• 4
  • 5
2023-10-18, 15:01
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadosadiaisdosaipd
Hej! Jag har friheten att åka lite vartsomhelst i europa. Är det Amsterdam som gäller? Eller finns det fler ställen än så? Hur är Berlin?

Jag hade föredragit kohagen för en så naturnära upplevelse som möjligt. Berlinsk läderklubb hade jag undvikit.
Citera
2023-10-19, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Jag hade föredragit kohagen för en så naturnära upplevelse som möjligt. Berlinsk läderklubb hade jag undvikit.
Ingen dålig idé men jag är sugen på att resa, har aldrig varit nedanför Köpenhamn.
Citera
2024-01-09, 14:18
Medlem
Ska till Thailand och Koh Samet. Nån som vet hur det är på tillgången av shrooms på ön?
Citera
2024-06-05, 16:38
Medlem
I Brasilien är det mer eller mindre lagligt med alla psykedeliska droger som har använts av den inhemska befolkningen. Lagen är lite smått odefinierad och krånglig.. men som jag har förstått det gäller följande:

Den inhemska befolkningen som har en historia av att använda dessa mediciner får bruka dem fritt utan kontroll från statens sida. Vanligt folk som vill hålla i ceremonier och ge ut psykedelika till andra kan ansöka om licens. Religioner kan också ansöka om rätten att bruka och distribuera, exempel Santo Daime som får ge ut ayahuasca i sin kyrka.

För vanligt folk är det lagligt att inneha följande: Svampar, kaktusar och ayahuasca i "forskningssyfte". Det är otillåtet att olda och sälja men tack vare ett kryphål i lagen kan företag tillverka och skicka hem medicinerna via posten helt lagligt. Lite underligt, ja, men som jag har förstått det är lagen inte fullt utredd i högsta domstol och kommer nog ej aldrig att tas dit. Blir du stannat av polis med någon av dessa droger är risken otroligt låg att de väljer att åtala dig för brott. Med andra ord är det helt riskfritt att beställa hem psykadelika till ditt hem och bruka det där. I stora städer kan man till och med beställa samma dag leverans med bud. Det är dock olagligt att extrahera DMT eller linkande analoger och förvara i dess renaste form.

Ett snabbt utdrag av vad som finns tillgängligt för direktleverans hos den populäraste leverantören i São Paulo "Natureza Divina" som har varit aktiva sedan 2006:

Svampar:
Psilocybe Cubensis Albino
Psilocybe Cubensis Cambodia
Priset varjerar från 20-8 brasilanska real per gram, beroende på mängd.

Kaktusar:
San pedro (T. pachanoi)
Verkar vara slutsålt just nu så priset visas ej, kan återkomma senare.

Ayahuasca:
Mimosa Hostilis (denna är utmärkt för att distrahera ren DMT hemma)
100 gram 35 real, 500 gram 120 real.
Finns även, Psychotria alba, Chaliponga (Diplopterys cabrerana), Banisteriopsis inebrians till salu som är ayahuasca analoger. Vet inte mycket om dem dock.

Finns även andra företag som levererar hem färdigblandade ayahuasca "microdos vialer" för runt 50-100 real. Har ej testat så kan inte gå i god för det men har hört att folk brukar sluka en hel vial och trippar rejält då.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in