Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Vad äter du för mediciner idag? Missbrukar du alkohol eller någon annan drog?
Jag håller med om mycket i ditt första inlägg, och jag mår verkligen dåligt när jag läser det.
Hoppas verkligen du klarar det.
Däremot tycker jag du skyller lite väl mycket på Lyrica när det faktiskt är du som har överdoserat kraftigt. Personligen skulle jag inte sluta rakt av då jag själv märkt hur dåligt jag mår då jag missat ett par dagar.
Det som verkar hjälpa dig är smärtstillande preparat, du nämde krypton som är en Opioid.
Det är väl aldrig bra att byta en drog mot en annan men är du tvungen skulle jag hellre rekommendera Kratom eller möjligtvis Kodein.
Önskar dig all lycka!
Ingen Alkohol alls, inte en droppe på 15 månader, äter Concerta 72 mg/dag + att jag har Imovane till natten 2 x 7,5 mg. Hade även Xanor här före jul, men man ska ju inte dra på sig ett bensoberoende istället! Börjar dock kännas lite bättre nu, hoppas att jag tagit mig igenom det värsta nu så jag ska inte blanda in några mer "ersättningsprepparat", nu är det bara att kämpa på utan något som dämpar.
Visst håller jag med om att jag själv är ansvarig för att det blev som det blev, det är ju jag som överdoserat och ingen annan. Det jag är besviken på är hur Lyrica beskrevs i början när jag fick det, det skulle ju vara helt problemfritt och inte finnas några risker sa läkarna, men det är klart, det var väl inte så många fall av folk som hade fått problem med lyrican som hade dykt upp då, det har gjort många tillägg i Fass om Lyrican sedan det släpptes på svenska marknaden.
Sen är jag lite förundrad över att läkaren ville fortsätta skriva ut det så lätt fast jag berättade att jag började få problem med dom...
Men men, man är ju alltid själv ansvarig för vad man stoppar i sig. det är ju ingen som har tvingat mig!
Jag tror att jag måste bli bättre på att ta ansvar för mitt eget mående, har litat/hoppats lite för mycket på att jag ska få ett bra och problemfritt liv genom att någon läkare ska skriva ut något magiskt piller som för evigt ska få mig att må bra!
Nu satsar jag mer på att lösa mina problem den hårda vägen utan att man ska måsta stoppa i sig en massa grejer och tro att det ska lösa allt. Ska ta mer ansvar för att jag själv ska bli lycklig, i slutändan har man ju alltid bara sig själv att lita på, och en själv som ska göra nåt bra av sitt liv!
Har även anmält mig till en samtalsgrupp för vuxna barn till alkoholister, jag vet att det kommer att vara as-jobbigt att gå igenom det, men jag vet också att det kommer att ge mig otroligt mycket.
Man kan ju inte hålla på att trubba av hjärnan för att slippa känna alla jobbiga känslor, ibland måste man våga må dåligt och känna dom jobbiga känslor. Annars så kommer man nog inte vidare i livet, saker och ting måste ibland bearbetas utan att man trycker bort det som är jobbigt!
Ska hädanefter leva utan att vara rädd för dom känslor som finns där och utan att dämpa dom med mediciner, jag ska bara lyckas ordna upp mitt liv och ta mig igenom alla jobbiga saker och visa att jag kan vara stark och ta mig igenom svåra jobbiga perioder utan en mass tabletter.
Så är det bara, jag ska kämpa som ett djur för att bli lycklig den naturliga vägen! Jag känner mig riktigt peppad att ta kampen nu! Nu jävlar ska jag tillbaka till ett bra liv!! Och även om livet kanske inte ha varit vad jag önskat mig så ska det fan bli precis som jag önskar mig!
I choose my own detiny...