• 7
  • 8
2011-04-12, 13:25
Medlem
MoribundWorlds avatar
Manowars texter är kraftgivande och inspirerande till skillnad från all jävla självmordsmetal med androgyna fjollor som pumpas ut i mainstream kanaler idag.

Det blir lite tramsigt ibland när musiken handlar om musikstilen i sig, men jag väljer att se det ur en "meta"-synvinkel, dvs vad det representerar. Hårdrocken representerar ofta maskulina, heroiska och traditionellt nordiska ideal. Speciellt genom manowars texter som knyter an till fornnordisk mytologi.

Manowars texter är helt fantastiska, det finns en djup musikalisk och poetisk begåvning, och när man lyssnar på dem känner man att man kan övervinna allt. Manowar är kulturkamp när det är som bäst! I tvär kontrast till all jävla skit som spelas i radio och på TV.
Citera
2011-07-21, 22:10
Medlem
MrVisstos avatar
Låtlistan på trädgårn var ren och skär kärlek!

Sitter och tänker tillbaka på den kvällen nu och är inte helt säker på om de spelade hand of doom? http://youtu.be/6EviiD3--iU
Citera
2012-02-23, 21:39
Medlem
Har en fråga om Trädgården Göteborg, inte relaterat med topic men hellre lägga frågan här än att starta en ny tråd angående mitt problem..

Jag ska till trädgården imorgon för att se markoolio, tillsammans med min mor, min äldste bror och hans flickvän. Letade runt lite på google förut och hitta inga officiella evenemang den 24 Augusti 2012, men hittade däremot en informationssida där det stod att markoolio kommer att vara där imorgon. Min mor vet dock inte hur hon ska betala för oss alla. Eftersom det inte är ett "officiellt evenemang" då säljer de väl heller inte biljetter via ticnet?

Min fråga alltså: Vart köper jag biljetter/betalar inträde för en kväll på trädgården Göteborg imorgon den 24 Augusti 2012?

MvH Jag
Citera
2012-02-23, 21:48
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodissapoint
Har en fråga om Trädgården Göteborg, inte relaterat med topic men hellre lägga frågan här än att starta en ny tråd angående mitt problem..

Jag ska till trädgården imorgon för att se markoolio, tillsammans med min mor, min äldste bror och hans flickvän. Letade runt lite på google förut och hitta inga officiella evenemang den 24 Augusti 2012, men hittade däremot en informationssida där det stod att markoolio kommer att vara där imorgon. Min mor vet dock inte hur hon ska betala för oss alla. Eftersom det inte är ett "officiellt evenemang" då säljer de väl heller inte biljetter via ticnet?

Min fråga alltså: Vart köper jag biljetter/betalar inträde för en kväll på trädgården Göteborg imorgon den 24 Augusti 2012?

MvH Jag

24 augusti i morgon? Även om jag också vill ha sommar så vill jag hellre ha samma droger som du tar.
Citera
2012-02-23, 21:54
Medlem
Haha, menade såklart FEBRUARI, ursäkta mig för detta misstag
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem