2011-01-22, 11:08
Medlem
Hej folks!

Har blivit erbjuden att köpa ett aktiebolag för 4000.

Dock
6 bet anmärkningar inget skuldsaldo

F-skatt áktivt bolag

finns obetalda lån

SÄLJARE: japp. är gjort balansomräkning så man inte får skulderna privat. abonemang och telefoner och leasing på bilar och massa mer går att göra
SÄLJARE: japp. går o hämta ut telefoner dator och skit om man vill knulla det en stund sen sänka kapitalet och få ut 50lax

Bild från BOLAGET:
http://data.fuskbugg.se/dipdip/_____..._namnl%F6s.PNG

SÅ. nu till frågan. Vad kan jag göra med ett sånt här bolag? Kan jag ens göra något? finns det risk att jag själv hamnar i skit om jag tar över det? kan jag tjäna några pengar på t.ex aktiekapitalet?

Tacksam för snabba svar.

MVH S
Senast redigerad av SuperStjarnan 2011-01-22 kl. 11:22.
Citera
2011-01-22, 14:25
Medlem
AldoRaines avatar
Obestånd så det står härliga till. Bolaget är belånat till 97%, tror du att du kan plocka ut aktiekapitalet om du konkar?

Du ska nog hålla dig till ett vanligt kneg....
Senast redigerad av AldoRaine 2011-01-22 kl. 14:29.
Citera
2011-01-22, 15:01
Medlem
SugarTrumps avatar
Som tidigare nämnt så är företaget belånat upp till öronen. Säljaren/ägaren hade ju kunnat likvidera företaget, vilket verkar vara det han vill försöka få dig att tro att du skall kunna göra för att plocka ut ak, dock så blir det inte mycket över efter skulderna äter upp allt.
Citera
2011-01-24, 10:48
Medlem
Jag tog över ett liknande för 0 kr. Tack och lov kunde jag passa den vidare för 0 kr 1,5 månad senare till någon annan innan jag öppnade ett eget utan någon historik.
Jag skulle aldrig nånsin ta över ett sånt igen i mitt liv.
För många frågetecken, för mycket dåligt bagage = bara bekymmer.
Jag rekommenderar dig att passa på den och starta något själv. Då har du kontrollen från början.
Citera
2011-01-24, 19:11
Medlem
joceks avatar
Att företaget har gjort kontrollbalansräkning innebär bara att styrelsen inte blir personligt ansvariga när bolaget konkar inom kort. Det ändrar inte det faktum att konkursen inträffar så snart en långivare önskar det.
Citera
2011-01-29, 19:39
Medlem
Jösses, håll dig undan säger jag bara, hur ser 2010 ut? Har bolaget skatteskulder, har dom följt AB lagarna när det gäller kontrollbalans i rätt tid? 2dra kontrollbalans i rätt tid? Finns juridik bolag som har som sin affärside att leta fel som gjorts av styrelsen i konkursade bolag, hittas fel kan dom driva civilmål mot styrelsen och ställa dom under personligt betalningsansvar.....fattar inte att du ens tänker tanken att närma dig detta, ställ dig frågan: Om det nu är möjligt att tjäna pengar p detta, varför gör han inte det själv???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in