Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-01, 16:54
  #11401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast här måste jag dock tillfoga att elbilar - och även hybridbilar - fortfarande är väldigt dyra. Jag kan förstå att särskilt folk som bor på landet, med dåliga eller obefintliga bussförbindelser, är rädda för att hamna i en situation där de inte har råd med bil. Om bensin- och dieselbilarna förbjuds helt. Alla måste inte vara white trash eller dumma för det, och detta säger jag trots att jag själv tror på att vi måste avveckla de fossila bränslerna. Men livet måste ju trots allt fungera också.

Självklart måste vi sluta använda oss av kol och olja. Sånt kommer ju från gamla dinosaurier och oljan tar ändå slut i morgon, nej i övermorgon... nej om ett år, två år, tio år, hundra år... ja. Nä usch. I stället bör vi satsa på den jättemiljövänliga, jätteeffektiva och jättelönsamma vindkraften. Det är lika självklart som att vi måste ta jättemånga boosterdoser med jättemycket spikprotein i.

Sånt är ju helt självklart. Om man inte är white trash alltså.

Ju färre doser man tagit desto mer white trash är man.
Citera
2024-04-02, 15:54
  #11402
Medlem
En del WT är rätt sköna människor. Oförargliga och i grunden snälla. Tänk Onslow och hans fru i ”skenet bedrar”…

De WT jag känner har det gemensamt att de skaffat barn mycket tidigt, bor ofta på landet och meckar med bilar. Röker ofta och har stökigt inne och ute. 15-åriga dottern Tindra är gravid med Kevin i parallellklassen, vilket får hennes farsa Sonny, 34 år, att utbrista: ”fasen det ni, en annan är morfar före 35” och ”vilken grabb hon hittat, Kevin ska gå Fordons som jag gjorde, ja jäklar!”
Citera
2024-04-02, 16:10
  #11403
Medlem
Megadolmes avatar
Uttöjda hål i öronsnibben har jag stött på ett par gånger, på folk som annars är typiskt WT.
Citera
2024-04-02, 16:28
  #11404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
En del WT är rätt sköna människor. Oförargliga och i grunden snälla. Tänk Onslow och hans fru i ”skenet bedrar”…

De WT jag känner har det gemensamt att de skaffat barn mycket tidigt, bor ofta på landet och meckar med bilar. Röker ofta och har stökigt inne och ute. 15-åriga dottern Tindra är gravid med Kevin i parallellklassen, vilket får hennes farsa Sonny, 34 år, att utbrista: ”fasen det ni, en annan är morfar före 35” och ”vilken grabb hon hittat, Kevin ska gå Fordons som jag gjorde, ja jäklar!”

Själv vill jag nog påstå att man knappast kan vara ett äkta WT om man är en bra människa. Det går inte ihop.

White trash är i min bok per definition dåliga människor: opålitliga, oärliga, omogna, ouppfostrade, skitsnackande idioter med en massa mindervärdeskomplex som de i sin totala frånvaro av självinsikt ständigt tar ut på andra. Mänskligt avskräde.
Citera
2024-04-02, 16:59
  #11405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Själv vill jag nog påstå att man knappast kan vara ett äkta WT om man är en bra människa. Det går inte ihop.

White trash är i min bok per definition dåliga människor: opålitliga, oärliga, omogna, ouppfostrade, skitsnackande idioter med en massa mindervärdeskomplex som de i sin totala frånvaro av självinsikt ständigt tar ut på andra. Mänskligt avskräde.

Finns sådana. Men som i alla grupper av människor finns det falanger. De WT jag träffat har vart sjyssta.
Citera
2024-04-02, 17:14
  #11406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Finns sådana. Men som i alla grupper av människor finns det falanger. De WT jag träffat har vart sjyssta.

Nej, jag menar att det är en definitionsfråga. Ett bra white trash blir en oxymoron. Contradictio in terminis.
Citera
2024-04-04, 19:14
  #11407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Jag gör ett försök:

- Diagnoser: borderline, ADHD
- Missbruk
- Tatueringar
- Gränslöst beteende
- Lågutbildade och dåliga betyg
- Gapiga åsikter baserade på känslor
- Entitlement (rätt till allt utan motprestation)
- Offermentalitet (framförallt WT-kvinnor)
- Slabbiga sexkontakter
Mycket bra sammanfattat. Särskilt det där gränslösa, att inte ha någon känsla för vad som passar sig, och när. De kan utan problem berätta högt för kassapersonalen på Lidl inför hela kön att de inte kan betala ”för Kevin skulle betala för ps3 jag sålde till han, men det har han inte gjort den jäveln, så då låna jag av Melody, men det gick till cigg fattaru va, och sen ba fick jag p-bot fast jag stod ju bara utanför ambulansutfarten en halvtimme, jävla p-vaktkärring och sen påstod Tindra-Lee att jag inte hade betalt underhåll förra månaden men det hade jag ju fan visst, ska fan ringa henne för hon är skyldig mig, vänta lite bara så fixar jag pengar….”
Citera
2024-04-04, 19:41
  #11408
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Mycket bra sammanfattat. Särskilt det där gränslösa, att inte ha någon känsla för vad som passar sig, och när. De kan utan problem berätta högt för kassapersonalen på Lidl inför hela kön att de inte kan betala ”för Kevin skulle betala för ps3 jag sålde till han, men det har han inte gjort den jäveln, så då låna jag av Melody, men det gick till cigg fattaru va, och sen ba fick jag p-bot fast jag stod ju bara utanför ambulansutfarten en halvtimme, jävla p-vaktkärring och sen påstod Tindra-Lee att jag inte hade betalt underhåll förra månaden men det hade jag ju fan visst, ska fan ringa henne för hon är skyldig mig, vänta lite bara så fixar jag pengar….”

Namnen var priceless! Väldigt typiskt beteende och språkbruk också.

Lägger dåligt språk och trashiga namn till min WT-lista! Äta skräpmat dagligen och övervikt skulle kanske passa också? Trassliga familjerelationer, och tre aborter i bagaget.
__________________
Senast redigerad av Kip.Kinkel 2024-04-04 kl. 19:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback