Citat:
Ursprungligen postat av LaziOne
Hmmm, men i Allt om Vetenskap tema Historia står det tvärtom. Att Hitler skulle haft judiska rötter är en myt. Det som står är att Hitlers fader Alois var illegtim son till Maria Anna Shicklgruber och en oidentifierad manperson. Den fattige kvarnarbetaren Johann Georg Hiedler har pekats ut som fader. Det som låg till grunden att Hitler hade judiska rötter var att det var någon annan "yngling" från grannskapet som hade varit jude. Det saknas bevis för att stärka teorien om att Hitler var av judiskt pråbo...
OnT: Dumt att pk-idioter ska förvrida sanningen. Wikipedia ska inte användas, och om nu det måste användas, kolla alltid efter referat...
I det här fallet tror jag inte direkt att det är just att man är PK som gör att man påstår det utan att man är naiv och rätt dum.
Överhuvudtaget så finns det MÅNGA myter om just andra världskriget läs Kavallerianfallet, som inte direkt hänvisas till att vara PK. Jag tror att det snarare handlar om en sorts ironi.
Kan det föresten vara en bra idé att uppdatera sidan med "riktig" information istället för att knyta näven i fickan.
Jag är i vilket fall som helst nyfiken på hur pass korrekt Bengt Liljegrens bok är tex, (har den som sovljudbok just nu nämligen, slår dock inte klassiska dokumentärer om andra världskriget med den lugna brittiska rösten....)