2021-05-10, 13:15
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Janne Ranninen beskriver detaljerat hur mordet på Volkan begicks i intervju hos youtube-kanalen Dialogisk. "Det var inte meningen att jag skulle vara på plats i Helsingfors-lägenheten när de inhyrda finnarna begick mordet" säger han bland annat.
Vidare säger Ranninen: "Att se någon bli strypt,ens egen kompis, är det bland det värsta man kan vara med på. De gurglande ljuden Volkan utstötte efter att strypsnaran lossnades var hemska."

Han verkade så oberörd ändå i intervjun.
Citera
2021-05-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holk1
Det stämmer.
Vad jag hört genom rykten är att Babyface heter Janne Raninen egentligen, och att det var han, "Raimo" och "Jani" som genomförde mordet på Volkan Ünsal som Leo ”Kinesen” Carmona och Carlos Barea ska ha "beställt". De sitter nu för anstiftan till mord. Enligt killarna själva är de alla oskyldiga. "Kinesen" sa i december till DN i en intervju att han hoppades på att komma ut om 6 år, alltså efter sammanlagt 14 år i finkan. Men det kan bli fler då han egentligen sitter på livstid.

Varför de jagade just Volkan var för att han hade fått i uppdrag att förvara rånbytet från Arlanda hemma hos sig i utbyte mot 1 miljon. Aftonbladet intervjuade en källa i oktober 2002 och denne källa sa då att Volkan hade roffat åt sig mellan 3-4 miljoner av bytet och ska ha köpt en lyxlägenhet i Ankara, Volkan nekade dock alltihop. När han sedan vittnade också så var priset satt på hans huvud..

Janne "Babyface" och hans kumpaner ska ha fått en halv miljon av Carlos Barea för mordet på Volkan. Barea misstänktes för att ha varit med och deltagit i Arlandarånet. Det är dock oklart om Babyface eller Kinesen var med vid råntillfället. Men enligt GP ska det ha funnits mellan 10-15 misstänka för inblandning i rånet så man kan inte vara säker!

Vem är Barea? Har googlat massor och hittar bara att Leo blev dömd för anstiftan.

Edit: Barea är ett påhittat namn vad jag förstått men du skrev Leo OCH Carlos som om det vore två personer som blivit dömda för anstiftan. Det var väl bara en?
Senast redigerad av sofand1987 2021-05-15 kl. 01:30.
Citera
2021-08-28, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Vem är Barea? Har googlat massor och hittar bara att Leo blev dömd för anstiftan.

Edit: Barea är ett påhittat namn vad jag förstått men du skrev Leo OCH Carlos som om det vore två personer som blivit dömda för anstiftan. Det var väl bara en?

Ojdå, det stämmer ju. Det är en & samma person. Fel av mig
Citera
2021-08-31, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987

Citat:
Ursprungligen postat av Holk1
Ojdå, det stämmer ju. Det är en & samma person. Fel av mig

Detta har blivit väldigt snurrigt då man har blandat ihop pseudonymer med vanliga namn.
Men är det inte Carlos P "tjockisen" som man ibland blandar ihop med kinesen? Han blev väl inte dömd för mordet men var väl en av dom som Volkan i sin tur planerade att mörda (med hjälp av Janne trodde han).
Citera
2023-01-14, 22:51
Medlem
Här förklarar Leo Arlandarånet i detalj:
https://youtube.com/watch?v=6pra_9kszzU
Citera
2023-05-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Troligen hämnd för mordet på Volkan, eller hur?
Nej absolut inte utan uppgörelse mellan Raimo och känd finländsk kriminell.
Citera
2023-07-19, 17:43
Medlem
Leo mår bra och är framgångsrik.

Svensken såg jag på en MMA gala i Västerås förra året.

Den andra svensken kör på i sitt bolag.

Blir intressant att se filmen om rånet.

Ps grym stöt
Citera
2023-12-22, 15:55
Medlem
-GGs avatar
Jag kollar på Svenska Fall om fallet.

Vilken patetisk bunt med människor. Som knappt kan prata ordentligt. De använder ord som tonåringar och framstår som helt infantila och själslösa.

Men det är så den kriminella (blatte)eliten brukar se ut.
Citera
2024-06-29, 16:40
Medlem
vem var det förutom Leo och René som numera är död som var inne på Arlanda och var med i själva rånet ?
Citera
2024-06-30, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beta-kuliss
Volkan Ünsal lever 2021...Intressant (konstigt att inget kommenterat detta i tråden efter ditt inlägg). Denne Volkan Ünsal - idag 2021 alltså skriven i Stockholm - är sett till namn och födelsedata exakt den person som mördades 2003.

Om det nu funnits två stycken Volkan Ünsal födda 1977 i svensk historia, är det intressant att båda - en död och en levande - tydligen föddes 25 juli 1977...

Liket efter Volkan har fortfarande aldrig påträffats...
Då är han inte dödsförklarad, därav att han ”finns”.
Citera
2024-09-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Detta har blivit väldigt snurrigt då man har blandat ihop pseudonymer med vanliga namn.
Men är det inte Carlos P "tjockisen" som man ibland blandar ihop med kinesen? Han blev väl inte dömd för mordet men var väl en av dom som Volkan i sin tur planerade att mörda (med hjälp av Janne trodde han).

Vilka var det förutom Leo kinesen som utförde rånet
Citera
2024-09-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Leo mår bra och är framgångsrik.

Svensken såg jag på en MMA gala i Västerås förra året.

Den andra svensken kör på i sitt bolag.

Blir intressant att se filmen om rånet.

Ps grym stöt

Vilka är detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här