Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-15, 01:22
  #1
Medlem
Crawzs avatar
***** Hand History for Game 2032614591 ***** (Entraction)
$50.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, January 14, 10:40:58 ET 2011
Table Almtuna (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 1: sagitar ( $88.08 USD )
Seat 2: FlashBite_ ( $83.65 USD )
sagitar posts big blind [$0.50 USD].
FlashBite_ posts small blind [$0.25 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to FlashBite_ [ 9c Qc ]
FlashBite_ raises [$1.25 USD]
sagitar raises [$3.00 USD]
FlashBite_ calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 5c, Tc, 3s ]
sagitar bets [$2.50 USD]
FlashBite_ raises [$12.50 USD]
sagitar calls [$10.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 2s ]
sagitar checks
FlashBite_ ?

FI löspassiv fisk som spelar 63% av sin bb och 3-betar 22%, AF 5

Min linje: Tänker att jag foldar ut i princip allt på river förutom det han satt på

Kom igen, synpunkter på handen?
Citera
2011-01-16, 12:08
  #2
Medlem
Cantonaas avatar
Det känns onödigt att raisa 5x på flop, så jag gör den lite mindre. Till $8 eller något i den stilen. På den där brutalt tråkiga turnen checkar jag bakom och tar mitt gratiskort. Är turnen roligare kommer jag panga, men nu tror jag inte att han foldar tillräckligt ofta.

Du reppar ingenting på rivern, men det kan gå mot en sån snubbe som inte tänker så mycket. Frågan är hur light han värdebetar där, för jag tvekar på att han slänger någonting som är bättre än AT.
Citera
2011-01-16, 23:15
  #3
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantonaa
Det känns onödigt att raisa 5x på flop, så jag gör den lite mindre. Till $8 eller något i den stilen. På den där brutalt tråkiga turnen checkar jag bakom och tar mitt gratiskort. Är turnen roligare kommer jag panga, men nu tror jag inte att han foldar tillräckligt ofta.

Du reppar ingenting på rivern, men det kan gå mot en sån snubbe som inte tänker så mycket. Frågan är hur light han värdebetar där, för jag tvekar på att han slänger någonting som är bättre än AT.

Jo, här återkommer vi ju till det massiva problemet med handranges i HU, han var ju inte direkt en mästerlig spelare när han min 3-bettar med 64s. Stackdjupen hade att göra med min stora raise f.ö, men möjligt att det är -ev.

På tal om EV, är jag verkligen så långt ifrån neutral EV när jag pushar river?
Citera
2011-01-29, 16:21
  #4
Medlem
syna flop, vi vill inte få in det 175bb eff~ med endasat färgdrag. Kan lätt plocka hem potten på senare gator, även vid miss.
Citera
2011-02-18, 02:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sammejao
syna flop, vi vill inte få in det 175bb eff~ med endasat färgdrag. Kan lätt plocka hem potten på senare gator, även vid miss.

du är så klok m8! zina florren sen kan du som spelar scheka bakom turn och kika riverz
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback