Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Dåligt vald argumentation. Det finns massor av sekretess i kristendommen och i livet i övrigt. Det kristna dopet var i början en ritual präglad av dåtidens mysteriereligion. Dopet var en sekretessbelagd ritual av samma grunder som mysteriereligionernas och frimuranas.
Att säga att dopet har samma grunder som mysterireligionen, måste jag säga, är antikristiskt. Dopet ges enbart och till alla som vill omvända sig från synden och erhålla Gud's ande.
Vidare har jag redan citerat Jesus om att inte hålla något hemligt utan deklarera det på hustopparna. Men jag antar att ni har en ytterligare 'hemlig', 'djup' lära som säger annorlunda...
Citat:
Vad gör du med sekretessbelagda jobb? Är de sataniska?
Vem betämde sekretessen, Gud eller satan? Behöver Gud att du håller sekretess på något?
Citat:
Eller den sekretess som gäller mellan man och hustru, är det satanisk och ska jag 'avslöja', i jesu namn, vad jag och frugan håller på med i sovrummet när ungarna sover?
Kan man inte vara ärlig mot sina barn är det väl bäst att inte göra det.
Citat:
Anser du, på allvar, att dessa källor kan anses som trovärdiga?
Vad som är trovärdigt är att både frimurarordrarna och den katolska kyrkan är helt korrupta i Gud's mening och lär utgöra toppen av hypokritetableringen. Något annat kan jag inte förvänta mig.
Citat:
Om du vet något om frimurarnas ritualsystem, organisation och historia, så vet du mycket väl att hemliga grader är en omöjlighet.
Det är väl så enkelt som att konfrontera dig en dag och t.ex. be dig spotta på korset. Gör du det har du visat dig värdig, och du får en annan initiation. Så varför inte?
Jag måste fråga dig joppe, tror du att Jesus är Messian, eller vill du omdefinera vad 'Messiah' betyder likt Benjamin Créme?