2011-01-20, 15:05
Medlem
Hej!

Jag och två kompisar är sugna att nu till våren börja träna MT någonstans i sthlm. Vi är nybörjare och letar efter en klubb där man kan träna i varierad form sparring/tekniker.

Vi siktar på att köra 2 dagar i veckan och ser gärna att det inte är "fysträning" eftersom vi redan gymmar 5 gånger i veckan.

Har kollat på Slagskeppet som verkar nice, någon som har andra förslag?
Citera
2011-01-20, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koenstig
Hej!

Jag och två kompisar är sugna att nu till våren börja träna MT någonstans i sthlm. Vi är nybörjare och letar efter en klubb där man kan träna i varierad form sparring/tekniker.

Vi siktar på att köra 2 dagar i veckan och ser gärna att det inte är "fysträning" eftersom vi redan gymmar 5 gånger i veckan.

Har kollat på Slagskeppet som verkar nice, någon som har andra förslag?

stockholm muay thai
ligger på kungsholms torg
mkt fys men mkt teknik också.
går själv där, jättebra klubb. mkt folk på passen just nu dock, så blir lite trå ngt ibland .
Citera
2011-01-20, 15:27
Medlem
Bill Cliffs avatar
https://www.flashback.org/t1414648

78 sidor.
Citera
2011-01-20, 17:39
Medlem
Sett den tråden men som sagt 78 sidor och jobbig att hitta nutida relevant information. Sen eftersöker jag en klubb med som har så lite fysträning som möjligt då jag/mina kompisar redan gymmar väldigt seriöst.

Sparring, tekniker, fys. I den ordningen kommer det som vi vill ha mest av.

Självklart går det bra med en del fys men har testat en del klubbar där det varit väldigt mycket, inte alls det som jag/vi vill ha
Citera
2011-01-20, 18:21
Medlem
wohoftws avatar
Citat:
Sett den tråden men som sagt 78 sidor och jobbig att hitta nutida relevant information. Sen eftersöker jag en klubb med som har så lite fysträning som möjligt då jag/mina kompisar redan gymmar väldigt seriöst.

Sparring, tekniker, fys. I den ordningen kommer det som vi vill ha mest av.

Självklart går det bra med en del fys men har testat en del klubbar där det varit väldigt mycket, inte alls det som jag/vi vill ha

Du kommer inte ifrån fysen. Den finns där för att förebygga skador och bygga upp en grundkondition hos nybörjare. Just nu så låter det bara som att du vill lära dig "slåss", hoppas inte det är så. Bit ihop med fysen, nöt teknik så får du säkert flytta upp när du bli mer teknisk, och då kommer det mer sparring. Så fungerar det iaf på min klubb.
Citera
2011-01-20, 19:12
Medlem
gå och testa ett pass på båda ställena.
Citera
2011-01-21, 20:26
Medlem
Vet hur det låter Är inte alls bara ute efter att slåss, har tränat andra kampsporter med mycket sparring och liknade i nästan 10 år. Anledningen till att vi vill ha så lite fys som möjligt är att vi redan kört ett väldigt strikt schema. Att ligga och pumpa massor med armhävningar när man redan kört ett 1.5 timmars bröstpass är inte det vi e ute efter

Sen anser jag att sparring är den träning som ger mest utveckling, att möta en bättre motståndare kan bara utveckla dig själv. Teknik är också viktigt då man skapar verktygen för sparringen!

Har kollat runt en del och verkar finnas många vettiga klubbar i Sthlm, roligt! Skriv gärna lite egna erfarenheter som dem ni tränar på
Citera
2011-01-22, 08:21
Medlem
lefthooks avatar
Man får som med så mycket annat prioritera. Ingen får någon särbehandling på smt iaf, dessutom finns det en risk att stor och grov muskelmassa bara är i vägen när man thaiboxas. Dessutom är det mest fys första terminen, sedan är planen att man får sköta det själv utanför klubben.
Citera
2011-01-26, 03:16
Medlem
Eminns avatar
Slagskeppet har ju en toppen stämning, tycker jag är snor viktigt och superbra tränare .
Citera
2011-02-21, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eminn
Slagskeppet har ju en toppen stämning, tycker jag är snor viktigt och superbra tränare .

Slagskeppet är absolut bästa stället
Tränarna är guld.
Citera
2011-02-21, 04:33
Medlem
scippos avatar
är ni nybörjare och tänker träna veckans alla dagar elit style - tänk om, det håller sällan i längden

Citat:
Anledningen till att vi vill ha så lite fys som möjligt är att vi redan kört ett väldigt strikt schema. Att ligga och pumpa massor med armhävningar när man redan kört ett 1.5 timmars bröstpass är inte det vi e ute efter

ni är inte tvingade att göra pushups för resten gör det, och vem fan kör en och en halv timme bröstpass förutom discogymmare?

Dra med dig kompisarna till några nybörjarpass och fråga om det finns plats för några provtränande

lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in