge med sin systers dotter vilket leder till hennes självmord. Finns det någon sanning bakom detta? Om jag inte missminner mig var hans farsa jude i den filmen också och han var djurplågare i kriget då han sparkade och sparkade på sin hund... Ganska roligt att han spelas av den där brittiska snubben som har huvudrollen i 28 månader senare, tänkte bara på hitlern är jag såg den rullen på bio
Citera
2011-01-13, 17:05
Medlem
brutusmaximuss avatar
Fakta om Hitlers föräldrar:

http://www.youtube.com/watch?v=vw9Qm_TejCo
Citera
2011-01-13, 17:17
Medlem
Miiiiias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The moonman
Att han skulle haft judiskt blod trodde jag var för länge sedan var avfärdat. Hans far ska ha varit sträng men sexuella övergrepp har jag aldrig läst om.

Har inte läst allt som finns att läsa så rätta mig gärna.

Jag läste i Vetenskap & Historia under förra året att man nu bevisat att Hitler hade judiskt påbrå. Dock hittar jag inte tidningen nu, så jag kan inte återge hela texten.
Citera
2011-01-13, 17:38
Medlem
Fields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miiiiia
Jag läste i Vetenskap & Historia under förra året att man nu bevisat att Hitler hade judiskt påbrå. Dock hittar jag inte tidningen nu, så jag kan inte återge hela texten.

Skulle uppskatta att du letade mer efter den tidningen för det där verkar högst osannolikt.

Om hans farfarfarmorsfarsfarsmorfarsfarfarmor etc. eller något i den stilen var jude så är det ju knappast väsentligt...

edit. http://www.mixr.se/vetenskap/nytt-oc...e-judiskt-blod

Jag hittade det du menade genom allvetande (nåväl) google...

Så det är lika stor chans att Hitler haft somaliskt påbrå som judiskt?

Skulle kalla det där för allt annat än bevis...
Senast redigerad av Field 2011-01-13 kl. 18:16.
Citera
2011-01-13, 18:14
Medlem
brutusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Field
Skulle uppskatta att du letade mer efter den tidningen för det där verkar högst osannolikt.

Om hans farfarfarmorsfarsfarsmorfarsfarfarmor etc. eller något i den stilen var jude så är det ju knappast väsentligt...

Om du nu är så intresserad - läs här:

http://www.reformation.org/adolf-hitler.html

http://www.theforbiddenknowledge.com...rothschild.htm
Citera
2011-01-13, 18:35
Medlem
Miiiiias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Field

edit. http://www.mixr.se/vetenskap/nytt-oc...e-judiskt-blod

Jag hittade det du menade genom allvetande (nåväl) google...

Så det är lika stor chans att Hitler haft somaliskt påbrå som judiskt?

Skulle kalla det där för allt annat än bevis...

Jag hittade tidningen nu men såg att du var snabbare än vad jag var. Jag blev väl lite missledd av notisens rubrik som löd: "DNA-bevis. Hitler hade judiskt blod". Men det verkar ändå som om det finns en viss möjlighet att det stämmer, även om det inte är 100% säkert.
Citera
2011-01-14, 05:18
Medlem
"Ett bevis är en speciell kromosomgrupp som är sällsynt bland västeuropéer men vanlig bland marockaner, somalier och vissa judar"

Vissa judar, och så försöker de få det att låta som att han är besläktad med judar.
Citera
2011-01-14, 12:21
Medlem
tapirs avatar
Jag såg en dokumentär där dom, utöver det som redan nämnts i tråden, berättade att Hitler tände så mycket på sin röst att han fick orgasm när han talade

Men jag kan förstå om det är sant, jag måste säga att det rycker lite i min baguette med när han eldar på
Citera
2011-01-14, 20:33
Medlem
L.A.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Använd engelska Wikipedia så slipper du problemet.

Svenska Wikipedia bör enbart användas för svenska ämnen, typ Bockstensmannen eller Vasaloppet.
Instämmer helt. Ibland är engelska Wikipedia till och med bättre än svenska på ämnen som har med Sverige att göra:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sofia_Vasa

http://en.wikipedia.org/wiki/Princess_Sophia_of_Sweden

Att det finns gått om myter angående Hitler kan väl inte direkt kommit som en överraskning för TS. Att de även finns på ett ställe som svenska wikipedia lär väl knappast överraskat någon. Snarare så hade jag blivit överraskad om det inte varit några fel, några osäkra saker, någonting utan källa etc i en såpass lång artikel.
Citera
2011-01-14, 22:15
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miiiiia

Hmmm, men i Allt om Vetenskap tema Historia står det tvärtom. Att Hitler skulle haft judiska rötter är en myt. Det som står är att Hitlers fader Alois var illegtim son till Maria Anna Shicklgruber och en oidentifierad manperson. Den fattige kvarnarbetaren Johann Georg Hiedler har pekats ut som fader. Det som låg till grunden att Hitler hade judiska rötter var att det var någon annan "yngling" från grannskapet som hade varit jude. Det saknas bevis för att stärka teorien om att Hitler var av judiskt pråbo...

OnT: Dumt att pk-idioter ska förvrida sanningen. Wikipedia ska inte användas, och om nu det måste användas, kolla alltid efter referat...
Citera
2011-01-15, 03:59
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaziOne
Hmmm, men i Allt om Vetenskap tema Historia står det tvärtom. Att Hitler skulle haft judiska rötter är en myt. Det som står är att Hitlers fader Alois var illegtim son till Maria Anna Shicklgruber och en oidentifierad manperson. Den fattige kvarnarbetaren Johann Georg Hiedler har pekats ut som fader. Det som låg till grunden att Hitler hade judiska rötter var att det var någon annan "yngling" från grannskapet som hade varit jude. Det saknas bevis för att stärka teorien om att Hitler var av judiskt pråbo...

OnT: Dumt att pk-idioter ska förvrida sanningen. Wikipedia ska inte användas, och om nu det måste användas, kolla alltid efter referat...

I det här fallet tror jag inte direkt att det är just att man är PK som gör att man påstår det utan att man är naiv och rätt dum.

Överhuvudtaget så finns det MÅNGA myter om just andra världskriget läs Kavallerianfallet, som inte direkt hänvisas till att vara PK. Jag tror att det snarare handlar om en sorts ironi.

Kan det föresten vara en bra idé att uppdatera sidan med "riktig" information istället för att knyta näven i fickan.

Jag är i vilket fall som helst nyfiken på hur pass korrekt Bengt Liljegrens bok är tex, (har den som sovljudbok just nu nämligen, slår dock inte klassiska dokumentärer om andra världskriget med den lugna brittiska rösten....)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in